Skocz do zawartości
Gość skorpion74

Spadek mocy - 1,9 TDI silnik AWX

Rekomendowane odpowiedzi

ale z tego co widzę z logu 11 to egr pracuje poprawnie ponieważ gdy turbo przeładowuje to EGR go próbuje skorygować
Karol, EGR nie służy do korygowania przeładowania turbosprężarki...

 

Turbo bylo czyszczone 2 tyg temu

Krzysztof, powinieneś sprawdzić bieżnię strony gorącej turbiny. Jeśli znajdziesz tam charakterystyczne półkoliste ślady usuń je drobnoziarnistym papierem ściernym (np. 400)- trochę czasu trzeba na to poświęcić... .

Ślady te świadczą, o klinowaniu się zmiennej geo(kierownic) i samo czyszczenie nic nie da.

Powierzchnia, o której piszę musi być gładka.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 to egr pracuje poprawnie ponieważ gdy turbo przeładowuje to EGR go próbuje skorygować...

 

jaki egr .. zaworek n75 próbuje zbić ciśnienie turbo, jak już nie da rady dłuższą chwile to łapie tryb awaryjny, egr to inny element, jak jest wadliwy to tez może auto przymulać jak jest otwarty nontoper, ja tego ustrojstwa nie mam u siebie ( fizycznie zaslepiony/ programowo wycięty) zatem więcej się na tą kwestię nie wypowiem, ale turbina się przycina to widać w logach

papier wodny 600 ostatnio tym robiłem turbo , poki co chodzi pieknie, dodatkowo spoleruj na lustrze/szybie kierownice spalin na np. 1000 papierze ściernym tak by wyrównać je ( uzyskać połysk na wszystkich)

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki zatem czeka mnie ponowne wyjecie turbo

tylko chcial bym sie upewnic na 100% ze to nie jakis zawor bo turbina po czuszczeniu chodzila jak po masle

Edytowane przez hudek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak jak Ci odp dev14 turbina Ci przeładowuje i powinna być przeczyszczona. jesteś pewien że dobrze przeczyściłeś turbo? z logu 11 jasno wychodzi... a co do sztangi to możesz sprawdzić jak pracuje dzięki VAG w grupie silnik- basic seting kanał 11 (jak napisał dev14) sztanga odpalając idzie do góry... w miarę doładowania powinna iść w dół... Jednak sprawdzając kanał 11 to nie dowiesz się czy się zacina sztanga

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A co do tego błędu który Ci wyskoczył 17849... skasowałeś go? Jeżeli tak to co się dzieje nadal wyskakuje? dziwne bo jest to błąd związany z zaworem EGR... albo z zaworem N18... ale z tego co widzę z logu 11 to egr pracuje poprawnie ponieważ gdy turbo przeładowuje to EGR go próbuje skorygować...

 

jesli chodzi o ten błąd to nie mogę go skasować i to napewno jest n18 bo tam pisze ze to n18 może to przez to nie chodzi jak trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli chodzi o ten błąd to nie mogę go skasować i to napewno jest n18 bo tam pisze ze to n18 może to przez to nie chodzi jak trzeba

 

Jeśli chodzi o ten błąd to naprawione urwany kabelek od n18 zapewne urwał się przy wymianie vaccum pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o ten błąd to naprawione urwany kabelek od n18 zapewne urwał się przy wymianie vaccum pompy

 

wszystko gra werzyki byly zle podlaczone do n75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam od kilku dni porady na tym forum, ale bez skutecznie. Otoz mam passka b5 90km AHU. Problem polega na tym ze autko chodzi normalnie i ladnie, ale na 5 biegu, przy predkosci 120 turbina wpada w notlaufa. Podlaczenie do kompa wykazalo zawor cisnienia powietrza n75. Odrazu kupilem nowke i wymienilem, niestety problem dalej istnieje. Posprawdzalem wszystkie przewody, jak wciskan gaz to sa twarde, wiec powietrze z wezyka odpada. Dodam jeszcze ze przy dzialaniu turbiny wydaje mi sie ze cos "swiszczy" bardziej niz zawsze.. Dzis zrobilem konkretny test samochodu i o dziwo jak wdepnalem na 4 biegu do dechy, auto doszlo do 140km/h zmienilem na 5 bieg i jedzie normalnie!! Kolejny test wykazal przy zmianie biegu z 4 na 5 przy predkosci 100, d auto dolatuje do 120 i turbina off... Nie mam juz sil do tego. Moge ktos cos poradzic? Zauwazylem tez ze max predkosc auta zmalala do 170-180, a przed usterka moglem spokojnie leciec do 190... Poratujcie jakas rada, bo moj mechanik uparl sie na wymiane turbiny na nowa i nie moge mu nic wytlumaczyc ze nie chce kupowac kolejnej czesci na "czuja"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ciekawy objaw szukałem na forum nic nie znalazłem ciekawego... Otóż problem występuje na zimnym silniku dopóki nie osiągnie 90 stopni ma jakby mniej mocy dopiero na dwójce po przekroczeniu 2200 2300 obrotow jest szarpnięcie jakby prawidlowa moc powrocila i ciągnie lepiej objaw znika po całkowitym nagrzaniu się silnika i wtedy tez na 4 5 biegu plynnie ciągnie a tak to strasznie trzęsie głośniej chodzi .. Proszę o ciekawe porady może miał ktos tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam inny problem przy 110 słabnie zgaszenie w czasie jazdy odpalenie i pędzi dalej . Jest problem z wyprzedzaniem żadnych błędów nie wykazuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności