icrew Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2018 Mam zamiar w najbliższym czasie kupić Passata CC 1.8 TSI 160KM z pewnego źródła, przebieg 145 tyś, książka serwisowa od początku, zadbany. Jeżdżę 80% po mieście, 20% trasa. Z tego co wiem to te silniki mają spore zapotrzebowanie na olej, trzeba dolewać 0.5 do 1L na 1000KM. Czy dbając o silnik bez problemu pojeżdżę nim ze 2-3 lata? Obecnie mam diesla, silnik N47 ale zamierzam przesiąść się na benzynę. Proszę o radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #2 Napisano 17 Listopada 2018 sprawdz jaki to silnik... BZB bierze 0.5 litra na 10000km a nie jak CDAA 0.5 litra na 1000km. Ja nie mam przykrych doświadczen jezeli chodzi o BZB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2018 Dnia 16.11.2018 o 22:43, icrew napisał: Z tego co wiem to te silniki mają spore zapotrzebowanie na olej, trzeba dolewać 0.5 do 1L na 1000KM. Skąd to wiesz? ? jedne biorą tyle a nawet więcej inne nie biorą a jeszcze inne zaczną brać miej tego świadomość koszty naprawy koło 5-6 tysięcy i jak jesteś na to gotowy kupuj śmiało ??? Dnia 17.11.2018 o 13:48, rosol napisał: Ja nie mam przykrych doświadczen jezeli chodzi o BZB Poczytaj trochę forum zobaczysz co innym bzb zafundował:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #4 Napisano 22 Listopada 2018 Godzinę temu, Dreyfus napisał: Skąd to wiesz? ? jedne biorą tyle a nawet więcej inne nie biorą a jeszcze inne zaczną brać miej tego świadomość koszty naprawy koło 5-6 tysięcy i jak jesteś na to gotowy kupuj śmiało ??? Poczytaj trochę forum zobaczysz co innym bzb zafundował:) na pewno BZB w porównaniu do CDAA nie ma takiego kłopotu z braniem oleju.... a tu @icrew ma wątpliwości... po drugie napisałem o swoim, którego przebieg i historia jest mi doskonale znana od pierwszego kilometra a to, że jakieś bolączki wyskakują w czasie użytkowania to normalne w każdym silniku.... przy 145 tys. km zrobiłbym czyszczenie dolotu. @Dreyfus podeślij te kłopoty z BZB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #5 Napisano 22 Listopada 2018 (edytowane) https://forum.vw-passat.pl/topic/62664-pomocy-passat-umiera-12tys-pln-w-bloto/ Tylko tu chyba problemem nie był olej... Edytowane 22 Listopada 2018 przez Dreyfus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #6 Napisano 22 Listopada 2018 (edytowane) tu akurat sprawa nie jest rozwiązana i najprawdopodobniej większość części została niepotrzebnie wymieniona trzeba też zwrócić uwagę, że posty pojawiają się jak ktoś ma problem z silnikiem ale nikt nie napisze, że jeździ i jest ok i stąd może być złudzenie padania jak w każdym silniku coś tam ulega awarii ale ja na swoim przykładzie jak na razie nie jestem w stanie potwierdzić, że ten silnik i osprzęt to padaka jeżeli brać 1.8 TSI w B6 to albo BZB albo CDAA po udokumentowanej naprawie "olejowej" w B7 silnik CDAA od produkcji III.2012 (poprawiony fabrycznie) lub po udokumentowanej naprawie "olejowej" z lat 2010 - II.2012 Edytowane 22 Listopada 2018 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #7 Napisano 22 Listopada 2018 Czy ja wiem mam 2.0 tsi ccza i jeździ jak nie pałuje od wymiany do wymiany z olejem jest ok ? mam świadomość że kiedyś się to może zmienić ale nie skreślał bym nie zrobionego 1.8 bo to nie zawsze jest tak że już olej łyka litrami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #8 Napisano 22 Listopada 2018 rozmowa jest o 1.8 TSI a nie 2.0 TSI 2.0 TSI CCZA nie miał według mnie "problemu olejowego" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #9 Napisano 22 Listopada 2018 A dlaczego nie przecież to jest to samo tylko trochę większe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #10 Napisano 22 Listopada 2018 2.0 TSI CCZA ma te same tloki co 1.8 TSI BZB a wiec sa to blizniacze jednostki. 1.8 TSI CDDA zostal "poprawiony" pod Euro5 i dostal inne tloki z pierscieniami. Wyprostowali to od III.2012 Mozliwe, ze CCDA jest bliźniaczy z 2.0 TSI CCZB ale to pozniej sprawdze i najwyżej poprawie wpis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #11 Napisano 22 Listopada 2018 Z tego co wiem to mój 2.0 i 1.8 są na łańcuchu seria EA 888 i one mają te same tłoki inne niż pierwsze 2.0 na pasku więc o czym Ty piszesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 22 Listopada 2018 1.8 i 2.0 to inne silniki (w sensie nie mają takich samych tłoków) i o ile problem brania oleju w przypadku 1.8 z początku produkcji nie występował, to 2.0 TFSI/TSI na łańcuchu od początku produkcji był wyposażony w wadliwe tłoki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #13 Napisano 22 Listopada 2018 1.8/2.0 TSI EA888 są na łańcuchu jak najbardziej co nie oznacza, że mają takie same tłoki i pierścienie tłokowe..... podsumowując.... 1.8 TSI BZB nie ma problemu olejowego, 2.0 TSI CCZA nie ma problemu olejowego 2.0 TSI CCZB może mieć ale tego nie potwierdzę w 100% problem był na 100% z 1.8 TSI CDAA do III.2012 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #14 Napisano 22 Listopada 2018 Napisaliście o moim silniku dwie sprzeczne informacje proszę o wyjaśnienie jak jest naprawdę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #15 Napisano 22 Listopada 2018 Teraz, Dreyfus napisał: Napisaliście o moim silniku dwie sprzeczne informacje proszę o wyjaśnienie jak jest naprawdę... jaki masz przebieg i ile bierze oleju na 1000km ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #16 Napisano 22 Listopada 2018 124 tysiące po zakupie czytaj cieszeniu się autem szybka jazda itp zjadł do zapalenia kontroli, teraz pomiędzy wymianami nie muszę dolewać... Ale już na ml ci nie powiem jutro sprawdzę ile mam na bagnecie ale od końca wakacji mało jeżdżę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #17 Napisano 22 Listopada 2018 Według tego co pamiętam 2010 rok to nie zależnie od oznaczenia silnik podwyższonego ryzyka. Był o tym temat, ale w weekend postaram się na spokojnie to opracować i wrzucić jako podpięty temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #18 Napisano 22 Listopada 2018 3 godziny temu, Dreyfus napisał: 124 tysiące po zakupie czytaj cieszeniu się autem szybka jazda itp zjadł do zapalenia kontroli, teraz pomiędzy wymianami nie muszę dolewać... Ale już na ml ci nie powiem jutro sprawdzę ile mam na bagnecie ale od końca wakacji mało jeżdżę... wziąć mógł lekko bo to turbobenzyna... jeżeli teraz między wymianami nie zjada lub jest to pół litra na 10000km to nie ma problemu olejowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #19 Napisano 23 Listopada 2018 W Audi miały problem olejowy silniki 2.0 TFSI m.in. CFKA, CDNB ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saturday Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2018 Ja mam diesla od roku ale bym więcej nie kupił ze względu na koszty tylko benzyna albo hybryda w przyszłości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach