Skocz do zawartości
321frytki

Passat AVB 1.9 101km (+chip) - Problem z przyspieszanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Pacjent to AVB 1.9 TDI z 2002r.

Od jakiegoś czasu samochód jakbym osłabł. Często jak się wciśnie pedał gazu mocniej to łapie jakby lekkiego muła i potem przyspiesza już normalnie tak jak trzeba.

 

Wymieniłem ostatnio wszystkie wężyki podciśnienia (poprawiło się, ale to jeszcze nie to), filtr powietrza i filtr paliwa, wczoraj przełożyłem zawór n75 (też się nic nie zmieniło).

Dzisiaj zrobiłem logi, poniżej linki:

 

Dynamiczny grup 003,008,011 - podczas pierwszej próby przy około 3200-3300 obrotów odcięło mi moc, wyskoczył błąd 17965. Podczas drugiej próby było już ok.

http://vaglog.pl/log_274148.html

 

Statystyczny grup 003,008

http://vaglog.pl/log_274150.html

 

Z tego co poczytałem może to być problem z przepływomierzem, ale chciałbym się upewnić aby nie wymieniać bez sensu połowy samochodu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz dwa wątki niżej, opisałem dosłownie identyczny problem z tym samym silnikiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włóż diodę prostowniczą w pin 4 i 5 wtyczce przepływomierza i sprawdź czy lepiej idzie .

Jeśli odzyskał moc to przepływka do wymiany .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włóż diodę prostowniczą w pin 4 i 5 wtyczce przepływomierza i sprawdź czy lepiej idzie .

Jeśli odzyskał moc to przepływka do wymiany .

 

kolego możesz jaśniej, jaką diodę i w które piny ? please...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gg.jpg

 

Tutaj w wtyczkę od przepływomierza zwykła dioda prostownicza .

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Końcówkę diody oznaczoną symbolem "B"(czarny pasek) podłączasz kolego pod pin 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co można wyczytać z logów które zrobiłem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaw przeplywomierz w spokoju, nie tnie dawki nawet. Podmien N75 z N18 i wstaw logi. U Ciebie turbo w gornych obrotach nie reguluje jak powinno. Wydaje mi sie ze nie jest to problem w kierownicach spalin a bardziej podcisnienie/gruszka turbo ale moge sie mylic i problem moze lezec w turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zostaw przeplywomierz w spokoju, nie tnie dawki nawet. Podmien N75 z N18 i wstaw logi. U Ciebie turbo w gornych obrotach nie reguluje jak powinno. Wydaje mi sie ze nie jest to problem w kierownicach spalin a bardziej podcisnienie/gruszka turbo ale moge sie mylic i problem moze lezec w turbo.

 

a EGR ma prawidłowe wskazania :?: Bo wygląda jakby stał w miejscu :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo, n75, grucha do weryfikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się jakby był nieaktywny (zaślepiony). To co wcześniej podtrzymuję i popieram kolegę DarekS. Zmienna(regulacja)- tu jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR jest zaslepiony.

N75 działa, był przekładany z innego auta i nic się nie zmieniło.

W jaki sposób zweryfikować działanie gruszki?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EGR jest zaslepiony.

N75 działa, był przekładany z innego auta i nic się nie zmieniło.

W jaki sposób zweryfikować działanie gruszki?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

Wyczyść przepływomierz na pewno nie zaszkodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób zweryfikować działanie gruszki?

 

 

Możesz wsadzić w gruszkę wężyk a na drugi koniec strzykawkę, zaciągnąć i zobaczyć czy trzyma ciśnienie, sztanga nie powinna opaść. Zamiast strzykawki, możesz użyc ust i samemu zassać powietrze i obserwować jak sztanga reaguje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyczyść przepływomierz na pewno nie zaszkodzi

A czym ten przepływomierz wyczyścić? Jakieś sprawdzone środki są?

 

 

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyczyść przepływomierz na pewno nie zaszkodzi

 

Nie zaszkodzi ale nie pomoze... bo i tak trzyma go limiter momentu (:

 

Jesli zrobi porzadek z turbo wtedy mozna sie zabawic w czyszczenie przeplywki.

Dobrze jest wyregulowane ciegno ? Czy ciegno chodzi plynnie ?

Edytowane przez DawidShelby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czym ten przepływomierz wyczyścić? Jakieś sprawdzone środki są?

 

 

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

Ja uzywam tego:

http://allegro.pl/crc-sensor-srodek-do-czyszczenia-przeplywomierzy-i5563430909.html

 

Jak bys czyscil to tu masz filmik:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym jaki dotychczas miałem preparat do czyszczenia gaźników, przepływomierzy, MAP sensorów, to produkt Valvoline Carburettor http://allegro.pl/valvoline-carburettor-500-ml-czyszczenia-gaznika-i5798649986.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zaszkodzi ale nie pomoze... bo i tak trzyma go limiter momentu (:

 

Jesli zrobi porzadek z turbo wtedy mozna sie zabawic w czyszczenie przeplywki.

Dobrze jest wyregulowane ciegno ? Czy ciegno chodzi plynnie ?

Ciegno?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciegno?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

Przy gruszce od turbo jest takie cięgno, które porusza się góra/dół w zakresie 1,5 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Trochę odkopię temat. Dalej nie udało mi się zdiagnozować problemu który dotyczy mojego Passata.

Sprawdziłem wczoraj gruszkę od turbo strzykawką - wszystko chodzi jak trzeba, nie puszcza ciśnienia.

 

Nagrałem dwa filmiki jak zachowuje się zawór n75, proszę o potwierdzenie czy wszystko jest ok

 

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności