marky Zgłoś #21 Napisano 18 Maja 2007 Kurcze zasugerowałem się kolorem nakrętki, zresztą w ASO gość mówił, że jest tylko jeden rodzaj. No i już wydałem te parę złotych... Domyślam się, że się napompuję ale chcę wiedzieć czy tak można? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #22 Napisano 18 Maja 2007 To wiesz co Do tego ASO to już nie jeździj - skoro gość ci powiedział, że jest tylko jeden rodzaj. No chyba, że miał na myśli to, ze tylko jeden rodzaj mają na składzie. A czynności do wykonania, jakie trzeba przeprowadzic, żeby wymienić plyn - to poszukaj w WARSZTACIE albo w SZUKAJCE - było juz o tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #23 Napisano 18 Maja 2007 Kurcze zasugerowałem się kolorem nakrętki, zresztą w ASO gość mówił, że jest tylko jeden rodzaj. No i już wydałem te parę złotych...Domyślam się, że się napompuję ale chcę wiedzieć czy tak można? ....tylko jeden rodzaj, jeden rodzaj....... Tak powiedział gość z ASO. A kto wierzy w mówione, skoro w pisane czasem nie mozna wierzyć. Tym bardziej gościowi z ASO. Tam trzeba iść ze swoją wiedzą i konfrontować ją. Kiedyś na ławeczce napisane było *uj Ci w d*pę, babcia z uśmiechem i wielką nadzieją na to usiadła i co? I nic. Powiedziała, że nawet w pisane wierzyć nie można. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #24 Napisano 18 Maja 2007 Zdaje się, że w ASO sprzedają jeden rodzaj płynu. Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi. Ile wchodzi tego płynu? Jak doleję 100ml zielonego (tymczasowo do czasu uszczelnienia układu) to stanie się coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #25 Napisano 18 Maja 2007 marky, wymieszaj troszkę nowego i starego płynu - sprawdź czy się nie "zważy". Jeśli nie, to tymczasowo możesz go użyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly145 Zgłoś #26 Napisano 18 Maja 2007 Zdaje się, że w ASO sprzedają jeden rodzaj płynu. Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi. Ile wchodzi tego płynu? Jak doleję 100ml zielonego (tymczasowo do czasu uszczelnienia układu) to stanie się coś? mieszać płynów nie polecam chociaż nie wiem czy coś się stać złego może, a do układu wchodzi jakieś 1,2 litra przynajmniej jak w transporterze t5 wymieniałem pompę to tyle weszło więc myślę ze passacie też tyle wejdzie, czyli i tak musisz kupić dwie butelki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #27 Napisano 18 Maja 2007 Około 1.70 litra powinieneś wcisnąć, jak dokładnie zlejesz z instalacji. Czyli dwie butelki musisz kupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #28 Napisano 19 Maja 2007 piotrmag1 napisał/a:Zielony jest płynem agresywnym,a różowy neutralny,zielony może spowodować rozstrzelnienie układu. A czemu tak sądzisz, że to agresywny płyn Przeciez ZIELONY - to mineral, RÓŻOWY - to syntetyk. No i jest jeszcze ŻÓŁTY - czyli SEMI. Tak więc ZIELONY miałby spowodować rozszczelnienie Chyba na odwrót raczej - jeśli w odwrotny sposób miałby przeprowadzać tą "operację" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #29 Napisano 20 Maja 2007 piotrmag1 z tymi kolorami chyba miał na myśli płyn chłodzący. Jutro, pojutrze jadę zlikwidować wyciek i wymienię przy okazji płyn. Tak więc, przez te parę dni mam nadzieję, że ta mała dolewka zielonego nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #30 Napisano 20 Maja 2007 Znalazłem dzisiaj wyciek. Najprawdopodobniej obejma przewodu, który idzie do zbiornika się obluzowała - stan płynu poniżej minimum. Pojechałem więc do ASO i kupiłem ale okazał się zielony a w zbiorniku mam czerwony, nakrętka zbiorniczka w kolorze zielonym Można strzykawką odessać stary i dolać nowy?? nie mieszaj, jak dolejesz zielonego, to spier@!$# sprawę zrobi się szary , i będzie się pienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość firewire Zgłoś #31 Napisano 20 Maja 2007 No stary w moim poprzednim Passku przy zakupie miałem płyn - UWAGA czarny! - i wspomaganie siadło (bo to jakaś mieszanka była...) wymieniłem na zielony bo nie wiedziałem jaki ma być a każdy mi mówi że to do wspomagania ....i ch.... po miesiącu rozszczelnienie ... dobrze że do B4 są zestawy naprawcze bo teraz w B5 to cała zwrotnica w intercarsie... jak kupiłem B5 to już pompa była śmieć - bo bo był płyn zielony - wymieniłem na różowy - czy tam zamiennik tego z VW - tylko jakiś FEBI (28 zamiennik, oryginał 115zł za 1 L) i zero efektów.... wymieniłem pompę i płyn na różowy - i co i jeżdżę pół roku i wspomaganie chodzi lepiej niż u znajomka w B6 Reasumując nie kupisz dedykowanego oleju do VW to w najlepszym wypadku tylko pompa w najgorszym cały układ (pi oko za regenerowany z robotą 2000zł) -.... wybór należy do Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #32 Napisano 27 Czerwca 2007 Witam! po pierwsze chciałem sie przywitać bo to moj pierwszy post na tym forum . ale do rzeczy ,dzisiaj moj mechanik (przez pomyłke ,brak fachowości ,niewazne) zalał do układu wpomagania, mojego passata 1.8 T, zółty ,pełnisyntetyczny płyn febi . Z tego co udało mi sie wyczytac na forum ,to bardzo powazny bład eksploatacyjny ,bo układ nalezy zalac olejem mineralnym(06162) .Teraz pytanie ,od wymiany zrobiłem jakies 30 km,co mam zrobic w tej sytuacji?jakie konsekwencje jazdy na tym płynie ? .czy nie jest juz za pozno dla pompy i reszty ? jak najszybciej zmienic płyn na własciwy ? co z reszta ,kórej nie da sie spuscic w konwencjonalny sposób ? Pozdarwiam i dziekuje za wszelkie sugestie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #33 Napisano 28 Czerwca 2007 Wymień na zielony. Oryginał albo Febi. Nie wiem czy to prawda, ale niektórzy mówią, że to te same płyny, bo ponoć producentem oryginału jest właśnie Febi. Starego płynu pozbywasz się robiąc płukanie układu (zalewanie, spuszczanie itd). Jeśli będziesz jechał do jakiegoś warsztatu to poproś o to koniecznie. Koszt płynu niewielki w porównaniu do napraw w układzie. Na całość wystarczy Ci jakiś 1-1,5L płynu. Ciekawe jest czemu zalewał ten płyn? Może masz gdzieś wyciek? Płynu nie powinno Ci ubywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #34 Napisano 28 Czerwca 2007 Witam! zalany przez pomyłke w oznaczeniu :06161, a 06162 . układ juz przepłukany i zalany własciwym płynem (zielony febi ) . Tak czy inaczej wydaje mi sie ,ze bez wyciagania maglownicy nie da sie spuscic całosci ,ale trudno . Mysle ,ze pokonałem zbyt mało kilometrów ,zeby rozszczelnic układ . Układ nie ma wycieków. Szczerze nie wierze w zapewnienia producenta ,ze niekóre płyny sie tylko uzupełnia. Kazde smarowidło sie starzeje wiec postanowiłem wymienic wszystkie płyny (skrzynia biegów ,chłodniczy ,wspomaganie ,uzupełnieie czynnika w klimie) . noi niestety od wczoraj zyłem w starchu o maglownice i pompe przez ten bład mechanika .Po ostatnich straszliwych wydatkach na naped rozrzadu i zawieszenie mojego passata nie przełknąłbym kolejnego tysiaca złotych na naprawy przez przeoczenie .tak czy inaczej dzieki za info i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #35 Napisano 28 Czerwca 2007 Witam.Niedawno miałem podobny dylemat. A jaki miałeś olej zalany?niekoniecznie musiał to być zielony.Może być różowy albo zółty. Należy zalać identycznym.W passacie były montowane różne przekładnie kierownicze. Jeżeli zalejesz go niewłaściwym olejem maglownica zacznie ciec.Ja mam np różowy zalany od nowości i tylko takim uzupełniłem 1 raz. Większość twierdzi że VW stosuje tylko zielony. Sa w błedzie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #36 Napisano 28 Czerwca 2007 Na zbiorniku, w aucie pisze jaki lać płyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #37 Napisano 28 Czerwca 2007 Witam! u mnie na zbiorniczku z zieloną nakrętką ,w języku Goethego jest napisane mniej wiecej tak : "nur mineral oil " .Stąd też po części wniosek ,ze własciwy bedzie zielony febi. wczesniej jezdziłęm 9 lat na tym co fabryka zalała (kolor zółtawo zielonkawy ,wiec po kolorze trudno było stwierdzic który febi bedzie git) .Dzieki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Greg200 Zgłoś #38 Napisano 28 Czerwca 2007 Przede wszystkim sprawdz jaki jest kolor nakrętki zbiorniczka wspomagania / przypuszczam że jest zielony - jak płyn/. VW od zarania stosuje ten sam płyn mineralny którego niezłym zamiennikiem jest Febi6162 /rowniez zielony/. Jeżeli autko było serwisowane w autoryzowanym serwisie VW to napewno taki płyn jest w aucie. Gorzej jeżeli auto trafiło do stacji która akurat na stanie miala jakiś inny płyn ..... Pozdrawiam -------------- Greg200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #39 Napisano 28 Czerwca 2007 jaki jest kolor nakrętki zbiorniczka wspomagania / przypuszczam że jest zielony - jak płyn Był płyn czerwony a nakrętka zbiorniczka była zielona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #40 Napisano 29 Czerwca 2007 "Był płyn czerwony a nakrętka zbiorniczka była zielona " U mnie jest dokładnie tak jak napisał kuczlaw . Zalej zielonym olejem przekładnie ZF Możesz wtedy zbierać kase na regenerację albo na nową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach