Skocz do zawartości
krojcu

Stukot przy odpaleniu pomocy 1.9 TDI AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam problem z paskiem , a mianowicie przy odpaleniu słuchać dziwny dźwięk jak by olej za późno dochodził do hydrauliki , albo szklanki nie trzymały oleju. dzieje się tak po nocy tzn. jak dłużej postoi i jest zimny.

robił tak przed remontem głowicy jak i po zostało wymienione wszystko od A do Z w głowicy i wyregulowane . Szklanki panewki itp... nie mam pomysłu co to może być , proszę o poradę ! :padaka olej to jaki leje to 5w30 EDGE .

nagrałęm to na filmiku może ktoś coś ..:luka z góry dziękuję za POMOC !

 

 

p.s W innych nie spotkałem się z takim czymś ;(

(zaznaczam że szukałem i nie znalazłem nic satysfakcjonującego) ani podobego do mojego problemu

Edytowane przez krojcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie jestem ekspertem ale tak w ogóle to dziwnie jakoś pali,znaczy tak jakoś ciężko,jakby się rozkręcał i po kilku obrotach załapał...

Wszystko zależy np jaki (autentyczny)przebieg jednostki napędowej,w jakim stanie są pompowtryski, pompa oleju(a kontrolka oleju od razu gaśnie czy po chwili)?

Ciężko tak coś powiedzieć(a remont robił jakiś warsztat czy sam osobiście)

Jakieś logi może robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego nie jestem ekspertem ale tak w ogóle to dziwnie jakoś pali,znaczy tak jakoś ciężko,jakby się rozkręcał i po kilku obrotach załapał...

Wszystko zależy np jaki (autentyczny)przebieg jednostki napędowej,w jakim stanie są pompowtryski, pompa oleju(a kontrolka oleju od razu gaśnie czy po chwili)?

Ciężko tak coś powiedzieć(a remont robił jakiś warsztat czy sam osobiście)

Jakieś logi może robiłeś?

Osobiście ..wymiana gniazd pompowtryskiwaczy , usczelniaczy , śrub , szklanek , panewek..praktycznie wszystko oprócz wałka + regulacja kąt wtrysku -1.1 , regulacja nacisku według książki, rorząd tez dobrze napięty..nie mam już pomyslu .albo pompa juź nie trzyma na zaworze..kontrolka zaraz gaśnie .przebiegiem to nie wiadomo ..donica nikt nie wiem nawet serwis vw bo byłem auto sprowadzone z Włoch i nie mają wglądu dane napraw :/ pompki idealne parametry sprawdzałem tak jak inne parametry nie ma do czego się przyczepić żadnych błędów. Może smok przypchany ? Co myślicie ?

Edytowane przez krojcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie jeszcze oringi w tej nakrętce plastikowej co się filtr oleju nią zakręca, może przez noc olej spływa z filtra i rano zanim pompa go z powrotem napełni to jest taki dźwięk? a jak go napełni to cisza..... ja bym to oglądnął tam dokładnie.... co do smoka to tak czy siak wartało bo go wymyć nawet profilaktycznie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź sobie jeszcze oringi w tej nakrętce plastikowej co się filtr oleju nią zakręca, może przez noc olej spływa z filtra i rano zanim pompa go z powrotem napełni to jest taki dźwięk? a jak go napełni to cisza..... ja bym to oglądnął tam dokładnie.... co do smoka to tak czy siak wartało bo go wymyć nawet profilaktycznie....

 

Myślisz żeby był uszkodzony oring ? Juz 3 razy wymieniałem olej i za kaźdym razem nowe oringi szły i dalej tak samo było ..jest może jakiś zawór w tym filtrze oleju ? Czy ten oring pełni tą funkcję ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest w najlepszym porzadku

u mnie tak samo jest

poprostu olej po dlugim postoju zleci do miski (tym bardziej ze masz long lifa), szklanki sa puste i dlatego klekocze

za chwile dochodzi olej i niweluje luz zaworowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko jest w najlepszym porzadku

u mnie tak samo jest

poprostu olej po dlugim postoju zleci do miski (tym bardziej ze masz long lifa), szklanki sa puste i dlatego klekocze

za chwile dochodzi olej i niweluje luz zaworowy

 

Jak go kupiłem to załałem jeszcze na starych szklankach 5w40 i było podobnie nawet i tak samo bym powiedział . A po drugie słyszałem wiele 1.9 tdi i mało w których tak było a na pewno nie tak głośno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. W moim Passacie jest tak samo. Przez pierwsze kilka sekund po porannym odpaleniu występują te stuki. Tak jak mówi kajos to efekt pustych szklanek które po chwili się zapełniają. Ja zrobiłem już ok. 20 tys km i jak narazie nic innego się nie dzieje. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. W moim Passacie jest tak samo. Przez pierwsze kilka sekund po porannym odpaleniu występują te stuki. Tak jak mówi kajos to efekt pustych szklanek które po chwili się zapełniają. Ja zrobiłem już ok. 20 tys km i jak narazie nic innego się nie dzieje. :)

 

Filmik nie oddaje tej głośności jaka jest na prawdę ..słyszałem już różne , ale nie takie mocno puste ..czasami wydaje się trochę ciszej czasami naprawdę słychać go jak starego klekotanie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jednak nie wydaje mi się to normalne i tak samo wydaje mi się że u mnie niema tego ale muszę się przysłuchać jeszcze,

Skup się na tym smoku i na filtrze (jak Ci pisali)chociaż nie jestem pewien czy filtr ma coś wspólnego...

Tak i nie bardzo jestem pewien czy z tymi szklankami tak powinno być aby schodził z nich olej po nocy...:(

A zastanawia mnie jeszcze to czemu lałeś do niego 5W40 skoro powinno się lać 5W30..?

A powiedz mi czy dobrze rozumiem że wałek i popychacze też są nowe?

Bo kto wie czy o ile jeśli został stary czy nie jest wytarty i wtedy to mimo dobrze wyregulowanych luzów właśnie takich objawów nie będzie...?

Z tymi wałkami to też gdzieś dużo czytałem właśnie o wycierających się ale objawiały się chyba raczej wibracjami silnika a nie wiem jak z akustyką.

Ja mam przebiegu 303tyś km przebiegu i jak na razie nie miałem potrzeby remontu żadnego;\

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No jednak nie wydaje mi się to normalne i tak samo wydaje mi się że u mnie niema tego ale muszę się przysłuchać jeszcze,

Skup się na tym smoku i na filtrze (jak Ci pisali)chociaż nie jestem pewien czy filtr ma coś wspólnego...

Tak i nie bardzo jestem pewien czy z tymi szklankami tak powinno być aby schodził z nich olej po nocy...:(

A zastanawia mnie jeszcze to czemu lałeś do niego 5W40 skoro powinno się lać 5W30..?

A powiedz mi czy dobrze rozumiem że wałek i popychacze też są nowe?

Bo kto wie czy o ile jeśli został stary czy nie jest wytarty i wtedy to mimo dobrze wyregulowanych luzów właśnie takich objawów nie będzie...?

Z tymi wałkami to też gdzieś dużo czytałem właśnie o wycierających się ale objawiały się chyba raczej wibracjami silnika a nie wiem jak z akustyką.

Ja mam przebiegu 303tyś km przebiegu i jak na razie nie miałem potrzeby remontu żadnego;\

 

 

A więc po kolei moim zdaniem też nie powinien schodzić olej ;/

zalałem go jeszcze przed remontem bo spełniał normę pompo-wtrysków , potem przy następnej wymianie poszedł 5w30 z nowymi szklankami

potem remont głowicy bo UPG zaczęła się pocić i jak ściągałem to zrobiłem wszystko do porządku, już :)

Wałek jest 2 używany bo miałem go po prostu z innego silnika ze skody 1.9 miała najechane 120.000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj słychać 3 fazy dzwięku - 1. odpalenie i do drugiej sekundy to jakaś masakra rzęzi jak nie wiem - później od 2 do 6 klekocze i później sie wycisza.

 

Mój samochód stoi po kilka tygodni nie odpalany jako że mało użytkowany i nie ma takich objawów. To nie jest normalne - choć zapewne można z tym jeździć bo te silniki to twarde sztuki ;) ale tak zdrowy silnik nie odpala ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj słychać 3 fazy dzwięku - 1. odpalenie i do drugiej sekundy to jakaś masakra rzęzi jak nie wiem - później od 2 do 6 klekocze i później sie wycisza.

 

Mój samochód stoi po kilka tygodni nie odpalany jako że mało użytkowany i nie ma takich objawów. To nie jest normalne - choć zapewne można z tym jeździć bo te silniki to twarde sztuki ;) ale tak zdrowy silnik nie odpala ;)

Pytanie co go boli..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zdejmni pasek alternatora

moze sprzegielko tak wali ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a zdejmni pasek alternatora

moze sprzegielko tak wali ?

 

Umiem poznać co to sprzęgło alternatora a puste szklanki ;) a poza tym sprzęgło nowe założenie w tamte lato z INA .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a może to coś ze sprzęgłem? przy gaszeniu też dochodzą dziwne dźwięki? może to dwumasa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam AVFa i wydaje mi się, że u mnie tak samo po nocy klekocze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniał ktoś już pompę oleju w tym 1.9 na pompowtryskach? Naczytałem się się o tych wałach że ludzią się tak robiło a potem wycieraĺo wałki ..ale ja mam tak od 1 roku i zrobiłem 32.000 km i dalej bez pogorszenia stanu ..a wałek jak pisałem jest 2 "uzywka" ale w dobrym stanie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności