Gość danilko Zgłoś #1 Napisano 8 Lutego 2007 Witajcie no i kupiłem passata B5 z 2000r 1.8T mam go od kilku dni zdążyłem już załozyc gaz - stag300 - nie wiem czy to dobra instalacja..?!/ i mam pytanko po jej montażu brakuje mi troszkę plynu - nie wiem jaki tam był wlany. jest koloru "borygo" ale nie wiem czy to borygo...wiecie może czy borygo jest mieszalny i czy mogę go dolać?? i jeszcze jedno pytanie mam obecnie 190kkm, a wg sprzedawcy rozrząd był wymieniany przy 120kkm i że kolejna wymiana powinna być przy 240kkm - 120kkm na jednym pasku to nie za dużo?? co ile wymieniacie u siebie?? i czy po kupnie radzicie mi wymienić coś jeszcze? Miłego dnia daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 8 Lutego 2007 Płyn zgodny z normą G12 dla Volkswagena. Płyny mozna dostać w cenie 25-30zł za 1 Litra w salonach Skody. W innych miejscach można kupić po 35-40zł za 1,5L już jako produkt do wszystkich marek grupy VAG. Ponadto w podobnej cenie są płyny HEPU również za 1,5L. Płyn, ktory masz w ukł. chłodzenia choć rózowy nie jest to płyn Borygo !!! Przy tym silniku rozsądnym przebiegiem na wymianę rozrządu jest 100kkm ale producent dopusza te 120kkm. Po kupnie zawsze wymiania się: 1. Kompletny rozrząd 2. Oleje 3. Płyny chłodzace, hamulcowe 4. Filtry Przydałoby się jeszcze przypatrzeć kompletnym hamulcom, świecom i wszelkim uszczelnieniom w silniku.Sprawdzić czy coś się nie leje czy poci. Jeśli tak to zlikwidowac źródło. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danilko Zgłoś #3 Napisano 8 Lutego 2007 dziękuje za informacje boję sie tylko, że gazownicy dolali mi borygo - nie byłem przy samochodzie (może się coś stać?) ale i tak mam mało więc pewwnie powinienem szybko wymienić po prostu cały płyn w układzie ile go muszę kupić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 8 Lutego 2007 Jeśli kupisz koncentrat G12+ VW (Różowy) 2 x 1,5l to rozrobisz go 1/2 wody wyjdzie wtedy 6l gotowego płynu do chłodnicy. Hani tu masz dla potomnych nowe opakowania G12 Febi i Hepu dostępne w IC ... Nasyp Hepu dolej Febi ................... Będziesz Heppi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #5 Napisano 8 Lutego 2007 Jezeli decydujesz sie na wymianę to około 5 litów płynu G12 lub 3L koncentratu G12+ i reszta wody lecz max to 3L wody. W układ wchodzi więcej płynu ale nie usuniesz go w żaden sposób. Np. przy wymianie rozrządu w pompowtryskiwaczowym silniku od razu wymienia się płyn chłodzacy przez rozpięcie całeo pasa przedniego z chodnicami. Ponadto demontują pompę wody z korpusu silnika a wtedy z układu wylewa się dodatkowe 2 litry płynu. W taki sposób jest usunięte około 85% płynu chłodzącego, który można wymienić na naprawdę nowy płyn. Marek, dodaj w wiadome miejsce + bo kolega się pomyli HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danilko Zgłoś #6 Napisano 8 Lutego 2007 oo super wymienie więc przy robieniu rozrządu DZIĘKI zima pomogła mi zauważyć, że nie działa mi podgrzewania lusterek...wiecie może jak mogę sprawdzić co im dolega? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2007 Tak jak Marek powiedział padają maty grzewcze. 99% osterek. Tutaj masz dobrą ofertę na podgrzewane wkłady obu lusterek. są w ofercie białe i niebieskie szkła. http://www.allegro.pl/item164565153_wklad_szklo_passat_golf_lupo_toledo_audi_a4_a3.html HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danilko Zgłoś #8 Napisano 8 Lutego 2007 Dziękuje bardzo za podpowiedzi zadzwonie i zapytam o koszt wymiany rozrządu - może się nie przeraże ) apropo koncentratu - mieszanke robicie "na zewnątrz" czy wlewacie koncentrat a pozniej wode destylowaną?? do astry wlewałem do zbiorniczna na zmiane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #9 Napisano 8 Lutego 2007 W okresie zimy lepiej przygotuj mieszaninę na zewnątrz Pozatym zawsze bedziesz miał gotowy płyn na ewentualną dolewkę. W okresie letnim jak wiesz ile płynu wejdzie to mozna wlewać koncentrat a potem wodę bo to i tak wszystko się po jakimś krótkim czasie wymiasza. poprzez obieg w układzie. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darius Zgłoś #10 Napisano 13 Grudnia 2008 Właśnie szukam informacji na temat płynu chłodniczego.Mam zalany zielonego koloru,a kupiłem na dolewkę niebieskiego z firmy "comma" koncentrat stężony glikol etylenowy o specyfikacji normy BS 6580-1992,AFNOR NFR 15-601.Nie mogę znaleźć info,czy można pomieszać zielonego z niebieskim.Proszę o pomoc. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #11 Napisano 13 Grudnia 2008 (edytowane) Właśnie szukam informacji na temat płynu chłodniczego.Mam zalany zielonego koloru,a kupiłem na dolewkę niebieskiego z firmy "comma" koncentrat stężony glikol etylenowy o specyfikacji normy BS 6580-1992,AFNOR NFR 15-601.Nie mogę znaleźć info,czy można pomieszać zielonego z niebieskim.Proszę o pomoc. Z tego co masz podpisane w avatarze to masz vw B5 (3BG) a nie (3B). Jeśli masz silnik taki jak podajesz na zbiorniczku wyrównawczym powinien być napis G12 i taki płyn powinno się lać do naszych silników. I jest to kolor różowo czerwony. Edytowane 13 Grudnia 2008 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grajeś Zgłoś #12 Napisano 13 Grudnia 2008 jeśli masz zielony to podejrzewam ,że masz zalany " KULER" , a nie vw G12-ale mogę sie mylić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darius Zgłoś #13 Napisano 13 Grudnia 2008 Z tego co masz podpisane w avatarze to masz vw B5 (3BG) a nie (3B). Jeśli masz silnik taki jak podajesz na zbiorniczku wyrównawczym powinien być napis G12 i taki płyn powinno się lać do naszych silników. I jest to kolor różowo czerwony. Kolor różowo czerwony czyli liliowy G12plus(chyba).Tutaj nie mam wyboru na stacjach . Kupić mogę tylko taki,a do serwisu nie polecę,bo mam w obie strony ponad 100 mil. Chodzi mi o tą specyfikację produktu którą podałem .Nie mogę odnaleźć w necie informacji,czy może być mieszany z zielonym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #14 Napisano 13 Grudnia 2008 darius przeczytaj co jest napisane w książce Jako dodatek przeciwzamarzający można stosować wyłącznie płyn firmy VW oznaczony G12 A8D (środek zabezpieczający na bazie glikolu z dodatkami antykorozyjnymi) lub TL-VW 774 D (przestrzegać danych na opakowaniu)..... Inne dodatki do płynu mogą znacznie pogorszyć zabezpieczenie przed korozją. Powstałe uszkodzenia spowodowane korozją mogą doprowadzić do wycieku płynu a w następstwie do poważnych uszkodzeń silnika. To tyle co napisali w książce pojazdu. A od siebie dodam iż miałem taki przypadek,kiedyś w Mercedesie kiedy lałem inny płyn chłodniczy niż zalecał producent. Skończyło się to dziurą w pompie wodnej i dziurawej jak sito chłodnicy. Stosowane płyny powinny spełniać powyższe normy. A czy zielony z niebieskim mieszać? Nie wiem. Ale radzę wymienić płyn na zalecany przez producenta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darius Zgłoś #15 Napisano 13 Grudnia 2008 (edytowane) Znalazłem -norma BS 6580-1992 to jest TL774D,czyli G12,a więc nie mogę dolać.Na zbiorniczku mam G12. Edytowane 16 Grudnia 2008 przez darius Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #16 Napisano 13 Grudnia 2008 Znalazłem -norma BS 6580-1992 to jest TL774D Czyli to jest norma podawana przez producenta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darius Zgłoś #17 Napisano 14 Grudnia 2008 Tak to jest norma podana przez producenta.Przeszukałem neta i co ciekawe wszyscy producenci nie zależnie od koloru płynu na bazie glikolu mają tą samą specyfikację produktu (TL774D-G12)i spełnia normę dla VW jak i dla wielu różnych innych pojazdów.Nawet dla takich jak ciężarówki i inny sprzęt budowlany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 14 Grudnia 2008 I myślę że chodzi o agresywność płynu do aluminium. A wiadomo elementów z tego metalu w naszych autach coraz więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darius Zgłoś #19 Napisano 14 Grudnia 2008 W końcu znalazłem potrzebny płyn mieszalny ze wszystkimi frmy Prestone,gotowy do uzycia bez rozcieczania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #20 Napisano 16 Grudnia 2008 najlepiej mieszalny jest zawsze koncentrat a do naszych silnikuw pasuje tez petrygo 5l kupilem u kumpla wsklepie za 27zeta i jest spoko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach