Skocz do zawartości
Gość skorpion74

Spadek mocy - 1,9 TDI silnik AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Wyczyściłem dziś EGR i nic, ale przynajmniej jest czysty :)

przed:

77278099.jpg

po:

79043824.jpg

 

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć, czy warto jeszcze przeczyścić turbinę samodzielnie i jakie narzędzia powinienem mieć...

Edytowane przez Maj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem N75 i przy okazji filtr paliwa.

Żadnej poprawy... zasysałem powietrze z gruszki i sztanga się poruszała, czyszczenie turbo zostawiam na koniec.

Jutro jadę podpiąć się pod kompa w warsztacie i zobaczymy co nam powie.

Podpowiedzcie mi proszę, czy po wymianie N75 nie powinienem podpiąć się pod kompa i wykasować błędów...??

Poza tym, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że szwankuje mi sterownik pracy silnika??

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpowiedzcie mi proszę, czy po wymianie N75 nie powinienem podpiąć się pod kompa i wykasować błędów...??

 

Nie, jeśli zawór sprawny będzie OK.

 

Poza tym, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że szwankuje mi sterownik pracy silnika??

 

 

Oczwiście nie można wykluczyć, ale prawdopodonbieństo jest niewielkie.

 

edit

dlaczego nie podjedziesz do diagnosty co zna TDI? co Ci map sensor mówi? nie załatwiłeś IC podczas leśniej eskapady?

Edytowane przez Stern

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę zrobić diagnozę.

No mam nadzieję, że nie załatwiłem IC, ale w zasadzie zaraz po tej leśnej przejażdżce był mułowaty, a po ok 2 godzinach odstania działało wszystko ok, po czym po ok 1 godzinie jazdy przy przyspieszaniu szarpnęło nim i moc znikła i do dziś nie wróciła.

Pooglądałem sobie co nieco na YT i znalazłem taki oto film:

[ame]

[/ame]

w sumie u mnie też tak dziwnie coś świszczy i pufa. Myślałem, że dwumasa mi pada. Podejrzewam, że jeżeli logi nie wykażą bezpośredniej winy turbo, to może rzeczywiście mam nieszczelność gdzieś na drodze między turbo, a IC.

Czy może tak być, że przez to auto pufa i jeździ w notlaufie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a po ok 2 godzinach odstania działało wszystko ok

 

To wyklucza mechaniczne uszkodzenie. Gdybyś go uwalił to odstanie by go nie naprawiło. Nieszczelności w dolocie są bardzo łatwe do zlokalizowania. Przede wszystkim słychać, poza tym widać (olej) no i po mapie widać, że ciśnienie goni i nie umie dogonić. Jeżeli słyszysz szum to idz za tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już nic nie rozumiem.... :zeco

Wczoraj przed wyjściem z garażu zacząłem przeglądać bezpieczniki i ruszać przekaźnikami. Dodam, że w miejscu 29 i 34, gdzie powinny być bezpieczniki 15 lub 20A od sterowania silnikiem, mam puste miejsca, a gniazda bezpieczników gdzieś przeniesione (generalnie poprzedni właściciel - projektant systemów alarmowych i zawodowy elektronik popłynął z tematem).

Dziś rano niczego się nie spodziewając auto zagadało na 100%, dojechałem do pracy szczęśliwy pierwszy raz od ponad miesiąca. Furkało, aż miło... 160 koników w pełnej krasie.

Po pracy wsiadłem do auta i znowu zmuła... :dolamam

Pojechałem podłączyć się pod kompa i wyszło, że błąd 1144, czyli rzekomo błąd przepływomierza... no bez jaj!! on jest świeżo regenerowany przez BOSHa. 4 który kupiłem w ciągu 2 miesięcy!

Czy regenerowana przepływka mogłaby się tak po prostu zepsuć / przepalić - cokolwiek może się z nią stać...?

 

Pomocy...

Edytowane przez Maj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Ja też mam AWX i od pewnego czasu zabrakło mi mocy, mianowicie jego v-max to 140 i muł niesamowity. Posprawdzałem wszystkie przewody (ciśnieniowe), turbo, zaworki, egr, podłączany pod trzy komputery i jeden z nich to najlepszy w Białymstoku, nawet serwis ręce rozkłada. wszystko pokazuje że jest w normie, nawet sięgnąłem do podstawowych rzeczy jak filtry oraz zmiany stacji i nic nie daje. nie mam bladego pojęcia czemu tak się dzeje. byłbym wdzięczny jeśli ktoś pomógłby mi. Już wolę rowerem jechać bo jak popatrzę na paska to aż mi się odechciewa jechać. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy regenerowana przepływka mogłaby się tak po prostu zepsuć / przepalić - cokolwiek może się z nią stać...?

 

Piszesz, że to czwarta sztuka, więc mało prawdopodobne. Jak masz pewność co do przepływki to sprawdz instalacje na drodze przepływka ECU.

 

 

podłączany pod trzy komputery i jeden z nich to najlepszy w Białymstoku

 

Komputer nie musi być dobry, tymbardziej najlepszy. Ważne, aby mechanik myślał i wyciągał wnioski patrząc na dane których mu komp dostarcza.

 

Lader chodzi? Pompki ok? Ciśnienie sprężania mierzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lader chodzi? Pompki ok? Ciśnienie sprężania mierzone?

 

tak wszytko ok, ma książkowe wartości w vw mechanik powiedział nawet że z tego roku paska z lepszymi wynikami bym nie znalazł :/ a tu psikus, muł jak nie wiem co :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak wszytko ok, ma książkowe wartości

 

Robił próbe drogową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszesz, że to czwarta sztuka, więc mało prawdopodobne. Jak masz pewność co do przepływki to sprawdz instalacje na drodze przepływka ECU.

Oddałem dziś auto do nowego mechanika, obiecał, że na pierwszy rzut sprawdzą przepływomierz i wtyczkę, która mi podpada (kiedyś coś w niej pękło).

Powiedzcie mi jeszcze czy wtyczka powinna miec 4 piny (przepływomierz ma 5)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Już po sprawie :dobrze

Nowy mechanik za zmianę wtyczki do przepływomierza, kolejne badania i znalezienie winowajcy i naprawę skasował 250zł. Okazało się, że przyczyna leżała w elektryce, a konkretnie w połączeniu między sterownikiem komputera, a przepływomierzem... Mam nadzieje, że mój przypadek może komuś pomóc:mlask

 

163KM i nie ma zmiłuj się... :bleble

Aha i chciałem zarekomendować warsztat AUTO LEO w Gdańsku (2 oddziały - jeden na Morenie, a drugi w Gd. Kokoszkach - tam też byłem)... nie cwaniakują, na wszystko wystawiają papiery, dają gwarancję i są szybcy.

Dzięki za dobre rady, bo dały mi dużo do przemyślenia i pomogły!

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wszystko ok, pojechałem do hurtowni (znajomy jest kierownikiem) zapytałem czy byłaby możliwość pożyczenia przepływki, on zgodził się, pojechałem do swojego garażu i wymieniłem, teraz idzie jak burza hehe, po super zniżkach koszt przepływki oryginalnej bosh'a wyniósł mnie 328,34zł i robocizna ok. 45 min.

 

Pamiętajcie tylko żeby odłączyć akumulator jak demontujecie przepływomierz bo mi wyskoczył błąd i trzeba było kasować błąd komputerem :(

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dopiszę jeszcze jedną rzecz. też jestem po wymianie przepływki a w zasadzie 2 razy wymieniałem bo zamiennik rekomendowany przez sprzedawcę nie nadawał się. przy zamienniku na wolnych obrotach silnik falował w zakresie 650-900 obrotow. wymiana na orginalną calkowicie zniwelowała problem z obrotami.

Niestety po 2 tygodniach z nową przeplywka znowu turbo znowy się nie załącza. czekam na diagnostykę. ciekawe co tym razem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czyściłeś turbawkę? i druga sprawa, zamień N18 z N75 i sprawdź czy problem nadal istnieje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie. we wtorek wjeżdżam na warsztat i chyba profilaktycznie wyczyszczę turbinkę.

 

---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:52 ----------

 

jeszcze jedno pytanko. ostatnio miałem wymieniona przepływke i niestety klient zawór n75 nie zaczepil i byl narazony na cieplo silnika czy mogło to zaszkodzić????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cieżko stwierdzić- ale zanim wezmiesz sie za czyszczenie turbawki, sam sobie zamień te dwa zawory co ci wczesniej wspomnialem bo moze sie okazac ze niepotrzebnie sobie roboty dokładasz z turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli N75 jest uwalony to przy logach dynamicznych powinno coś wyjść, prawda ? Jakieś przeładowania albo inne mankamenty sterowania turbiną ? Zawsze mógł akurat paść teraz bo jak ostatnio miał robione logi to wszystko z turbina było OK.

Z czyszczeniem turbiny bym się na razie wstrzymał - to nie taki "hop-siup" zabieg i zrobiony nieumiejętnie nie pomoże a nawet zaszkodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i niestety dziś okazało się że kolejny raz prze pływka. mimo że oryginalna pochodziła tydzień i padła.

przy okazji polecam CONESERA w pile. nie jest najtaniej ale chłopaki znają się na rzeczy i nie naciągają na niepotrzebne koszta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę wymieniłem. jednak stara była z paprochami. filtr powietrza nie był w najlepszym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności