Suchy_PL_ Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2015 Witajcie....od jakiegoś czasu (ze 2 lata) walczę z dziwnym cykaniem, wymieniałem kompletny rozrząd, szklanki ,nawet wałek rozrządu, olej z 10w40 na 5w40 Valvoline poprzedzony płukanką i czystym olejem a teraz wymieniłem olej i zmierzyłem ciśnienie oleju na niestety niezbyt nagrzanym silniku i na jałowym 2,5bar a przy 2500rpm ok 4,8bar , zmienione końcówki wtryskiwaczy na 0.216 (stare lały i myślałem ,że to przez nie cyka) i cyka jakby na 4 garze od grodzi....czy vacum w AFN może mieć jakieś luzy ? obstawiałbym jeszcze wałek pośredni ale nie wiem czy słusznie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2015 Może zaworek N18 cyka? On jest akurat w okolicy 4 cylindra - pod rurą dolotu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #3 Napisano 26 Września 2015 EGR zaślepiony i ten zaworek "nieczynny" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #4 Napisano 27 Września 2015 EGR zaślepiony i ten zaworek "nieczynny" Zaślepienie EGR'a nie oznacza, że zaworek ten będzie stał w miejscu i nie pracował Ja mam u siebie podpiętego go elektrycznie (co by błędów nie było) ale podciśnienia od niego wszelkie odpięte (bo również EGR zaślepiłem ale nie chciałem mieć dodatkowych przewodów od podciśnienia). Ty masz go całkiem odpiętego (elektrycznie)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #5 Napisano 27 Września 2015 Magoo żadnych błędów nie będzie więc nie wiem dlaczego tego się obawiasz. Nie ten rocznik autka. Ja mam całkiem wyłączony w kompie i nie mam żadnych błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #6 Napisano 27 Września 2015 o odpięciu zaworka N18 mam błąd na kompie...więc mam podłączony sam korpus bez środka z uszkodzonego zaworu i to nie on cyka na bank a cykanie ucicha po odjęciu gazu i jazdy na biegu wtedy zanika ....nie wiem czy zawory czy co tak cyka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #7 Napisano 27 Września 2015 Magoo żadnych błędów nie będzie więc nie wiem dlaczego tego się obawiasz. Nie ten rocznik autka. Ja mam całkiem wyłączony w kompie i nie mam żadnych błędów Chodzi o błąd w kompie (VAG) a nie o to, że zaświeci się check. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #8 Napisano 27 Września 2015 Kąt wtrysku zawsze był ok 50 teraz na 216 mam ustawiony 55 cyka dalej.......niebawem wyczyszczę nastawnik i zobaczę co to da....na dniach zmierzę ciśnienie na pompie oraz kompresje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #9 Napisano 27 Września 2015 Skoro kąt tak zaszalał to może zawór N108 w pompie tak cyka i przestawia źle kąt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sławek 89 Zgłoś #10 Napisano 27 Września 2015 A może zapodaj jakiś filmik jak to cyka, może ktoś akurat rozpozna dźwięk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #11 Napisano 27 Września 2015 (edytowane) Kąt miałem kiedyś ustawiony 51....po ok roku spadło do 44 po 0.216 do 41 to ustawiłem 55 a nastawnik chce czyścic bo jak zimny to odpala od strzała ale jak ruszę i odejmę gaz to zakuleje- świece wymieniane rok temu na BERU i mają "przejście" poza tym kiedyś miałem spalone 2 świece to przy -10 palił bez problemu tylko z 2 razy przykulał potem normalnie...jutro zapodam film trochę jak tu na tym filmiku ale popychacze wymieniałem 1,5 roku temu na INA i dalej to samo ale tu jest idealnie jak chodzi mój ten wysoki ton mam przy jałowym i przy dodawaniu gazu ...zanika na biegu przy odjęciu gazu lub jak bardzo mocno opóźnię kąt i dam małą dawkę to te wysokie tony są zredukowane. Edytowane 27 Września 2015 przez Suchy_PL_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #12 Napisano 28 Września 2015 Podobno za takie cykanie odpowiedzialne są źle ustawione ciśnienia we wtryskach. Mogą być nowe końcówki, ale jak są źle ustawione i będzie stukanie. Jak zauważyłeś podczas odjęcia gazu następuje cisza, czyli pompa nie podaje paliwa. Po konkretnej jeździe, czyli ostrym pałowaniu do wysokich obrotach po około 20km następuje cisza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #13 Napisano 28 Września 2015 (edytowane) Tak ale nie na długo i na starych było podobnie.......kiedyś założyłem używki i zrobiłem ok 1400km i to powróciło co najdziwniejsze zawsze w okolicach 3-4 cylinder. Szpryce już reklamowałem (opisywałem w innym wątku) na początku super cisza później klepanie i niby zmienili jeszcze raz obsady bo coś wtrysk jakiś był przywieszony i dalej to samo- korekcja skoczyła na 4 cylindrze do +0,76 jak poprzednio a na starych pomimo tez tego cykania korekcje były w okolicach 0,25 na tym garze- jak zwiększam dawkę to korekcja maleje. Obawiam się, że coś moja pompa szwankuje na tym wyjściu. EDIT właśnie sprawdziłem korekcje i dwa wtryski środkowe blieskie 0 lub 0,14 , 1 wtrysk ok 0,30 a ten 4 spadła korekcja na 0,50....jakie RSW powinien mieć AFN ? u mnie jest 0,680V.... EDIT 2 - kompresja zmierzona....na silniku niedogrzanym ,który postał ok 1,5h i miał temp na liczniku max 2 kreski ...(niby większość ludzi na forach podaje ,że ma mieć olej ok 30C) 1 gar od chłodnicy 31,5 BAR , 2 -33 BAR , 3-32BAR , 4-32BAR więc to nie kompresja.....sprawdzę temp paliwa czy czasem czujnik w nastawniku nie fisiuje, druga sprawa to cisnienie oleju- AutoData podaje 2bary przy 2000rpm a ja przy takim rpm mam ok 4,6bara może jest za duże ciśnienie oleju i podpiera zawory ??? Edytowane 29 Września 2015 przez Suchy_PL_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #14 Napisano 30 Września 2015 zamien wtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #15 Napisano 30 Września 2015 (edytowane) Ciśnienie w pompie mierzone pod nastawnikiem z boku od strony bloku ok 7,8 bar na jałowym i (niestety manometr wyskalowany do 10bar) przy 4 tyś manomentr poza skalę 10bar według podziałki było by coś delikatnie ponad 11 bar. Jutro zamienię wtryski miejscami. EDIT zamieniłem wtryski miejscami i jak na razie pierwszy ma korekcje ok -0.20 a reszta po nagrzaniu bliska 0.02-0.05 więc nie wiem o co kaman. Edytowane 1 Października 2015 przez Suchy_PL_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach