Skocz do zawartości
Gość MMarcu

Wspomaganie kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Wg moich obserwacji, co nie jest potwierdezone na 100% to przy przkładniach TRW był lany zielony a przy przekładniach ZF był lany czerwony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JediNet

Czy ktoś wie gdzie można sprawdzić jaki rodzaj przekładni posiada się w swoim aucie. Jaki typ VW zamontował. Może jakiś link?

Ja również słyszałem że kolor zależy od typu przekładni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki rodzaj przekładni posiada się w swoim aucie

 

Napisane jest na niej :) No i nr VIN jest przydatny podczas kupna np przekładni :) VW stosował różne przekładnie do różnych modeli i stosowałt też je od/do numeru nadwozia...

 

Ja również słyszałem że kolor zależy od typu przekładni.

 

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JediNet

Może jakiś link do zestawienia numerów VIN dla danego typu przekładni.

Nie wszyscy na forum wiedzą gdzie szukać przekładni a co dopiero oznaczenia na niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może jakiś link do zestawienia numerów VIN dla danego typu przekładni.

 

Też poproszę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JediNet

Trochę pogrzebałem w necie i znalazłem:

Katalog FOTA

http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(ojqodyeqanrdpz55c4siazmv))/Samochod1_fs00227.aspx

Proponuję tam na razie szukać części do swoich modeli.

 

Z niego wynika że w moim 1,9 TDi AHU jest przekładnia ZF, ale potwierdzić muszę jeszcze na żywo przy aucie.

 

 

Nad zestawieniem z numerami VIN jeszcze popracuję :hyhy: Jak coś znajdę to na pewno powieszę link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nad zestawieniem z numerami VIN jeszcze popracuję

 

Nie wiem czy wiesz ale sklep IC zawsze podaje nr częsci od/do numeru nadwozia..... A jak nie wiesz jak obsłużyć stronę IC to masz tam po prawej "zamienniki" i tam podają numery katalogowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panwie mam może i dla was banalne pytanie ale dla mnie ważne , mianowicie :

Jak mieżyć poziom oleju wspomagania ? chodzi mi czy silnik ma być zimny czy mieżyć po małej przejaszczce ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg moich obserwacji, co nie jest potwierdezone na 100% to przy przkładniach TRW był lany zielony a przy przekładniach ZF był lany czerwony :)

 

...i jak to z tym w końcu jest? potwierdzone na 100%. Wyciekł mi cały płyn (muszę znaleźć jeszcze przyczynę) i muszę zalać nowym - w związku z czym stoję przed dylematem czym zalać? :( Moj dotychczasowy plyn mial kolor w zbiorniku brunatny/ciemny i nie wiem czy to był oryg czerowny/zielony/czy chińska mieszanka czy zmnienil kolor wskutek zużycia ;)

 

...i kolejne moje pytanie? Czy można mieszać olej do wspomagania G 004 (zielony) z Febi 6162 (zielony) - niby oba mineralne?

 

Pasek 1.9 TDI 1998r silnik AHU

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman
...i jak to z tym w końcu jest? potwierdzone na 100%. Wyciekł mi cały płyn (muszę znaleźć jeszcze przyczynę) i muszę zalać nowym - w związku z czym stoję przed dylematem czym zalać? :( Moj dotychczasowy plyn mial kolor w zbiorniku brunatny/ciemny i nie wiem czy to był oryg czerowny/zielony/czy chińska mieszanka czy zmnienil kolor wskutek zużycia ;)

 

...i kolejne moje pytanie? Czy można mieszać olej do wspomagania G 004 (zielony) z Febi 6162 (zielony) - niby oba mineralne?

 

Pasek 1.9 TDI 1998r silnik AHU

 

pozdrawiam

Przepłukaj układ i zalej zielony Vw wycofuje płyn czerwony i wprowadził zielony nieztety przeważnie jest dostępny tylko w ASO ale znalazłem w intercarsie zamiennik o nazwie Ferbi czy coś takiego koszt takiego płynu w ASO to 42,00 zł. za litr w cały układ wchodzi około 2 L. :) miałem ostatnio podobny problem i też się głowiłem co zalać jedni mówili że zielony drudzy że czerwony w dodatku nie wiedziałem jaki był kolor w zbiorniczku nie dało się rozpoznać ktoś na forum podał mi zasadę i sprawdziłem ją w ASO korek od zbiorniczka jest zielony

Poszperaj jeszcze decyzja zależy od ciebie;)

 

Nie mieszaj PŁYNU

 

Nie klep postów jeden po drugim. Używaj opcji 'edytuj'.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawekr76

mam passata 2001r. i też mam problem z układem kierowniczym, podczas jazdy tempo kręci się kierownicą tak jakby coś ją trzymało, czym to może być spowodowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam żółty płyn od wspomagania, czy może mi ktoś podpowie jaki ma nr i jaki płyn mogę tam dolać bo ostatnio odkręciłem i jest tam mały brak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman
mam żółty płyn od wspomagania, czy może mi ktoś podpowie jaki ma nr i jaki płyn mogę tam dolać bo ostatnio odkręciłem i jest tam mały brak?

Pablo najlepiej przepłukaj układ i zalej zielony z tego co wiem istniał płyn żółty ale za cholere nie wiem gdzie go można kupić Fota nie ma Inter cars raczej też nie zpróbuj może w BHMD Ulica Arkuszowa w Warszawie

Podobny kolor miałem i ja w zbiorniczku okazało się że był to zielony płyn tylko strasznie przerobiony i walił jak przepalony olej przekładniowy

W mojego Paska w układ wchodzi około 1 litra + przepłukanie 1 litr

w intercarsie koszt około 21 zł.za litr w ASO około 42 zł.za litr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzięks Packman...

 

ja ogólnie już dzwoniłem do ASO Wojtanowicz we Wrocławiu, jest ten żółty cena 38zł za 1 litr, ale powiem Ci teraz szczerze, że zabiłeś mi ćwieka z tą zmianą koloru z zielonego na żółty i nie wiem co teraz o tym myśleć. Przeczytałem ostatnio, że ten żółty syntetyk po zalaniu gdy prędzej był zielony przepłuka cały układ i mogą wyjść nieszczelności i może siąść pompa wspomagania. I teraz sobie myślę że lepiej zalać zielony mineralny bezpieczniejszy.

Jeszcze takie pytanie jak się płuka ten układ, czy dam rady sam w garażu, może jakieś sugestie podpowiedzi, dobre rady...

Czekam na podpowiedzi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman

Jak masz podnośnik lub kanał w garażu to pominienneś dać rade lepszy był by podnośnik no i przynajmiej jedna osoba do pomocy

Jedna kręci kółkiem dróga dolewa no trzecia by się przydała od dołu

NIE MIESZAJ PŁYNÓW !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i ja sie czegoś dowiem.... Mój problem wygląda tak jakby sie czasami ,,zacinało" wspomaganie... Jakby nie działało . Ale wystarczy pokonać opór na kierownicy i znów moge kręcić paluszkiem... Rano odpalam i też dopuki nie pokręcę kierownicą to tak jakby wspomaganie nie działało.... Paska mam od dwóch miesięcy więc jeszcze dokładnie nie wiem co go boli . Ale to chwilowe znikanie wspomagania które znika po pokręceniu kierownicą mnie troche smuci. Co to może być???

Mam passata b5T 2002 może ktoś doradzi

--------------------------------------------------------------------------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może i ja sie czegoś dowiem.... Mój problem wygląda tak jakby sie czasami ,,zacinało" wspomaganie... Jakby nie działało . Ale wystarczy pokonać opór na kierownicy i znów moge kręcić paluszkiem... Rano odpalam i też dopuki nie pokręcę kierownicą to tak jakby wspomaganie nie działało.... Paska mam od dwóch miesięcy więc jeszcze dokładnie nie wiem co go boli . Ale to chwilowe znikanie wspomagania które znika po pokręceniu kierownicą mnie troche smuci. Co to może być???

Mam passata b5T 2002 może ktoś doradzi

najprawdopodobniej masz "suche" kzyrzaki! (zaschniete)

identycznie mialem w toyocie ... jak je przesmarowalem wspomaganie zaczelo pracowac normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odgrzewam temat, bo: w trakcie jazdy wybył mi cały płyn z ukł wspomagania, oczywiscie kolor nierozpoznawalny.Przyczyna?Rozszczelnienie węża ciśnieniowego.Zanim się zorientowałem przemierzyłem na piszczącej pompie ok 5 km,udało sie dotrzec do warsztatu, po czym mechanik założył opaskę na przewód, dolał zielonego minerala, wspólnie odpowietrzyliśmy układ (samochód stał na podłożu) i udałem się z duszą na ramieniu do domu-kolejne 5 km.Niby wszystko działo się normalnie, ale jakby inaczej...Zamiennik węża znalazłem, ale aktualnie niedostępny, więc jutro na szrot:( I co teraz koledzy proponują?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności