Skocz do zawartości
S4B5

1.8T AEB proszę o analizę logów / niskie duty cycle

Rekomendowane odpowiedzi

Auto przy pełnym bucie miedzy 2000-3500 lekko przerywa i od spodu trochę słabo jedzie. Przepływkę noname bez numerów wymieniłem na używkę Boscha o takich samych numerach jak w ETCE. DV szczelne, sonda bosch, urwała mi sie kiedyś klapka w turbinie, zrobiłem to i skręciłem sztangę tak aby dolegała szczelnie do korpusu. Brak błędów w sterowniku.Od 1700 obrotów w górę coś strasznie spada wysterowanie duty cycle n75 czego tak jest?

 

Logi dynamiczne i statyczne 002,007,025

http://vaglog.pl/log_265043.html

 

Logi dynamiczne 002,013,025 ze stukowcami tylko do 5tyś

http://vaglog.pl/log_265044.html

 

Z góry dzięki

Edytowane przez S4B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na początek sprawdził szczelność, AEB to taka uczulona bestia na każdą dziurę w podciśnieniu.

W pierwszym logu widać że przepływka wskazuje za duże wartości stąd sterownik tnie doładowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelność może powodować takie wysokie wskazania przepływomierza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem też takie wysokie wskazania kiedy miałem dziurę na węzu od puszki z filtrem do turbiny.

Pęknięcie było na kołnierzu na turbinie chyba od opadki skręcanej.

Test Ci wszystko pokaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to biorę się najpierw za sprawdzanie szczelności i przyjrzę się tej gumie

 

Słuchaj i jak usunąłeś tą nieszczelność to przepływka mierzyła te 120 pare i moc wróciła?

Edytowane przez S4B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ szczelny, była dziura tam gdzie ty miałeś na tip przy turbo, dałem łatkę, zacisnąłem opaską ale jakoś wskazanie przepływomierza sie nie zmieniło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Układ szczelny, była dziura tam gdzie ty miałeś na tip przy turbo, dałem łatkę, zacisnąłem opaską ale jakoś wskazanie przepływomierza sie nie zmieniło

 

Witam ja kiedyś miałem podobny przypadek i winne były wtryskiwacze benzynowe też tak poszarpywało przy pełnym bucie . A przepływkę jaką założyłeś z końcówką 112 czy 117 . Jak sprawdzałeś szczelność wstrzykiwałeś powietrze w układ czy tylko obejrzałeś . Trzeba zdjąć przepływkę ten zawór od odmy ( grzybek ) co jest na tipie i zaślepić . Dorabiamy korek w miejsce przepływomierza najlepiej z wentylkiem od koła żeby było łatwo wstrzyknąć powietrze odkręcamy korek wlewu oleju i przez ten wentylek wstrzykujemy powietrze z kompresora słuchamy lub bierzemy wodę z płynem do naczyń i psikamy na układ i patrzymy czy idą bańki . Ustawiamy takie ciśnienie żeby nie przesadzić . Ja nawet wstrzyknąłem trochę jeszcze w kolektor dolotowy i wyszły mi nieszczelności na gniazdach wtryskiwaczy benzynowych wykręciłem je i wkręciłem uszczelniając . Posprawdzaj też wszystkie wężyki nawet ten krótki na listwie paliwowej bo mogą wyglądać ok a są nieszczelne lub zapchane . Jak z filtrem paliwa mierzyłeś ciśnienie paliwa jeżeli nie to do sprawdzenia wepnij manometr przez trójnik na zasilaniu i zobacz na biegu jałowym powinno być penie ok 3 bar ( zależy jaki masz regulator ciśnienia na listwie bo ja mam zmienioną pompę i mam 4 bar ) a przy pełnym bucie ma być 3 bar plus ciśnienie doładowania . Czy ty masz serie 150KM czy chipa bo taki przepływ powietrza ponad 140 to jak by była lekko moc podniesiona w serii chyba jest max koło 130 . Jeżeli tak jest to może brakować paliwa i będzie słaby i będzie szarpał .

Edytowane przez fazii73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz o numerze 0 280 217 112, szczelność robiłem dwa razy najpierw wprowadzając powietrze do TIP, odpiąłem odmę i zaślepiłem dziurę po niej w tip. Pompowałem układ tak do 1 Bar i wyszła tu dziura na tej opasce dalej to już tylko bulgot oleju w misce, drugie podejscie to kontrolne dmuchanie za turbo aż do przepustnicy (rura do przepustnicy zaślepiona) i było szczelnie aż mi korek wywaliło :D. Z tą mocą kurde to nic mi nie wiadomo ;/ ja nic w tym temacie nie robiłem, ale przepływka uszkodzona raczej by zaniżała. Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem, muszę do tego skombinować manometr albo pojechać do kogoś.

 

To duty cycle tak szybko spada bo jest duży przepływ czy co jest tego powodem? Bo patrząc po logu to juz 2000 otwiera mi klapke w turbinie i traci ona predkosc

Edytowane przez S4B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może brakować paliwa i komputer tnie doładowanie . Ja tak miałem zaczynał jechać do ok 3000 a potem lipa . Wtryskiwacze są tanie to możesz zaryzykować podmianę . Może być wina wtryskiwaczy pompy paliwa lub tego regulatora na listwie .

Edytowane przez fazii73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój jedzie powyżej 3000 i to nawet niezle, tylko ten spód jest słaby. A jak bym odłączył sterowanie WG i wbiło by mnie w fotel to układ paliwowy można odpuścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sprawdzić może ci się wydaje że jedzie to stwierdzisz jak naprawisz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie sprawdziłem tego ciśnienia paliwa, ale weź mi powiedz ile tam powinno być 3 czy 4 bary?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz regulator na listwie to po pierwsze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer na nim 078133534C , google mówi 4 bary. Tylko ten silnik nie ma czujnika cisnienia paliwa, więc chyba komp nie widzi jakie jest ciśnienie, wiec duty cycle od tego nie zależy, tak mi sie wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli regulator 4 bary to ma być na jałowym ok 4 bar i przy bucie 4 + ciśnienie doładowania . Chyba oprócz numeru powinno pisać na regulatorze jakie ma ciśnienie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności