zolwik Zgłoś #1 Napisano 19 Listopada 2018 Witam, Potrzebuje pomocy, w mojej skarbonce czyli b3 gt . Już ręce rozkładam jedno naprawiam nastepne się sypie juz mnie rozpacz bierze ..... :( Po resecie kompa (odłączenie aku) na mfa pokazuje cerr , zapala się kontrolka płynu i oleju i czasem migają lub gasną , obrotomierz wariuje . po za tym nie wyświetla przebiegu . ps. jeszcze wcześniej po resecie na wyświetlaczu pokazał się error . silnik odpala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 27 Listopada 2018 Padł EEPROM licznika lub tzw zimny lut. Bez rozebrania licznika nic nie wskórasz. Spróbuj wejść w tryb serwisowy ale zapewne i to nie zadziała (przytrzymanie kasowania przebiegu i włączenie zapłonu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #3 Napisano 27 Listopada 2018 Kolejny reset (odłączenie aku na 2 dni) bez zmian, między czasie licznik wyjety poprawione luty i nic szukam drugiego. Lipa z nowym jest taka że w większości nikt nie zna przebiegu ,ale jakoś do przeżycia. Teraz najważniejsze w aucie jest licznik motometer czy vdo podejdzie? Z tyłu licznika jedna wtyczka bez linek i przewod/wezyk do zielonej kostki na dwa wkręty ( do czego to służy) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 27 Listopada 2018 Wężyk jest od podciśnienia (aby MFA wiedziało jakie jest spalanie). Myślałem, że w B3/B4 był tyko Motometer Przebieg da się zmienić spec programikiem i wtykiem serwisowym w tylnej części. Jeśli masz komputer z portem LPT to podrzucę Ci na PW namiary. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #5 Napisano 27 Listopada 2018 Chętnie, proszę o pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #6 Napisano 30 Grudnia 2018 Witam ponownie, licznik wymieniony . Przez kilka minut było ok wszystko działało, niestety nowo założony licznik poległ i to samo wyświetlacz zgasl od przebiegu a drugi CErr. Ręce mi opadły , co może licznik psuć? Prócz licznika z elektroniki to chyba tylko sterownik/komputer silnika w tym aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 30 Grudnia 2018 Jakie są napięcia? Alternator sprawny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #8 Napisano 31 Grudnia 2018 Sprawdzę dzis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 31 Grudnia 2018 W racie czego można zawsze spróbować wgrać na nowo "wsad". Problem to tylko dawca takiego oprogramowania, bo w sieci coraz trudniej znaleźć takowe dla 35i. Przy sprawdzaniu napięć sprawdź na pracującym silniku jakie masz napięcie stałe (DC) oraz zmienne (AC) - w ten sposób sprawdzisz czy masz tzw. tętnienia, które są najbardziej szkodliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #10 Napisano 31 Grudnia 2018 Sprawdziłem napięcie ładowania pojawia się po lekkim przygazowaniu 14,6 pod obciążeniem 14,4. Odpalenie i pozostawienie na wolnych obrotach napięcie ok 12v Będę musiał zakupić następny i poszukać programu i sprzętu do zgrania/wgrania wsadu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #11 Napisano 1 Stycznia 2019 A pod "AC" jak to wyglądało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #12 Napisano 1 Stycznia 2019 (edytowane) 200-360mV zależy od obrotów silnika Edytowane 2 Stycznia 2019 przez zolwik dodatkowe info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #13 Napisano 2 Stycznia 2019 A w jakim celu mierzyć stałe napięcie, zmiennym miernikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 2 Stycznia 2019 Alternator jest urządzeniem 3-fazowym. Jeśli sekcja prostowników działa nieprawidłowo napięcie DC będzie na mierniku wydawało się poprawne ale w "sieci" elektrycznej pojazdu będzie mnóstwo zakłóceń, które pozwala wykryć przestawienie miernika na zakres AC. Niby 0.2-0.4 V to nie dużo, ale być może kondensatory w leciwych już przecież licznikach nie radzą sobie z nimi. Innej opcji nie widzę w sumie w przypadku tej awarii no chyba, że trafiłeś dwa razy na uwalony licznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2019 Wielkie dzięki za pomoc.. Decyzja zapadła o sprzedaży auta, powód zakup nowego a na tego brak czasu (od 2 miesięcy stoi nie jezdzony) Niestety jak nie będzie chętnych pójdzie na części/wagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2019 Eee, no bez przesady, że przez licznik sprzedawać auto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2019 W zasadzie nie tylko przez tylko licznik, (aczkolwiek dość dlugie szukanie licznika który działał 10 min i padł) . Między czasie kupiłem nowsze auto które też trzeba doinwestowac. Utrzymywać kilka aut to też koszt, zwłaszcza jak się nie użytkuje . W zasadzie fajnie jakby trafił do fanatyka a nie handlarza lub wagę. Niestety nie mogę wystawić na forumowej giełdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2019 Pokaż co tam masz i za ile, w sumie tęsknię za beczy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zolwik Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2019 Wczoraj go po składałem na starym liczniku i trochę przepalilem. I doszedłem do wniosku że alternator może psuć liczniki, gdyż po odpaleniu nie było ładowania i dopiero po przygazowaniu. The_saint podaj @ to ci fotki wyślę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 4 Stycznia 2019 (edytowane) Dopiero po przygazowaniu bo jak licznik uwalony to nie ma pewnie kontrolki ładowania a jest potrzebna do wzbudzenia ładowania. Na priv masz maila. Edit: jak jesteś ten żółwik co myślę to pozdro z rezerwy ? Edytowane 4 Stycznia 2019 przez The_Saint Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach