Skocz do zawartości
mefistokamil

Szarpanie na Ciepłym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam wszystkich, mam pewien problem dotyczący odpalania samochodu na ciepłym silniku, problem polega na tym że w momencie gdy silnik sie zagrzeje to gdy go zgaszę i np. po chwili chce odpalić to jest takie uderzenie z niego jakby chciał wyskoczyć z pod maski, na zimny silniku pali łagodniej, dwa tygodnie temu będać na przegledzie rejestracyjnym gdy chciałem odpalic auto to było takie mocne uderzenie (szarpnięcie) silnikiem że zgasł. Co może być tego przyczyną ?

Pozdrawiam wszystkich moj samochód to Passat b6 1.9 TDI BXE 229 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze o czym pomyslalem to dwumas ale nie wiem jal to jest w b6..

 

Wysłane z mojego LG-H340n przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwumas wymieniałem dwa miesiące temu, z dwumasem jest wszystko ok sprawdzało mi go już 3 mechaników, i jeden mówił o tym ze koniecznie trzeba zwiększyć dawke rozruchową natomiast drugi mowi ze to jest czujnik położenia wałka rozrządu albo wału korbowego :/ i sam juz nie wiem co z tym robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić dawki startowe, auto dobrze wkręca się na obroty czy ma zamuła? Może być winny czujnik temperatury, odczytaj także jego pomiary po zakończonej jezdzie i podczas stania w miejscu na wolnych obrotach, powinny one być zbliżone do temperatury otoczenia (paliwo, powietrze, silnik). Sprawdź odpalając silnik na sprzęgle, może to jednak koło dwumasowe. Wycieków żadnych pod maską nie ma, wokół pompy wtryskowej sucho? Co do w/w czujników to jeżeli one byłyby uszkodzone miałbyś cały czas tą usterkę gdy silnik pracuje. Rozrząd dawno był robiony?

przeskanuj OBD i wrzuć tutaj logi jak będą błędy

Edytowane przez kertagg22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto generalnie dobrze wkręca się na obroty, nie zauważyłem z tym problemu. Silnik zawsze odpalam z wciśniętym sprzęgłem :/ 3 mechaników sprawdzało dwumas na różne sposóby od szybkiego przyspieszenia i gaz do oporu na wysokim biegu przez odwrotna sytuacje na 5 biegu jade 80 km/h i hamowanie do 40 km/h i gaz do oporu, i żadnych drgań nie ma. Pod maską sucho żadnych wycieków nie ma :/ może faktycznie ten czujnik temperatury. Teraz do zgłupiałem bo jak mowie jeden mechanik mowi ze tylko i wylacznie dawke startowa trzeba zwiększyc, z kolei inny ze czujnik położenia wału czy wałka rozrządu i też właśnie czytałem na necie ze czujnik temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podjechać i sprawdzić dawke, ja u siebie zauważylem kolosalną różnice przy jej zmianie choć miałem dobrze ustawioną ale musiałem na nowo ustawić bo wymieniałem uszczelki spod głowiczek pompy wtryskowej. Wrażenia to takie, że silnik nie szarpie jak przyśpieszasz szybko manewrując biegami i gazem, stał się bardziej rasowy. A u ciebie faktycznie może to być za mała dawka albo za duża, jak odpowietrzałem to też miałem tak samo. Kręciłem nim 5 minut żeby pompa zaciągła rope ale była przestawiona dawka, pozmieniałem i odpalił a telepotało silnikiem niemiłosiernie przez za małą dawkę, potem zmieniałem dawke jak już odpalił i się odpowietrzył na taką powiedzmy jak powinna, trochę zwiększoną. Przy okazji sprawdzania dawki można sprawdzić czujnik temperatury. Aha, jak przekręcasz kluczyk zobacz czy nie świecą ci się długo świece żarowe.

Edytowane przez kertagg22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jednym pomaga wymiana akumulatora, innym czyszczenie rozrusznika. Ja też borykam się z tym problemem i uważam że problem leży w sterowaniu silnika, a dokładnie w dawce paliwa podawanego ciepłemu silnikowi podczas rozruchu, ponieważ wymianę akumulatora i czyszczenie rozrusznika mam już za sobą i nie przyniosło to żadnych efektów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez juz sprawdzalem rozrusznik i wszystko z nim ok, wiec chyba pozostaje tylko zwiekszenie tej dawki startowej. Jestem laikiem w tych sprawach ale.zastanawia mnie dlaczego na zimnym silniku pali lepiej niz na cieplym ? :) tak jak wspominalem bedac na przegladzie rejestracyjnym to jak chcialem.go odpalic to malo go z ramy nie wydarlo, rozrusznik kreci bez problemu, kontrolka od swiec swieci sie w normalnym czasie, tu zmian nie widze. Odpalanie go przypomina troche jakbym sie dlawil ale odpala szybko w czasie "normalnego" odpalania tylko jest takie nieaamowite szarpniecie ze szok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nieaamowite szarpniecie ze szok

 

tzn takie walnięcie budą ? ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, silnikiem. Jak podnioslem maske i chcialem.go odpalic to myslalem ze silnik wyskoczy w powietrze i dzieje sie tak gdy jest ciply. Na zimnym tego nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może łapa od silnika ? ja kiedyś miałem podobnie (z tym że u mnie to było raczej losowo chyba) i wiem że miałem uszkodzoną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności