Skocz do zawartości
malin2705

1.9 TDI 130KM AVF sporo pali, dymek.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z B5FL z silnikiem 1.9 TDI 130KM AVF a mianowicie auto sporo pali około 8-9l w mieście a jak bardzo delikatnie jadę (wolno przyśpieszam itd) to w granicach 7-7,5.

Na biegu jałowym wpada w oscylacje i czuć drgania. Poduszki pod silnikiem były sprawdzane i są OK.

Zawsze jak go zapalam nie ważne czy zima czy lato, daje białym dymkiem przez jakąś chwilkę.

Gdzieś przeczytałem, że to może być wina kąta wtrysku albo pompowtryskiwaczy. Poniżej dodaję logi

 

http://vaglog.pl/log_235862.html

http://vaglog.pl/log_235865.html

 

Nigdzie nie znalazłem informacji jak zmienić kąt wtrysku czy tam wtrysku początkowego a ile to to. Nawet nie jest pokazane jak sprawdzić tak jak to ładnie jest pokazane dla silników z pompą.

Zauważyłem także, że troszkę ubyło z czasem płynu chłodniczego. Teraz jest delikatnie pod dolną kreską.

Także proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W gr.4 poz 4 masz kąt synchronizacji ustaw go w okolicy 0 bo teraz jest sporo na plusie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W gr.4 poz 4 masz kąt synchronizacji ustaw go w okolicy 0 bo teraz jest sporo na plusie

 

Może jakiś opis do tego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mniej więcej tak :

 

Super dzięki wielkie:) jutro se to zrobię i napiszę co i jak:)

 

jeszcze zrobiłem log bloku 0 ale za groma nie wiem o co chodzi:/

 

http://vaglog.pl/log_235977.html

 

W BS bloku 0 nie mogę znaleźć swojego silnika:/ a na innych kropka ląduje wysoko poza skalę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak, že teraz kat skacze 0.0 a 0.6. Samochod wydaje sie, ze pracuje rowniej. Natomiast teraz to dopiero zaczal dużo palic. W trasie walnal 7. Na biegu jalowym ma 0,7-0.8 gdzie wczesniej mial 0.5 - 0.6 l/h

Jaki powinien byc prawidlowy kat wtrysku? Innym programem sprawdzalem to pokazalo mi 137 ale to przed zmiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dymi nadal ? zrób log i pokaż jak to wygląda

 

Jutro zrobie logi.

Teraz nie widac zeby dawal dymka.

Czy fakt, ze zmieniajac filtr paliwa nie zalalem caly tylko tak mniej wiecej do polowy moze miec znaczenie (ze sie uklad zapowietrzyl) ale zapala na dotyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem tak, že teraz kat skacze 0.0 a 0.6. Samochod wydaje sie, ze pracuje rowniej. Natomiast teraz to dopiero zaczal dużo palic. W trasie walnal 7. Na biegu jalowym ma 0,7-0.8 gdzie wczesniej mial 0.5 - 0.6 l/h

Jaki powinien byc prawidlowy kat wtrysku? Innym programem sprawdzalem to pokazalo mi 137 ale to przed zmiana.

Nie doszukuj się ustawień kąta wtrysku bo to nie jest parametr dotyczący Twojego silnika, ustawia się go przestawiając pompę wtryskową której u Ciebie brak, masz silnik na pompowtryskiwaczach i u Ciebie ustawia się tylko synchro - gr. 4 poz. 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszą koledzy przestaw na 0.0 bo wartości które ty masz są mocno nieciekawe.

Jak będziesz ustawiał to możesz spróbować ustawić tak żeby na obrotach jałowych było -0.6. Przy takim ustawieniu pod obciążeniem będziesz mieć ~ 0.0 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że teraz to samochód jakoś tak twardo zapala. Gaz do dechy to jakoś tak nie czuć szarpnięcia gdy turbo się załącza. I przy gaszeniu tak aż rzuci samochodem na boki.

Czy to, że jak wymieniłem filtr paliwa i nie zalałem go na maxa tylko tak do połowy może mieć jakieś znaczenie??

 

Poniżej przedstawiam logi

 

http://vaglog.pl/log_236478.html

http://vaglog.pl/log_236479.html

http://vaglog.pl/log_236480.html

http://vaglog.pl/log_236481.html

http://vaglog.pl/log_236483.html

http://vaglog.pl/log_236482.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy ne zsunął Ci sie przewód podciśnienia z zaworka przy klapie gaszącej. Jak przewód będzie cały to sprawdz podciśnienie vacuometrem.

Takie bujanie przy gaszeniu wygląda na stojącą klapę gaszącą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności