Jump to content
Sign in to follow this  
Clash

Mrugająca kontrolka świec żarowych w czasie jazdy

    Recommended Posts

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2015

    Elo!

    Jak w temacie.Dodatkowo przy przyspieszaniu ok. 2000obr/min niesamowicie głośne wycie.Wycie "ustępuje" gdy zaczyna mrugać kontrolka świec(odcina wtedy turbo).Po zgaszeniu/zapaleniu silnika "wraca" wycie turbo działa itd....Walczę już dwa miesiące.Wymieniłem przepustnicę i czujnik sterowania turbo i djupa.

    VCDS wywalił takie błędy:


    19225 - Regulacja ciśnienia doładowania
              P0299 00 [101] - Przekroczona granica regulacji
              Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00000001
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 3
                        Przebieg: 98569 km
                        Data: 2018.04.30
                        Czas: 12:14:47

                        Prędkość obrotowa silnika: 1885.50 /min
                        Unormowana wartość obciążenia: 100.0 %
                        Prędkość pojazdu: 112 km/h
                        Temperatura płynu chłodzącego: 90 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 133 °C
                        Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                        Napięcie zacisku 30: 12.820 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                        Ciśnienie doładowania: wartość wymagana: 2170 hPa
                        Wejście chłodn.pow.doład.: czuj.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 1718.0 hPa
                        Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 681.8 mg/stroke
                        Zawór recyrk.spalin 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                        Nastawnik przepustn.1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                        Nastawnik turbiny 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczywista: 98.33 %
                        Średnia dawka wtrysku: 40.67 mg/stroke

    19206 - Układ recyrkulacji spalin
              P0401 00 [101] - natężenie przepływu za małe
              Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00000001
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Przebieg: 98988 km
                        Data: 2018.05.03
                        Czas: 11:41:54

                        Prędkość obrotowa silnika: 1918.00 /min
                        Unormowana wartość obciążenia: 82.7 %
                        Prędkość pojazdu: 114 km/h
                        Temperatura płynu chłodzącego: 90 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 131 °C
                        Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                        Napięcie zacisku 30: 12.940 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                        Zawór recyrkulacji spalin 1 rząd 1: wart.wymag.strumienia masy: 0.0 kg/h
                        Zawór recyrk.spalin 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                        Zawór recyrkulacji spalin 2 rząd 1: wart.wymag.strumienia masy: 40.4 kg/h
                        Zawór recyrk.spalin 2 rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.rzeczyw.: 50.99 %
                        Nastawnik klapy spaliin 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzecz.: 60.94 %
                        Masa powietrza na mierniku masy powietrza 1: 158.5 kg/h
                        Sonda lambda 1 rząd 1 przed kat.utleniającym: wart.nieprzetw.: 1.0361

    4817 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
              P2279 00 [096] - -
              Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00000001
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Przebieg: 98924 km
                        Data: 2018.05.03
                        Czas: 10:58:48

                        Prędkość obrotowa silnika: 2707.50 /min
                        Unormowana wartość obciążenia: 98.0 %
                        Prędkość pojazdu: 160 km/h
                        Temperatura płynu chłodzącego: 93 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 153 °C
                        Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                        Napięcie zacisku 30: 12.760 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                        Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 1572.3 mg/stroke
                        Unormowany stosunek strumienia powietrza przefiltrowanego: 0.5952
                        Zawór recyrk.spalin 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                        Nastawnik przepustn.1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                        Ciśnienie doładowania: wartość wymagana: 2434 hPa
                        Wejście chłodn.pow.doład.: czuj.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 2146.4 hPa
                        Średnia dawka wtrysku: 59.26 mg/stroke

    Ktoś mądry może się wypowiedzieć.Będę wdzięczny.

    Pozdroowka

    Edited by Clash

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2015

    Wydaje się,że temat do zamknięcia.Wstawiłem dzisiaj rano auto do warsztatu na sprawdzenie turbo (demontaż-test sprężarki-montaż) i w trakcie odkręcania okazało się,iż jest luźna opaska na jednym z węży przy turbinie.Mam nadzieję,że to było przyczyną nieszczelności w układzie dolotowym i dalszych konsekwencji (błędów).GOLF VII 2.0 TDI CRLB.Pozdroowka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy