Maj Zgłoś #41 Napisano 16 Kwietnia 2011 (edytowane) Wyczyściłem dziś EGR i nic, ale przynajmniej jest czysty przed: po: Czy mógłby mi ktoś powiedzieć, czy warto jeszcze przeczyścić turbinę samodzielnie i jakie narzędzia powinienem mieć... Edytowane 16 Kwietnia 2011 przez Maj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maj Zgłoś #42 Napisano 17 Kwietnia 2011 Dziś wymieniłem N75 i przy okazji filtr paliwa. Żadnej poprawy... zasysałem powietrze z gruszki i sztanga się poruszała, czyszczenie turbo zostawiam na koniec. Jutro jadę podpiąć się pod kompa w warsztacie i zobaczymy co nam powie. Podpowiedzcie mi proszę, czy po wymianie N75 nie powinienem podpiąć się pod kompa i wykasować błędów...?? Poza tym, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że szwankuje mi sterownik pracy silnika?? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #43 Napisano 17 Kwietnia 2011 (edytowane) Podpowiedzcie mi proszę, czy po wymianie N75 nie powinienem podpiąć się pod kompa i wykasować błędów...?? Nie, jeśli zawór sprawny będzie OK. Poza tym, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że szwankuje mi sterownik pracy silnika?? Oczwiście nie można wykluczyć, ale prawdopodonbieństo jest niewielkie. edit dlaczego nie podjedziesz do diagnosty co zna TDI? co Ci map sensor mówi? nie załatwiłeś IC podczas leśniej eskapady? Edytowane 17 Kwietnia 2011 przez Stern Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maj Zgłoś #44 Napisano 17 Kwietnia 2011 Jutro jadę zrobić diagnozę. No mam nadzieję, że nie załatwiłem IC, ale w zasadzie zaraz po tej leśnej przejażdżce był mułowaty, a po ok 2 godzinach odstania działało wszystko ok, po czym po ok 1 godzinie jazdy przy przyspieszaniu szarpnęło nim i moc znikła i do dziś nie wróciła. Pooglądałem sobie co nieco na YT i znalazłem taki oto film: [ame] [/ame]w sumie u mnie też tak dziwnie coś świszczy i pufa. Myślałem, że dwumasa mi pada. Podejrzewam, że jeżeli logi nie wykażą bezpośredniej winy turbo, to może rzeczywiście mam nieszczelność gdzieś na drodze między turbo, a IC. Czy może tak być, że przez to auto pufa i jeździ w notlaufie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #45 Napisano 17 Kwietnia 2011 a po ok 2 godzinach odstania działało wszystko ok To wyklucza mechaniczne uszkodzenie. Gdybyś go uwalił to odstanie by go nie naprawiło. Nieszczelności w dolocie są bardzo łatwe do zlokalizowania. Przede wszystkim słychać, poza tym widać (olej) no i po mapie widać, że ciśnienie goni i nie umie dogonić. Jeżeli słyszysz szum to idz za tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maj Zgłoś #46 Napisano 18 Kwietnia 2011 (edytowane) Teraz to już nic nie rozumiem.... Wczoraj przed wyjściem z garażu zacząłem przeglądać bezpieczniki i ruszać przekaźnikami. Dodam, że w miejscu 29 i 34, gdzie powinny być bezpieczniki 15 lub 20A od sterowania silnikiem, mam puste miejsca, a gniazda bezpieczników gdzieś przeniesione (generalnie poprzedni właściciel - projektant systemów alarmowych i zawodowy elektronik popłynął z tematem). Dziś rano niczego się nie spodziewając auto zagadało na 100%, dojechałem do pracy szczęśliwy pierwszy raz od ponad miesiąca. Furkało, aż miło... 160 koników w pełnej krasie. Po pracy wsiadłem do auta i znowu zmuła... Pojechałem podłączyć się pod kompa i wyszło, że błąd 1144, czyli rzekomo błąd przepływomierza... no bez jaj!! on jest świeżo regenerowany przez BOSHa. 4 który kupiłem w ciągu 2 miesięcy! Czy regenerowana przepływka mogłaby się tak po prostu zepsuć / przepalić - cokolwiek może się z nią stać...? Pomocy... Edytowane 18 Kwietnia 2011 przez Maj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron_bartek Zgłoś #47 Napisano 18 Kwietnia 2011 Witam, Ja też mam AWX i od pewnego czasu zabrakło mi mocy, mianowicie jego v-max to 140 i muł niesamowity. Posprawdzałem wszystkie przewody (ciśnieniowe), turbo, zaworki, egr, podłączany pod trzy komputery i jeden z nich to najlepszy w Białymstoku, nawet serwis ręce rozkłada. wszystko pokazuje że jest w normie, nawet sięgnąłem do podstawowych rzeczy jak filtry oraz zmiany stacji i nic nie daje. nie mam bladego pojęcia czemu tak się dzeje. byłbym wdzięczny jeśli ktoś pomógłby mi. Już wolę rowerem jechać bo jak popatrzę na paska to aż mi się odechciewa jechać. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #48 Napisano 18 Kwietnia 2011 Czy regenerowana przepływka mogłaby się tak po prostu zepsuć / przepalić - cokolwiek może się z nią stać...? Piszesz, że to czwarta sztuka, więc mało prawdopodobne. Jak masz pewność co do przepływki to sprawdz instalacje na drodze przepływka ECU. podłączany pod trzy komputery i jeden z nich to najlepszy w Białymstoku Komputer nie musi być dobry, tymbardziej najlepszy. Ważne, aby mechanik myślał i wyciągał wnioski patrząc na dane których mu komp dostarcza. Lader chodzi? Pompki ok? Ciśnienie sprężania mierzone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron_bartek Zgłoś #49 Napisano 19 Kwietnia 2011 Lader chodzi? Pompki ok? Ciśnienie sprężania mierzone? tak wszytko ok, ma książkowe wartości w vw mechanik powiedział nawet że z tego roku paska z lepszymi wynikami bym nie znalazł a tu psikus, muł jak nie wiem co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #50 Napisano 19 Kwietnia 2011 tak wszytko ok, ma książkowe wartości Robił próbe drogową? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maj Zgłoś #51 Napisano 20 Kwietnia 2011 Piszesz, że to czwarta sztuka, więc mało prawdopodobne. Jak masz pewność co do przepływki to sprawdz instalacje na drodze przepływka ECU. Oddałem dziś auto do nowego mechanika, obiecał, że na pierwszy rzut sprawdzą przepływomierz i wtyczkę, która mi podpada (kiedyś coś w niej pękło). Powiedzcie mi jeszcze czy wtyczka powinna miec 4 piny (przepływomierz ma 5)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maj Zgłoś #52 Napisano 22 Kwietnia 2011 Ok. Już po sprawie :dobrze Nowy mechanik za zmianę wtyczki do przepływomierza, kolejne badania i znalezienie winowajcy i naprawę skasował 250zł. Okazało się, że przyczyna leżała w elektryce, a konkretnie w połączeniu między sterownikiem komputera, a przepływomierzem... Mam nadzieje, że mój przypadek może komuś pomóc:mlask 163KM i nie ma zmiłuj się... Aha i chciałem zarekomendować warsztat AUTO LEO w Gdańsku (2 oddziały - jeden na Morenie, a drugi w Gd. Kokoszkach - tam też byłem)... nie cwaniakują, na wszystko wystawiają papiery, dają gwarancję i są szybcy. Dzięki za dobre rady, bo dały mi dużo do przemyślenia i pomogły! Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron_bartek Zgłoś #53 Napisano 29 Kwietnia 2011 U mnie też wszystko ok, pojechałem do hurtowni (znajomy jest kierownikiem) zapytałem czy byłaby możliwość pożyczenia przepływki, on zgodził się, pojechałem do swojego garażu i wymieniłem, teraz idzie jak burza hehe, po super zniżkach koszt przepływki oryginalnej bosh'a wyniósł mnie 328,34zł i robocizna ok. 45 min. Pamiętajcie tylko żeby odłączyć akumulator jak demontujecie przepływomierz bo mi wyskoczył błąd i trzeba było kasować błąd komputerem pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakteria19 Zgłoś #54 Napisano 10 Lipca 2011 Dopiszę jeszcze jedną rzecz. też jestem po wymianie przepływki a w zasadzie 2 razy wymieniałem bo zamiennik rekomendowany przez sprzedawcę nie nadawał się. przy zamienniku na wolnych obrotach silnik falował w zakresie 650-900 obrotow. wymiana na orginalną calkowicie zniwelowała problem z obrotami. Niestety po 2 tygodniach z nową przeplywka znowu turbo znowy się nie załącza. czekam na diagnostykę. ciekawe co tym razem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilson Zgłoś #55 Napisano 10 Lipca 2011 a czyściłeś turbawkę? i druga sprawa, zamień N18 z N75 i sprawdź czy problem nadal istnieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakteria19 Zgłoś #56 Napisano 10 Lipca 2011 Jeszcze nie. we wtorek wjeżdżam na warsztat i chyba profilaktycznie wyczyszczę turbinkę. ---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:52 ---------- jeszcze jedno pytanko. ostatnio miałem wymieniona przepływke i niestety klient zawór n75 nie zaczepil i byl narazony na cieplo silnika czy mogło to zaszkodzić???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilson Zgłoś #57 Napisano 10 Lipca 2011 cieżko stwierdzić- ale zanim wezmiesz sie za czyszczenie turbawki, sam sobie zamień te dwa zawory co ci wczesniej wspomnialem bo moze sie okazac ze niepotrzebnie sobie roboty dokładasz z turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nastar Zgłoś #58 Napisano 10 Lipca 2011 Ale jeśli N75 jest uwalony to przy logach dynamicznych powinno coś wyjść, prawda ? Jakieś przeładowania albo inne mankamenty sterowania turbiną ? Zawsze mógł akurat paść teraz bo jak ostatnio miał robione logi to wszystko z turbina było OK. Z czyszczeniem turbiny bym się na razie wstrzymał - to nie taki "hop-siup" zabieg i zrobiony nieumiejętnie nie pomoże a nawet zaszkodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakteria19 Zgłoś #59 Napisano 14 Lipca 2011 No i niestety dziś okazało się że kolejny raz prze pływka. mimo że oryginalna pochodziła tydzień i padła. przy okazji polecam CONESERA w pile. nie jest najtaniej ale chłopaki znają się na rzeczy i nie naciągają na niepotrzebne koszta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakteria19 Zgłoś #60 Napisano 15 Lipca 2011 Przepływkę wymieniłem. jednak stara była z paprochami. filtr powietrza nie był w najlepszym stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach