Slimak Zgłoś #1 Napisano 8 Maja 2015 (edytowane) Witam, Dziś zrobiłem pierwszy raz w życiu test kablem, poczytałem powoli i udało się - mało wiem ale robiłem krok po krok. Zrobiłem testy i wyskoczyło mi " VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 018 P Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1623 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 05314 2 Faults Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-00 - - mmmmmmmmmm VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 1J0 959 799 F Component and/or Version: 0A Zentral-SG Komf.0002 Software Coding: 00257 Work Shop Code: WSC 05311 Additional Info: 1J1959801B 0A Tőrsteuerger. FS0022 Additional Info: 1J1959802C 0A Tőrsteuerger. BF0022 2 Faults Found: 00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222) 27-00 - Implausible Signal 00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent " Dodam, iż w aucie mam problem z centralnym. Mam dwa klucze, jeden od stacyjki, jeden od drzwi a od klapy nie mam czyli suma suma sumarum trzy różne zamki - chcę to zmienić by mieć jeden zamek i jeden klucz. Dodam również, że chcę przerobić tylne opuszczanie manualne szyb na elektrykę którą mam z przodu. Błędy według forum jak wyczytałem to po przetłumaczeniu : 00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej 17978 - Engine Control Module Blocked by Immobilizer - brak komunikacji lub uszkodzony inmobilaizer, możliwe że tylko sie rozkodował 00930 moduł centralnego zamka tylny lewy (F222) 00931 brak informacji ale chyba chodzi o prawy Macie może Panowie jakieś pomysły od czego zacząć, zabrać się ? Dodam, iż jestem laikiem codziennie po pracy siedzę przy aucie by dojść do rozwiązania ale nie mam pojęcia co to może być. Może to ważna informacja - żeby zamknąć auto muszę wcisnąć na panelu klawisz do zamknięcia drzwi, następująco lewe tylne drzwi z palca bolec wcisnąć, zamknąć drzwi od kierowcy i przekręcić klucz - to jest jedyna możliwość zamknięcia auta. Dodam również, że nie ma możliwości zamknięcia z pilota, dioda zaświeci się przez ułamek sekundy ale nic się nie dzieje. Edytowane 8 Maja 2015 przez Slimak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #2 Napisano 8 Maja 2015 A więc od początku... "naj sam pierw" to bym wszystkie błędy skasował na Twoim miejscu i przejeździł parę km, bo nigdy nie wiesz, czy niektóre z tych błędów nie są stare. Dalej to co wyjdzie jest do ogarnięcia. Ale mówiąc o tym co masz teraz: 00575 - ciśnienie w dolocie - sprawdź podciśnienia w okolicy sterowania turbiną, jak wszystkie w porządku, drożne, nie uszkodzone, to do ogarnięcia będzie zawór N75 - częsty przypadek. Wymiana na nowy/inny/próba regeneracji - informacje na forum, użyj wyszukiwarki. 17978 - jeśli wszystko chodzi ok, to może być to stary błąd - skasuj a jak wróci będziemy dalej myśleć P1570 - też tyczy się Immo, wyczyść, a jak będzie się działo dalej to możliwości jest trochę, dlatego zacznij od podstaw czyli skasowania i obserwacji :ok 00930 - problemy z centralnym zamkiem - to tłumaczy dlaczego "panel" nie zamyka tych drzwi. Pytanie tylko, czy zamyka, ale nagle same się otwierają? czy po prostu nic się z nimi nie dzieje?. Jak zamyma i odskakują, to drzwi do rozebrania i zamek do przejrzenia, pewnie zimne luty na płytce i stąd problem... Jeśli nie ma żadnej reakcji to pierw przejrzyj przewody w progu kierowcy i przy module komfortu czy nie pogniły, jak wszystko ok to zobacz jeszcze do do przewodów pomiędzy słupkiem środkowym auta a drzwiami (przewody idą w gumowej osłonie), tam też lubią dziać się cuda, wtyczka może zaśniedziała, przejrzyj. Jak to nic nie da to jak wcześniej - drzwi do rozbiórki i centralny do przejrzenia, przelutowania lub wymiany. Pytanie na ile masz narzędzi i umiejętności, bo wbrew pozorom troszkę zabawy z tym jest, ale młody jesteś to podrapiesz się po głowie i załapiesz Na forum są opisy. 00931 - to samo co wcześniej, tylko w delikatniejszej formie - drzwi się zamykają... Tak czy owak, sprawdź pierw wspomnianą instalację przewodów w progu, przy module komfortu i tam na łączeniu w drzwiach, a jak to nic nie da i błąd PO SKASOWANIU wróci, to drzwi do rozbiórki i podobnie jak wcześniej - przegląd/przelutowanie lub wymiana. Ja polecam przelutować jeśli reszta jest sprawna, bo używka też może nie działać należycie, może paść niedługo a nówka tania nie jest. Jeśli chodzi o to, że pilot jak zrozumiałem nie działa - jaki klucz/pilot masz? Na moim scyzoryku nie mam diody, diody jak pamiętam miały scyzoryki z poliftów, z 3 przyciskami, ale mogę się mylić, może były jakieś inne wydania kluczy do przedlifta... W każdym razie powiedz co za klucz masz. Ogólnie zakładając, że klucz/pilot jest właściwy (współpracuje z tym autem) i bateria! jest ok, to może być nie wpisany do modułu. Tutaj masz instrukcje według których możesz postępować, by to zmienić: http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=6 tu zaś masz filmik na przykładzie AUDI jak to zrobić: . Najlepiej na początku tak jak pokazuje koleś na filmie - sprawdź, czy pilot w ogóle jest wykrywany przez sterownik, a jeśli będzie to postępuj zgodnie z instrukcją. To chyba tyle na teraz, jak byś miał jeszcze jakieś problem to pisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slimak Zgłoś #3 Napisano 10 Maja 2015 A więc od początku... "naj sam pierw" to bym wszystkie błędy skasował na Twoim miejscu i przejeździł parę km, bo nigdy nie wiesz, czy niektóre z tych błędów nie są stare. Dalej to co wyjdzie jest do ogarnięcia. Ale mówiąc o tym co masz teraz: 00575 - ciśnienie w dolocie - sprawdź podciśnienia w okolicy sterowania turbiną, jak wszystkie w porządku, drożne, nie uszkodzone, to do ogarnięcia będzie zawór N75 - częsty przypadek. Wymiana na nowy/inny/próba regeneracji - informacje na forum, użyj wyszukiwarki. 17978 - jeśli wszystko chodzi ok, to może być to stary błąd - skasuj a jak wróci będziemy dalej myśleć P1570 - też tyczy się Immo, wyczyść, a jak będzie się działo dalej to możliwości jest trochę, dlatego zacznij od podstaw czyli skasowania i obserwacji :ok 00930 - problemy z centralnym zamkiem - to tłumaczy dlaczego "panel" nie zamyka tych drzwi. Pytanie tylko, czy zamyka, ale nagle same się otwierają? czy po prostu nic się z nimi nie dzieje?. Jak zamyma i odskakują, to drzwi do rozebrania i zamek do przejrzenia, pewnie zimne luty na płytce i stąd problem... Jeśli nie ma żadnej reakcji to pierw przejrzyj przewody w progu kierowcy i przy module komfortu czy nie pogniły, jak wszystko ok to zobacz jeszcze do do przewodów pomiędzy słupkiem środkowym auta a drzwiami (przewody idą w gumowej osłonie), tam też lubią dziać się cuda, wtyczka może zaśniedziała, przejrzyj. Jak to nic nie da to jak wcześniej - drzwi do rozbiórki i centralny do przejrzenia, przelutowania lub wymiany. Pytanie na ile masz narzędzi i umiejętności, bo wbrew pozorom troszkę zabawy z tym jest, ale młody jesteś to podrapiesz się po głowie i załapiesz Na forum są opisy. 00931 - to samo co wcześniej, tylko w delikatniejszej formie - drzwi się zamykają... Tak czy owak, sprawdź pierw wspomnianą instalację przewodów w progu, przy module komfortu i tam na łączeniu w drzwiach, a jak to nic nie da i błąd PO SKASOWANIU wróci, to drzwi do rozbiórki i podobnie jak wcześniej - przegląd/przelutowanie lub wymiana. Ja polecam przelutować jeśli reszta jest sprawna, bo używka też może nie działać należycie, może paść niedługo a nówka tania nie jest. Jeśli chodzi o to, że pilot jak zrozumiałem nie działa - jaki klucz/pilot masz? Na moim scyzoryku nie mam diody, diody jak pamiętam miały scyzoryki z poliftów, z 3 przyciskami, ale mogę się mylić, może były jakieś inne wydania kluczy do przedlifta... W każdym razie powiedz co za klucz masz. Ogólnie zakładając, że klucz/pilot jest właściwy (współpracuje z tym autem) i bateria! jest ok, to może być nie wpisany do modułu. Tutaj masz instrukcje według których możesz postępować, by to zmienić: http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=6 tu zaś masz filmik na przykładzie AUDI jak to zrobić: . Najlepiej na początku tak jak pokazuje koleś na filmie - sprawdź, czy pilot w ogóle jest wykrywany przez sterownik, a jeśli będzie to postępuj zgodnie z instrukcją. To chyba tyle na teraz, jak byś miał jeszcze jakieś problem to pisz. Rozumiem, dziękuje za wyczerpującą wypowiedź - tak zrobię wykasuje błędy i zobaczymy czy będą się powtarzać. A propo zamka to problem pojawił się przy zdejmowaniu drzwi, tapicerka bez problemu ale reszta, 3 godziny siedziałem i nic nie wymyśliłem a ile nerwów, szkoda gadać a kupiłem wszystko do przeróbki ale to osobny temat założę i podeślę Ci link na PW. W każdym razie po zdjęciu boczków słychać, że zamek tylni pracuje leniwie. Co do kabli to podsyłam zdjęcie te w rogu. Klucze, ten po prawej do drzwi, lewy do stacyjki. W kanale 1 i 21 nie wykrywa ale wykrywa coś w kanale bodajże 3 albo 7 tylko, że ponoć trzeba podczas wykrywania wciskać przycisk pilota tak ? To czemu mi wykrywa bez naciskania ? Na 003 pokazywalo Auto Lock Unlock OFF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach