Skocz do zawartości
Passacik_b5

Spadek mocy po stłuczce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Z góry sorry, jak temat był wałkowany, a ja nie znalazłem na forum odpowiedzi.

Passat B5 101KM MPI 1999r! Autko było całkiem żwawe, potem stłuczka i wymiana zderzaka, chłodnicy i kilku innych! Teraz autko kompletnie nie ma mocy, szczególnie pod nawet niewielkie wzniesienia na czwórce się nie da za bardzo, poza tym pali 12 litrów Pb 98 w trasie.

Wymieniłem olej, filtry, uszkodzony termostat i czujnik temp. oraz czyszczenie przepustnicy, bo gasło.

Pytanie do kolegów, co może jeszcze być przyczyną? Co sprawdzić, żeby nie wymieniać na chybił-trafił kolejnych części?

PS

Autko za 6k a inwestycje już ponad 2,5k ech!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Passacik_b5 napisał:

Co sprawdzić, żeby nie wymieniać na chybił-trafił kolejnych części?

Podpiąć do kompa i odczytać błędy. Trudno bez tego diagnozować usterkę, a jeszcze trudniej robić to korespondencyjnie. 

 

2 godziny temu, Passacik_b5 napisał:

stłuczka i wymiana zderzaka, chłodnicy i kilku innych!

Zderzak tu raczej nie ma znaczenia, choć nie jest tani. Za to te "kilka innych" może mieć znaczenie. Zanik mocy może być spowodowany wieloma czynnikami. Począwszy od przytkanych przewodów paliwowych, lub wtrysków (po stłuczce mogły się oderwać jakieś osady), nieszczelnych rur dolotu, uszkodzonych cewkach, kablach. Na podstawie Twojego opisu można liczyć tylko na pomoc wróżki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, hak64 napisał:

Podpiąć do kompa i odczytać błędy

Komp nic nie pokazał poza termostatem i czujnikiem temperatury, no może jeszcze coś z klimą, zapewne brak czynnika, o czym wiem.

26 minut temu, hak64 napisał:

 Począwszy od przytkanych przewodów paliwowych, lub wtrysków (po stłuczce mogły się oderwać jakieś osady), nieszczelnych rur dolotu, uszkodzonych cewkach, kablach.

Odpowiedziałeś konkretnie na część mojego pytania! Dziękuję!

Za stary jestem na głupio śmieszne potyczki, więc pomijam resztę. Byłem u mechanika ten jednak najwyraźniej się nie zna albo nie chce się naciągać z szukaniem usterki. Poszukam kogoś, kto będzie chciał posprawdzać  te "kilka innych"...

Dzięki

Edytowane przez Passacik_b5
błędy merytoryczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sondę lambda (może kabelek się urwał) i silnik dostaje dawkę paliwa z kosmosu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd nie przeskoczył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, vietrzyk napisał:

Rozrząd nie przeskoczył?

Jest to możliwe, jeśli odpala  bez problemu i jeździ? w wolnej chwili podjadę do kogoś, żeby mi to sprawdził.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mi świta, że w plastikowych kolektorach  ssących są jakieś klapy, czy kierownice co potrafią się urwać i polecieć w stronę cylindrów... Tylko nie pamiętam, czy to w 1,8 czy w 1,6 jest. Dawno temu komuś po skoku przez spowalniacz to się oberwało i podparlło zawór. Ale w takim wypadku byłaby nierówna praca silnika,  a nie spadek mocy... Ale może to jest jakiś trop?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności