meight Zgłoś #1 Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Witam, posiadam passata b5 1,6AHL automatyczna skrzynia, jakiś czas temu po wieczornym jeżdżeniu po kałużach zaczął mi szarpać na gazie, sekwencja STAG ale szczegółów niestety nie wiem. Po tym incydencie wymieniłem bardzo dużo rzeczy, między innymi przewody, świece, cewka niby była okej, wymieniona przepływka oryginalna, sonda lambda bosh. Gaz wyregulowany na następny dzień, wymieniony filterek podpięty pod kompa no i niby wszystko okej. Po wymianie każdego podzespołu przez paręnaście kilometrów było super, potem znowu to samo. Moglibyście podpowiedzieć co to jeszcze może być? Szkoda mi samochodu, skrzyni, bo do nowych nie należy, a całkiem przyjemnie się nim jeździ. Sam obstawiałem że to wina układu zapłonowego bo jednak po jeżdzeniu w deszczu, mogło gdzieś przebicie się zrobić, nie wiem sam. Bezpiecznikow nie sprawdzałem. Edytowane 11 Października 2017 przez meight Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bednara80 Zgłoś #2 Napisano 26 Października 2017 Opisz dokładniej szarpanie dokładnie kiedy przy jakich temperaturach na dworze w stagu jest kolka opcji. Dobrze by było podłączyć pod kompa ja walczyłem z szarpaniem dość długo i gazownicy przeglądali oglądali aż kupiłem sonie kabelek i ogarnąłem sam temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Se Ba Zgłoś #3 Napisano 14 Listopada 2017 Witam, możecie napisać jakie u was były przyczyny szarpania ? bo mam ten sam problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalar4 Zgłoś #4 Napisano 12 Lutego 2018 Jezeli szarpie na gazie , na benzynie mniej to cewka do wymiany ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mundy1 Zgłoś #5 Napisano 12 Lutego 2018 Ostatniobyłem u gazownika na sprawdzeniu map i cos tam wspominałem , ze czasem szarpnie w momencie przełączenia z benzyny na gaz. Powiedzial, ze jeśli masz wtryski czułe na zanieczyszczenia (tak jak u mnie np barracuda), to filtr fazy lotnej należy zakładać taki który lepiej filtruje,niż ten najzwyklejszy jaki dostaniemy w sklepie. Niewielki syf jaki jednak poszczają , powoduje tzw przyklejanie wtrysków, i taki efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Goblin Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2021 Witam. Jestem nowy tu u was bo nigdzie nie mogłem znałeś odpowiedz na moje problemy liczę ze wy mi pomożecie. A problem jest taki w passacie B5 2.0 8v 115km 2004r 380tys przebiegu Gaz LOVATO ze od dwóch lat zmagam się z przerywaniem sinika na gazie. (na benzynie nic się nie dzieje). odpalam samochód na benzynie wszystko git równo pracuje itd. Ale gdy samochód się przełącza na gaz na postoju na biegu jałowym to tak ze potrafi aż zgasnąć jak by gazu w ogóle nie dostawał. Podczas przyspieszania szarpie nie idzie nim szybko przyspieszyć. Na biegu jałowym podczas przegazowania te same objawy od 1tys obr tak do 2-5 tys. tez szarpie a powyżej tego jest już w miarę normalnie. w 2019 samochód wstawiłem do gazownika stwierdził ze wtryski to wymieniłem na oryginalne Lovato. Wymieniono tez Filtry w parowniku i odstojniku Nie pomogło wiec wymieniłem jeszcze świece na NGK , przewodu zapłonowe NGK, cewkę zapłonowo zamiennik. Przez tydzień było już miarę rzadko kiedy szarpnął. Ale po tygodniu znowu to samo. Wiec wymieniłem świece jeszcze raz tym razem na BERU pochodził 2 tyg,i znowu to samo. Odpuściłem bo nie wiedziałem co mogę jeszcze zrobić. W 2020 wstawiłem auto do innego gazownika ta sama diagnoza. Znowu wymieniłem wtryski tylko na jakieś inne, przewody i świece. Ale nic to nie pomogło. Szarpał ale mniej. Doszło jeszcze wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. W zimę tego roku doszedł już brak mocy przy obrotach powyżej 3 tys. gdy chce auto przegonić to brakuje mu mocy nie ma siły przyspieszyć czuć jak by go cos trzymało a po chwili zaczyna migać kontrolka check engine i kontrolka która nie wiem od czego jest kolko w nim trojka a w trójkącie wykrzyknik. I jeszcze jeden objaw z tego roku. Są takie sytuacje ze nie chce się w ogóle przełączyć na gaz. Silnik rozgrzany a gdy się przełącza na gaz to zaczyna gasnąć i po chwili zaczyna mrugać i piszczeć centralka od gazu. i musze próbować kilka razy ręczne żeby się na gaz przełączył. To tak sumując to przez 2 lata wymieniłem. 1x cewkę zapłonowo, 2x wtryski od gazu. Ze 4x przewody zapłonowe z 5x świece. 2x filtry od gazu. A samochód jak szarpał tak dalej Szerpie może w mi pomożecie bo mnie do szaleństwa ten passat chce doprowadzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek243b Zgłoś #7 Napisano 28 Września 2021 (edytowane) Witam. Pacjent passat b5fl 1.8t awt 2002r. Jak w tytule auto czasami szarpie na gazie. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Jadąc na gazie nie chce się wkręcić na obroty 2000+(jazda bez turbiny) tylko zaczyna szarpac. Czesto jest ok i nagle szarpie i do 2 tysiecy obr. jest ok a po dodaniu gazu nie wkręca się. Po przełączeniu na benzynę jedzie normalnie turbinka wgniata w fotel i wystarczy przejechać z 500m i można przełączyć na gaz i jest ok. Cewki sprawdzone świece podają elegancko iskrę. Może to być wina samego gazu czy któraś cewka/świeca robi problem. Dodam że czasami cały dzień jest spokoj a czasami kilka razy się to robi na odcinku 15km. Edytowane 28 Września 2021 przez bartek243b Dodanie modelu auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach