Skocz do zawartości
Artey

1.9 TDI 110km AHF - Turbo przeładowuje

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie założę nowy watek bo temat jest bardzo irytujący .

http://vaglog.pl/log_237181.html

 

Ciągłe przeładowanie mimo, że:

- Geometria czyszczona

- N75 nowy

- Podciśnienie -0,9mbar

- Nowy Actuaator (Grucha)

- Nowe Przewody podciśnieniowe

 

I Ciągle jak widać, perfidne przeładowanie i zrzucanie ciśnienia przez kompa.

Brak błędów w sterowniku.

 

Turbo czyścił jakiś "heniek" w garażu, ale sztanga pracuje bardzo płynnie i lekko, ma pełen zakres ruchu i dźwignia opiera się bez problemu o śrubę ograniczającą ( Przyglądałem się, nie była ruszana)

 

Macie może jeszcze jakieś pomysły wskazówki? Mam podejrzenie, że musieli coś źle złożyć wew. Turbo i zanim wywalę ją na stół po proszę jeszcze o jakieś podpowiedzi . Samochód to Seat Toledo i tam niestety dostęp do niej jest bardzo trudny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób komplet logów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam jak to jest w twoim roczniku, gdzie masz czujnik doładowania ????? na dolocie czy w ECU ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

012BT -> map sensor na rurze dolotowej.

Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - na rurze dolotowej jest. W ostateczności postaram się i jego podmienić ale sądzę, że uszkodzony by oszukiwał cały czas a na wolnych obrotach pokazuje poprawnie.

 

Zrobiłem komplet logów:

Statyczne

http://vaglog.pl/log_238329.html

http://vaglog.pl/log_238330.html

http://vaglog.pl/log_238327.html

 

Dynamiczne

http://vaglog.pl/log_238331.html

http://vaglog.pl/log_238332.html

http://vaglog.pl/log_238334.html

http://vaglog.pl/log_238328.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj ewentualnej dziury między przepływomierzem, a turbiną. Jak masz możliwość, to podmień przepływomierz na próbę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukaj ewentualnej dziury między przepływomierzem, a turbiną. Jak masz możliwość, to podmień przepływomierz na próbę.

 

 

Raczej nie mam skąd wziąć na chwile obecna ale przepływa była kupiona nie dawno . Zobaczę jaki efekt po jej odpieciu będzie i zobaczę ten przewód między turbo a przeplywka. Fakt widzę ze pono nabiera powietrza ale potem ten spadek widoczny na logach jest w momencie gdy turbo nabije 1,4 bara i dochodzi do przyhamowania a dalej Już niea tragedii . Może być tak że geometria chodzi luźno bez obciążenia a w czasie pracy się tnie?

 

 

Edit:

Odpiecie przeplywomierza strasznie osłabia auto a dolot jest szczelny

Edytowane przez Artey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

003 statyczny ale najprawdopodobniej przepływka siada, to normalne że osłabia, auto przyjmuje wartość średnią wskazań

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No okej postaram się podmienić przeplywke ale wydaje mi się ze to nie jest powodem przeładowania. W wolnej chwili zrobię statyczna 003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo przeładowuje to raz a przepływka to praktycznie złom.

W ogóle wywala Ci jakikolwiek błąd od przeładowania ? co się dzieje z autem? Wydaje mi się że to turbo jest po prostu źle wyczyszczone, tym bardziej że w turbo zawsze będą przeładowania i niedoładowania. Na tym właśnie polega regulacja. A to że zmienna chodzi płynnie nie musi oznaczać że się nie przycina podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Statyczna 003

http://vaglog.pl/log_238844.html

 

DawidShelby - wiem i rozumiem na czym polega praca zmiennej geometrii i sterowania nią. Przepływka fakt, jest już do wymiany i się to ogarnie.

ale do rzeczy:

Nie ma żadnego błędu w ecu - nic .

Auto rozpędza się do momentu ok 3tyś i przyhamowuje i potem znów jedzie w miarę .

Na zimnym silniku jest nieco żwawszy i mniej wyczuwalne jest przyhamowanie.

Ciekawy jest fakt, że ja słyszę jak te turbo dość głośno świszczy na wolnych obrotach ( jestem pewien że to dźwiek turbo) . narmalnie po odpaleniu tylko w momencie odpalania jest słychać wyraźnie turbo a potem ten dźwięk świszczący doładowania staje sie bardzo słaby albo wgl nie słyszalny - w moim przypadku słyszę wyraźnie je, tak jak by tu pracowało na wyższych obrotach i przy dodawaniu gazu jest słyszalne bardziej niż przed czyszczeniem. Ewidentnie świst jest za głośny... Na wolnych obrotach na biegu jałowym stojąc i dodając gazu granicach ok 3tyś obr już turbo pompuje 0,6bara co wydaje mi się że to nie jest normalne. czasami nawet na logach za nim komp zbije ciśnienie widzę że turbo osiąga ciśnienie 1,5bara i to chyba mocna przeginka gdzie zadane jest nie cały bar.

 

Podpowiedzcie mi koledzy - jak wyczyścić samemu turbo ? Czy ręczna robota ma sens ? Mam dostęp do usług pisakowania - czy mogę rozebrać turbo i oddać pierścień kierownice i część po której poruszają sie kierownice do piaskowania ? Czy może użyć innych sposobów?

Edytowane przez Artey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiem szczerze jak ja bym to zrobił: wymieniłbym przepływomierz a potem dopiero zrobił logi. Dopiero teraz opisałeś dokładnie swój problem i wydaje mi się że przepływomierz załatwi sprawę, aczkolwiek mogę się mylić bo nie jechałem autem. Świst turbiny wcale nie oznacza że turbina jest już na wykończeniu :) bo może przejechać jeszcze inną turbinę nawet nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witam, mam golfika 1.9 tdi bru po chipsie ostatnio jadąc autostradą strzelił mi wąż ciśnieniowy od IC pojechałem do mechanika pierwszego lepszego, bo byłem w trasie. Mechanik powiedział, że mogły być już wyrobione żeby i się poddały, albo że turbo przeładowuje, więc wrzuciwszy do domu po wymianie rury na nową zrobiłem pomiary vcds turbiny i mało z nich rozumiem, byłbym wdzięczny jakby ktoś pomógł, czy wartości są w normie czy nie https://log.tunezilla.com/chart/793451#H8KLCADCsR3Du2UCA03CjUsKw4MwDAXDr8KiwrUFTcOpbcKMF2oiHMKBawVZCWlPw598aMOow6YtZhhewozDkMOrw6spwpUxwpvDjlPCg3BLYcKHRU0+DAHCqMKUbTNXNnLChsOTw5bChcONw5EVV8KkVcO2w6rDrGgYw7B9ITDDicKjH0ljw78Tw7HCngJ0wofCoMOZwrVNRcO8d8OVPVLDugI/FcKwwr/ClwAAAA==

Edytowane przez thelost

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności