Skocz do zawartości
michal_elwuo

Prośba o pomoc w odczytaniu logów AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Ostatnio moje Audi robi znaczne przebiegi to i dmucham na zimne, żeby wciąż robiło je bezawaryjnie. Co do mocy, kultury pracy, spalania i odpalania nie mam większych zastrzeżeń. Jedynie z rana, jak jest chłodno potrafi puścić dymka, ale to ponoć normalka, poza tym jest w zasadzie :ok. Rzućcie proszę okiem na logi i powiedzcie co o nich sądzicie.

 

STATYCZNE:

Grupa 007: http://vaglog.pl/log_239475.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_239474.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_239473.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_239472.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_239471.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log_239470.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log_239477.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_239476.html

 

Nie podoba mi się wysokie wskazanie MAF. Z czego to może wynikać?

Wiem, że jedna pompka jest słabsza (korekty ponad 2), ale jeszcze niedawno miała 4, a pozostałe -2. Po tankowaniu dobrego paliwa, dolewaniu dodatku Liqui Moly i poprawieniu kostki elektrycznej na tej pompce widać, że się jej poprawiło, więc chyba nie ma sensu się tym przejmować.

 

DYNAMICZNE:

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_239481.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_239482.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_239483.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_239484.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_239485.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_239486.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log_239478.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_239479.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_239480.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_239498.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_239497.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_239496.html

 

Jeżeli chodzi o logi BS to te pierwsze są źle wrzucone, poniżej znajdują się zrobione poprawnie ;)

 

Nie jestem specem od VAG-a, robiłem to pierwszy raz, ale moje wydaje mi się, że wszystko jest ok, poza tym przepływomierzem. Jaka jest wasza opinia koledzy?

 

PS. Bardziej dociekliwi zauważą skaczący kąt synchronizacji PD. Rozrząd robiony niedawno, napinacz hydrauliczny wymieniony, wszystkie rolki i nawet rolka alternatora (tam jest takie kierunkowe sprzęgiełko). Cały rozrząd INA, mechanik sprawdzony przez lata. Grzebać przy tym, żeby poprawić, czy tak ma być? Bo w internecie niestety różne informacje :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"

b. Logi dynamiczne

Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:

 

  • poruszać się
  • zostać wrzucony III bieg
  • robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C
    [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]

 

W tej sekcji logujemy bloki 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

 

Przycisk start (rozpoczęcie logowania) wciskamy gdy silnik na trzecim biegu osiągnie 1500rpm a zatrzymujemy pomiar po uzyskaniu 4200rpm. (wciskamy stop)"

Edytowane przez bipop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za douczenie. Już się poprawiłem

Linki do poprawionych logów:

 

DYNAMICZNE:

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_239740.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_239733.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_239737.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_239735.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_239734.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_239739.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_239738.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_239730.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_239731.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_239732.html

 

znowu dziś wyskoczył mi notlauf :/ wężyki podciśnienia zmieniałem, więc w przyszłym tygodniu chyba wezmę się za pomiar podciśnienia (na szczęście wakuometr w szafce jest ;) ), ewentualnie czyszczenie N75 i sprawdzenie, jak chodzi sztanga. Oby nie trzeba było czyścić kierownic, chociaż 360kkm samochód przejechał, a przez ostatnie 200kkm na pewno nie było to robione, więc chyba trzeba powolutku szykować się do roboty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej zmienna. Wydaje mi się że przepływka delikatnie zaniża wskazania ( ale tu raczej grupowo by wyszło bo nie zawsze jest takie samo doładowanie). Pompka 4 i 2 - 4 to już katastrofa, no i sprawdź luzy na pompie vacuum (króćce) bo masz już bipy na minusie. Może to być też filtr paliwa.

Sprawdź uszczelniacze, jeśli to nie pomoże to pompki do sprawdzenia, a jeśli się okażą ok, to sprawdź kompresję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa vacum, ta za silnikiem ma luz. Jutro mam zamiar ją rozebrać i "zaklepać" końcówkę. A co z kątem synchronizacji PD? skacze chyba za mocno trochę? Pogonię mechanika, żeby się tym zajął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa vacum naprawiona (luźny króciec). Podciśnienie wynosi 0,65bara na wolnych obrotach. Hamulce wreszcie działają, tak jak potrzeba.

 

Gruszka jest szczelna, bo podciągałem ją strzykawką i trzymała odpowiednio, natomiast sztanga chodzi dość ciężko, więc umawiam się na czyszczenie kierownic turbiny :)

 

Przy okazji mechanik poprawi ustawienie napinacza, żeby ten kąt synchronizacji tak nie skakał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nie lepiej wymienić pompe vacu na tą ulepszoną i z lepszym króćcem tj. Boscha :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko dalej te podciśnienie jest małe. Lepiej wymień pompę na Boscha M/K/Q.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem. Już sobie uświadomiłem wzrost poziomu druciarstwa w swojej krwi. Nowa pompa Boscha zamówiona, mechanik w piątek naciąga napinacz, czyści kierownice turbo i zakłada pompę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności