Skocz do zawartości
Gość Barry

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Barry

Jak szybko wasze paski sie nagrzewaja ?I jaka temperature trzymaja ?.Podejrzewam ze mam nie sprawny termostat.Zeby wskazowka weszla na 70 musze przejechac min 5 km czasem wiecej.Jak juz sie nagrzeje dobrze to przewaznie trzyma 80.Czasem zdarza mu sie 90.

Z tego sie orientuje ze prawidlowa temperatura silnika to 90.

Jak jest u was ?

 

 

BTW

Na forum wyczytalem ze silniki PB nie mialy sondy lambda i katalizatora? czy to prawda ?

I do jakich wersji montowali wentylowane hample z przodu ?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, ostatnimi czasy, znaczy się w okresie zimowym to spokojnie 5 minut mija, żeby drgnęła wskazówka. Z reguły w trasie czy tam takiej normalnej jeździe bez korków w mieście to trzyma nawet mniej niż 70 stopni. Ale wystarczy wjechać w korek (co w wawie nie jest rzadkością) i zaraz potem wskazówka rośnie i widze, że zawsze się zatrzymuje w okolicach 95 stopni. Pewnie wiatraki się włączają a przynajmniej drugi. Więc nie widzę tutaj nic nienormalnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko

jak na moj gust wszystko ok, silnik musi sie chwile nagrzewac, a co do temp to mialem niesprawny termostat i nie grzal wiecej niz 70 stopni (no poza staniem w korku), teraz mam nowy i wlasnie tak sie waha 80-90, wiec u ciebie jest dokladnie tak samo (czyli dobrze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o szybsze nagrzewanie, to gorąco ( ;-) ) polecam dolną osłonę silnika. Można ją kupić za około 80 pln. I średnio wprawny mechanik będzie ją potrafił zamontowac bez względu na rodzaj silnika. U mnie był problem z montażem z uwagi na ASB. Osłona miski olejowej skrzyni jest położnowa niżej niż miska olejowa silnika i wymagało to wycięcia dodatkowego otworu. Ale udało się, i jest znacznie lepiej. Szybciej się nagrzewa, mniej słychac silnik, a ponadto skończył się problem szybko niszczących się pasków, rolek i alternatora, do których dostawała się woda + sól z jezdni (i na tym ostatnim zwłaszcza mi zależało). WARTO !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i warto ją kupić na giełdzie gdzie kosztuje 60-65 zł (ok. 80 zł na allegro + przesyłka :( )

a z założeniem nie ma problemu, jak nie masz dwóch lewych rąk a masz kilka wkrętów, i ew. kątówkę do sprawnego wycięcia jeśli coś ni pasuje (bo to osłony uniwersalne, u mnie musiałem wyciąć troszkę na dolny przewód powietrza intercoolera)

w każdym razie też polecam osłonę !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwekj

Jak zakupiłem swoje auto też maiłem nie wiecej jak 70stopni. Nawet jadąc z Berlina autostradą 150km/h nie chciał się wiele mocniej zagrzać. Wymianiłem termostat i jest 90 stopni. W zimi trzeba troche pojeździć zeby osiągnąć taką temperaturę zwłaszcza na włączonym ogrzewaniu. W lecie nawet w korkach nie grzeje się dużo więcej niż 90stopni, 95 to szczyt:). Wentylator włącza się tylko jak załącze klimatyzację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co opisujecie, to ewidenta wina termostatu. Miałem B4, to nawet przy -25 stopniach auto się nagrzewało i na trasie trzymał 90 stopni (nie miałem nawet osłony od dołu) :cwaniak: . Teraz też wymieniałem przed zimą teromstat w obecnym "pasiu" i jest tak samo - nagrzeje do 90 i stoi. Nie ma tak, ze pokazuje mniej niż 90 :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności