Skocz do zawartości
Artey

Analiza Logów i błędów 1.9 AHU

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Auto jeździ normalnie do póki go nie przeciągnę potem wpada w tryb awaryjny . Zrobiłem logi dynamiczne oraz screen błędów.

 

http://vaglog.pl/log_237177.html

 

http://vaglog.pl/log_237178.html

 

http://vaglog.pl/log_237179.html

 

http://vaglog.pl/log_237180.html

 

Teraz robiąc te logi zauważyłem, że ciśnienie atmosferyczne jest 693??? Przez to ecu zaniża wartość doładowania i jest "przeładowanie"?

Jeszcze zastanawia mnie przepływka czy czasem nie zaniża .?

 

Tu screen z błędów http://files.tinypic.pl/i/00717/wvdfywxbl21x.jpg

 

Słuchajcie, żeby nie zakładać nowego tematu chce wam coś jeszcze pokazać - 1.9 tdi 110km AHF zmienna geometria - czyszczona - i tu takie rzeczy. Przeładowanie w granicach 1,5bara i ciągle przeładowuje i komputer spowalnia dawkę paliwa ( tak bynajmniej to wyobrazam sobie) Brak błędów. Czy geometia mogła być źle złożona ?? prewody nowe aktuator sprawny podciśnienie rzędu -0,9bara

 

http://vaglog.pl/log_237181.html

 

Z gory dziękuje za pomoc i wskazówki

Edytowane przez Artey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz robiąc te logi zauważyłem, że ciśnienie atmosferyczne jest 693??? Przez to ecu zaniża wartość doładowania i jest "przeładowanie"?
Odpowiedziałeś sobie na pytanie. Tu leży problem.
Jeszcze zastanawia mnie przepływka czy czasem nie zaniża .?

Jest ok.

Czy geometia mogła być źle złożona ??

Podmień zaworek n75 na inny i wykonaj logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DarekS - dzięki za odpowiedź. Co do mojego problemu to już wszystko wiem i nie była to wina czujnika atmosferycznego ;) Alp

 

Mam nadzieję, że mój post pomoże paru osobom z tego typu problemem.

Otóż, gdy "Barometric Pressure" pokazuje nam "Alpy" czyli coś ok 690mBar tzn że wywali nam słynny błąd 65535 a potem jeszcze 535, ponieważ na podstawie ciśnienia atmosferycznego jest obliczane ciśnienie zadane w kolektorze a tak błędna informacja zaniża nam o ok 400mbar doładowanie i zamiast zadanego ~1900mbar mamy 1500 i przy właściwym doładowaniu ok 1900 komputer widzi te parametry jako przeładowanie stąd tryb awaryjny.

Opcje są dwie: albo padł czujnik ciśnienia atmosferycznego (Barometric Pressure sensor) albo dostał się olej do ECU (tak było w moim przypadku) - co za tm idzie , membrana odpowietrzająca ecu zapchała się. Gdy ecu było zimne, czujnik ciśnienia atmosferycznego działał poprawnie. Wraz ze wzrostem temperatury pracy komputera wzrastało cisnienie wewnątrz urządzenia (widoczne było na vagu) aż w pewnym momencie czujnik przekraczał próg 1200mbar i tak jak by się wyłączał przekazując wartość 690mbar. Olej w ecu dostał sie przez map sensor czyli czujnik ciśnienia w kolektorze . Wężyk wewnątrz eku rozszczelnił się i wpychał olej a ten olej zaś dostał się z nieszczęsnej odmy,

Na chwilę obecna wyrzuciłem całkiem membranę wyrównującą ciśnienie, otwór zaślepiłem dziadostwem ktore pochłania wilgoć ale mimo tego raczej oczukam na szrocie uszkodzonego eku w jakiś inny sposób niż zaolejenie i podmienię obudowę.

 

W sumie wystarczyła mi jedna noc aby rozpracować ten system działania ale jak wspomniałem, mam nadzieję zę ten post komuś się przyda.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co nazywasz ECU ?

 

w/g mnie ECU to chyba raczej jednostka sterujaca silnikiem (komputer silnika)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co nazywasz ECU ?

 

w/g mnie ECU to chyba raczej jednostka sterujaca silnikiem (komputer silnika)

 

Otóż to. ECU to to jest sterownik silnika potocznie zwany komputerem ;) generalnie powinienem pisać ECM - engine control module - bo Ecu odpowiada za wtrysk z ego co pamiętam. Ale generalnie slowo ECU w moim poście oznacza sterownik/ komputer

Edytowane przez Artey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co nazywasz ECU ?

 

w/g mnie ECU to chyba raczej jednostka sterujaca silnikiem (komputer silnika)

 

Uprzedzę Twoje kolejne pytanie... W 97 roku map sensor siedział w ECU :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uprzedzę Twoje kolejne pytanie... W 97 roku map sensor siedział w ECU :)

 

to wiem :ok

do takiego ECU podlaczony jest wezyk cisnienia w kolektorze

 

a mam jeszcze pytanie w zwiazku z tym

gdy MAP sensor jest w ECU to jednostka jest 8bitowa ?

 

ostatnio podlanczalem Audi A4 wlasnie z takim ECU i VCDS jest telikatnie inny niz gdy podlanczam pod moje auto

i wartosci adaptacji sa inne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności