Skocz do zawartości
Gość handrew

czerwony kolektor, co sie dzieje ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość handrew

Mój passat 20.16v sil 9a, zdycha, nie da się jeździć. Od kilku dni po przejechaniu kilku kilometrów kolektor rozgrzewa się do czerwoności a silnik w ogóle nie ma dołu. Rano gdy jest zimny z bidom ale jakoś odpala chociaż na początku nie reaguje na pedał gazu. Gdzieś powyżej 2500 obr nagle troche ożywa, jednak po rozgrzaniu (temp 90-105 tak sie wacha) pada całkiem - żeby ruszyć z miejsca trzeba mu 2500 i slizg sprzegła chociaz powyżej tych 2500(tak jakby coś się otworzyło) jeszce coś sie toczy. Na gazie jest troche lepiej ale tu znowu strzela raz w kolektor ,raz w tłumik ta ze boje sie jeździć bo wyrzuca podciśnienia. I tu ciekawe, na gazie nadal pali w normie-12l na benzynie 20-30l. Na gorącym odpala po kilku razach i wciścniętym w deche gazie. Sprawdziłem podciśnienia i lewe powietrze jest OK. Sprawdziłem przewody wn/ świece NKG 3 miesiące -czarna obwódka i białe elektrody, rozdzielacz OK, przepływomierz -OK,odłączyłem wtryskiwacz rozruchowy -bez efektu, czujnik temp na bloku -OK. Nie wiem co robić - po poszukiwaniu w necie do glowy przychodzą mi jeszcze tylko zawory (oby nie to) i przeskoczenie paska rozrządu, lub coś z cewką zapłonową. Sam kombinuje ze może to coś z rozdielaczem/wtryskiwaczami. Jutro to rozbiorę i zobaczę , a teraz proszę o pomoc i jakieś sugestie !!!

 

handrew 20.16v 9a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

brak iskry na świecy lub zbyt bogata mieszanka dopala się w kolektorze wydechowym.jutro napiszę coświęcej bo czas w kawiarence się kończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba katalizator się zapycha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość handrew

Katalizatora juz nie mam ze 3 lata a mieszanke regulowałem na rozdzielaczu i na nastawniku cisnienia- bez rezultatów, Mi sie wydaje ze on leje w cylindry paliwo jak z wiadra i tu może byc przyczyna bo by tak nie znikalo z baku, ale to tylko domysły, bo przy lewym powietrzu zachowuje się podobnie tylko sie nie grzeje - ale podcisnienia są OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry i szybki analizator spalin oraz doświadczony diagnosta powiedzą Tobie wszystko.

Jest taki......... Kropelka Bogdan na innym forum. Każda odchyłka w składzie spalin powodowana jest inną przyczyną...

A odchyłek napewno jest co niemiara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

kumpel kiedyś miał podobne objawy i okazało sie że sterownik ECU pada.po wymianie wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mam czas trochę więcej napisać.Miałem podobny przypadek w Berlingo.Katalizator świecił jak słoneczko.Niespalone paliwo dopalało się w kolektorze.Winna była cewka i dwie świece które były czarne.Ale u Ciebie świece są chyba w porzadku.Ale dla porządku sprawdź układ zapłonowy.Piszesz ze na lewym powietrzu chodzi lepiej więc sprawdź zawór powietrzadodatkowego.Sonda lambda steruje nastawnikiem ciśnienia więc jeśli padła w taki sposób że podaje sygnał o ubogiej mieszance to nastawnik będzie ją wzbogacał.System wtryskowy

KE-MOTRONIC a taki chyba Masz zabezpieczony jest jednym lub dwoma bezpiecznikami.Jeżeli sie spalą silnik będzie chodził trochę gorzej ale odpali.

A tak na początek to odczytaj kody błędów i zresetuj sterownik silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość handrew

Dzięki wszystkim za rady i sugestie, ale chyba znalazłem chwasta. Winny za wszystko był - przeskoczony pasek rozrządu o - 4 zęby !!! Swoją drogą to dziw że to jeszcze jechało i nie rozwaliło głowicy. Czy nie wypaliło gniazd zaworów to jeszcze nie wiem ale,ale wygląda że jest super. Pasek odżył o 200%, odzyskał buta ,równe obroty no i sie chyba nie grzeje . Chyba dlatego że przejechałem dopiero 20 km ( wczoraj dopadła mnie grypa 39'C dreszcze itp) i nie miałem siły nawet spać a co dopiero jeździć. Jak sie podleczę to pojade sprawdzić spręzanie Ogólnie jest super,chociaż wymaga jeszcze regulacji. Chodzi o wolne obroty a ściślej mowiac schodzenie z gazu- bez gazu dopuki się toczy obroty skaczą nawet do 2500obr,stabilizują dopiero gdy sie zatrzyma. Prawdopodobnie rozrząd przeskakiwał na raty i auto podregulowane było do danej sytuacji. Jest jeszcze inny problem z tragicznym kręceniem rozrusznika na ciepłym silniku ale to już na inny temat. Jeszcze raz dzięki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności