Seb Zgłoś #1 Napisano 29 Września 2015 Witam wszystkich Podejrzewam ze temat był ogarnięty juz pare razy , nic natomiast nie mogłem na forum znaleźć na ten temat ..... Zatem korzystając z wolnego ranka i odrobinie słońca ....... Mamy sedana podejrzewam ze w kombi będzie podobnie Zdejmujemy koło dostęp do dolnej śruby amortyzatora otrzymamy po odkręceniu wahacza przytrzymującego sprężynę ( 18mm ) Sprężyna wyjęta Odkręcamy wygłuszenie nadkola ( śruby t20 ) ja odkręciłem 7-8 sztuk i odchyliłem je aby uzyskać dostęp do mocowania górnej części 2 sruby 17mm i amortyzator mamy zdjęty Odkręcamy nakrętkę 16mm ( ja po 20 min kombinowania podszedłem do znajomego warsztatu gdzie odkręcili to pneumatykiem w ciagu 30s ) Nowy i zużyty na zdjęciu Składamy wszystko do kupy i juz ..... Czas wykonania ok 40-45 na stronę Pisze z tapa talk wiec jesli niezbyt uporządkowane to prosze aby moderator to troszkę poukładał [emoji2] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #2 Napisano 29 Września 2015 jak zmieniałem w kombi, to wahacz można podeprzeć na podnośniku hydraulicznym, i odkręcamy dolne mocowanie amorka i górne i wszystko; nie trzeba ściągać sprężyny i odkręcać wahacza (ale można :ok ) pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryger Zgłoś #3 Napisano 30 Września 2015 (edytowane) Ja w sedanie amortyzatory ściągałem 4 razy jak szukałem głuchych styków, aż w końcu wymieniłem całe tylne zawieszenie.... Potwierdzam, to co pisze Michał- jest znacznie szybciej i prościej. Co do plastikowej osłony nadkola wystarczy odkręcić 1 śrubkę na górze po lewej stronie , to wystarczy aby odgiąć troszkę osłonę i dostęp do śrub górnego mocowania jest bdb. Co do odkręcenia amora od górnego mocowania (poduszki) nie trzeba kombinować...z pneumatem - wystarczy francuz i wygięta, oczkowa 16. Należy pamiętać też o czym nie wspomniał kolega, że górne mocowania amortyzatora (poduszki) mają 2 otwory i podczas ich przykręcania należy je wycentrować z otworami w mocowaniu samochodu, tj. otwory muszą się równo pokrywać. Inaczej długo możemy się nie nacieszyć nowymi amortyzatorami lub/i poduszkami.... Edytowane 30 Września 2015 przez ryger Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach