Skocz do zawartości
R90

Prośba o analizę logów, 1.8t aum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

poproszę o analizę logów. Objawy 'pacjenta' pod tym linkiem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=580387

 

Model samochodu Golf 4,

Rodzaj silnika 1.8t

Oznaczenie silnika AUM

Rok produkcji 2002.

 

Logi statyczne:

 

000,001,003

http://vaglog.pl/log_228723.html

 

Logi dynamiczne:

001 http://vaglog.pl/log_228815.html

003 http://vaglog.pl/log_228816.html - Przepływka wygląda ok. 110g/s przy 5000obr/min wydaję się ok (czytałem , że optimum powinno być 120g/s), inni twierdzą, że za malo

004 http://vaglog.pl/log_228817.html

010 http://vaglog.pl/log_204418.html - tutaj warto może sie przyjrzeć

011 http://vaglog.pl/log_228820.html

002+115+118 http://vaglog.pl/log_228821.html - turbo nie pompuję od dołu, dopiero od 2500tys pokrywa się z zadanymi wartościami. Czytałem, że może to być wina nieszczelnego dolotu, gdyż poprzedni właściciel wspominał coś o rozszczelnieniu w celu słyszenia świstu lewego powietrza.

003+008+011 http://vaglog.pl/log_228822.html

001 + 032 http://vaglog.pl/log_228823.html - jedna wartość jest na minusie a podobno powinno być zero.

014+015+016 http://vaglog.pl/log_228824.html - zapłony raczej nie wypadają

022+023+026 http://vaglog.pl/log_228825.html - napięcia na cewkach. jedna chyba na oko odstaję od innych. dodatkowo nie wiem co to jest to timing retardation. W większości jest 0 ale zdarza się, że są na plusie te wartości.

 

Bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez R90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Objawy 'pacjenta' pod tym linkiem: viewtopic.php?f=139&t=580387

Link nie działa.

 

Przepływka wygląda ok. 110g/s przy 5000obr/min wydaję się ok (czytałem , że optimum powinno być 120g/s), inni twierdzą, że za malo

Jeśli jest to kilkunastoletni oryginał to może coś tam zaniżać, ale to nic złego.

 

tutaj warto może sie przyjrzeć

Niby czemu?

 

turbo nie pompuję od dołu, dopiero od 2500tys pokrywa się z zadanymi wartościami.

A które K03 pompuje od dołu?? Turbo rozkręca się normalnie.

 

nie wiem co to jest to timing retardation

Cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu przez układ regulacji spalania stukowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Link nie działa.

 

 

Jeśli jest to kilkunastoletni oryginał to może coś tam zaniżać, ale to nic złego.

 

 

Niby czemu?

 

 

A które K03 pompuje od dołu?? Turbo rozkręca się normalnie.

 

 

Cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu przez układ regulacji spalania stukowego.

 

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Link już poprawiony. :)

Co do turbo, chodziło mi o to, że w ECU jest wartość zadana, którą powinno turbo mieć na poszczególnych obrotach. Czy nie za słabo się zbiera?

Czy kąt wyprzedzenia zapłonu powinien oscylować czy rosnąć w miare przyspieszania ? http://vaglog.pl/log_228820.html . tutaj sa wskazaznia z mjego, tamto jest złe.

 

Cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu przez układ regulacji spalania stukowego - jak te wartości powinny wyglądać? Czy odchyłka od wartości zera jest normalna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo wstaje w miarę normalnie. K03 ma taką charakterystykę.

 

Czy kąt wyprzedzenia zapłonu powinien oscylować czy rosnąć w miare przyspieszania ?

Rosnąć. Jest w normie.

 

Czy odchyłka od wartości zera jest normalna ?

Zera to ideał. Jakieś tam pojedyncze wartości do 3* jeszcze są w normie. Wystarczy, że zalejesz słabej PB i już mogą być. Na LPG powinny być same zera. :D

 

Jak chcesz to dla lepszego obrazu zrób logi na nowo przynajmniej do 6000rpm na PB po dwie grupy, a przed tym skasuj błędy nawet jak ich nie ma:

-002+033,

-003+020,

-115+118 (zanim wciśniesz stop logowania zdejmij nogę z gazu i odczekaj kilka sekund wtedy zakończ logowanie 11+118).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbo wstaje w miarę normalnie. K03 ma taką charakterystykę.

 

 

Rosnąć. Jest w normie.

 

 

Zera to ideał. Jakieś tam pojedyncze wartości do 3* jeszcze są w normie. Wystarczy, że zalejesz słabej PB i już mogą być. Na LPG powinny być same zera. :D

 

Jak chcesz to dla lepszego obrazu zrób logi na nowo przynajmniej do 6000rpm na PB po dwie grupy, a przed tym skasuj błędy nawet jak ich nie ma:

-002+033,

-003+020,

-115+118 (zanim wciśniesz stop logowania zdejmij nogę z gazu i odczekaj kilka sekund wtedy zakończ logowanie 11+118).

 

OK, jutro zrobie i dam logi.

Czy logi mogą być na 2 biegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

002+033 http://vaglog.pl/log_229105.html (patrzeć na drugą część)

003+020 http://vaglog.pl/log_229105.html patrzeć również na drugą część

002+118 http://vaglog.pl/log_229103.html pomylilem sie i zamiast 115 zlogowaem 002, no ale jest też jakiś pogląd.

005 118 120 http://vaglog.pl/log_229104.html Logi mające na celu zobaczyć jak auto się zachowuję podczas przyspieszania od zera do setki.

W pierwszym przypadku było włączone ESP, więc mi trochę ściął z obrotów na początku. Podczas drugiej próby wyłączylem. I powiem tak. szału to to nie ma. Maksymalny moment obrotowy 210 NM powinien fabrycznie osiągać przy 1800obr/min. Ze względu na to , że auto już 13 letnie, więc krzywa momentu przesuwa się lekko. Powiedzmy do kolicy 2300obr/min. a u mnie przy tych obrotach ona ma 135 NM!! Uważam, że to za mało i tak jak mówiłem, czuć, że turbo wstaję późno. Tak jak pisałem, wywala mi błąd 17705 o nieszczelności w dolocie, więc musze to ogarnąć.

Edytowane przez R90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób pojedynczy log 115 z tym, że tak jak pisałem wyżej.

Grupa 120 przekłada się nijak do tego co jest w rzeczywistości. Nie spotkałem jeszcze zadnego seryjnego 1.8T, aby moment faktyczny pokrywał się z tym co podaje producent tj. 210Nm od 1750rpm. Nawet na nowych turbinach nie ma szans aby wczesniej jak przed 2000rpm. było już max zadane doladowanie.

Ponadto błąd o ktorym piszesz ma często wpływ na zamulanie silnika.

Tak jam mowiłem zrób 115 dla lepszego obrazu DV lub od razu profilaktycznie sprawdź DV bo też może być powodem w/w błędu. Kiedyś padł mi potencjometr w przepustnicy i też miałem ten błąd i auto muł. Cały dolot też warto przejrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha,

 

dziś mi wywaliło 4 błędy, po dłuższej jeździe.

 

17705

Błąd 17545 za bogata mieszanka na jałowym. Te dwa były.

Doszły dwa kolejne:

17947 - Clutch Pedal Switch (F36)

P1539 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

17511 P1103 3510 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low

 

Co to może oznaczać? Podejrzałem kanał 32 i korekcje nie są dobre. Pierwsza wynosi -9% a druga 5,5%. Jaka jest interpretacja tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności