Skocz do zawartości
Slimak

Błąd 00575, 17978, 00930, 00931 Passat B5 1998 KOMBI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dziś zrobiłem pierwszy raz w życiu test kablem, poczytałem powoli i udało się - mało wiem ale robiłem krok po krok.

 

Zrobiłem testy i wyskoczyło mi

 

" VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 038 906 018 P

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1623

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 05314

2 Faults Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

mmmmmmmmmm

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 1J0 959 799 F

Component and/or Version: 0A Zentral-SG Komf.0002

Software Coding: 00257

Work Shop Code: WSC 05311

Additional Info: 1J1959801B 0A Tőrsteuerger. FS0022

Additional Info: 1J1959802C 0A Tőrsteuerger. BF0022

2 Faults Found:

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

27-00 - Implausible Signal

00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent "

 

Dodam, iż w aucie mam problem z centralnym.

 

Mam dwa klucze, jeden od stacyjki, jeden od drzwi a od klapy nie mam czyli suma suma sumarum trzy różne zamki - chcę to zmienić by mieć jeden zamek i jeden klucz.

 

Dodam również, że chcę przerobić tylne opuszczanie manualne szyb na elektrykę którą mam z przodu.

 

Błędy według forum jak wyczytałem to po przetłumaczeniu :

 

00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej

 

17978 - Engine Control Module Blocked by Immobilizer - brak komunikacji lub uszkodzony inmobilaizer, możliwe że tylko sie rozkodował

 

00930 moduł centralnego zamka tylny lewy (F222)

 

00931 brak informacji ale chyba chodzi o prawy

 

Macie może Panowie jakieś pomysły od czego zacząć, zabrać się ?

 

Dodam, iż jestem laikiem codziennie po pracy siedzę przy aucie by dojść do rozwiązania ale nie mam pojęcia co to może być.

 

Może to ważna informacja - żeby zamknąć auto muszę wcisnąć na panelu klawisz do zamknięcia drzwi, następująco lewe tylne drzwi z palca bolec wcisnąć, zamknąć drzwi od kierowcy i przekręcić klucz - to jest jedyna możliwość zamknięcia auta.

 

Dodam również, że nie ma możliwości zamknięcia z pilota, dioda zaświeci się przez ułamek sekundy ale nic się nie dzieje.

Edytowane przez Slimak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc od początku...

 

"naj sam pierw" to bym wszystkie błędy skasował na Twoim miejscu i przejeździł parę km, bo nigdy nie wiesz, czy niektóre z tych błędów nie są stare.

 

Dalej to co wyjdzie jest do ogarnięcia.

Ale mówiąc o tym co masz teraz:

 

00575 - ciśnienie w dolocie - sprawdź podciśnienia w okolicy sterowania turbiną, jak wszystkie w porządku, drożne, nie uszkodzone, to do ogarnięcia będzie zawór N75 - częsty przypadek. Wymiana na nowy/inny/próba regeneracji - informacje na forum, użyj wyszukiwarki.

 

17978 - jeśli wszystko chodzi ok, to może być to stary błąd - skasuj a jak wróci będziemy dalej myśleć

 

P1570 - też tyczy się Immo, wyczyść, a jak będzie się działo dalej to możliwości jest trochę, dlatego zacznij od podstaw czyli skasowania i obserwacji :ok

 

 

00930 - problemy z centralnym zamkiem - to tłumaczy dlaczego "panel" nie zamyka tych drzwi. Pytanie tylko, czy zamyka, ale nagle same się otwierają? czy po prostu nic się z nimi nie dzieje?. Jak zamyma i odskakują, to drzwi do rozebrania i zamek do przejrzenia, pewnie zimne luty na płytce i stąd problem... Jeśli nie ma żadnej reakcji to pierw przejrzyj przewody w progu kierowcy i przy module komfortu czy nie pogniły, jak wszystko ok to zobacz jeszcze do do przewodów pomiędzy słupkiem środkowym auta a drzwiami (przewody idą w gumowej osłonie), tam też lubią dziać się cuda, wtyczka może zaśniedziała, przejrzyj. Jak to nic nie da to jak wcześniej - drzwi do rozbiórki i centralny do przejrzenia, przelutowania lub wymiany. Pytanie na ile masz narzędzi i umiejętności, bo wbrew pozorom troszkę zabawy z tym jest, ale młody jesteś to podrapiesz się po głowie i załapiesz :) Na forum są opisy.

 

00931 - to samo co wcześniej, tylko w delikatniejszej formie - drzwi się zamykają... Tak czy owak, sprawdź pierw wspomnianą instalację przewodów w progu, przy module komfortu i tam na łączeniu w drzwiach, a jak to nic nie da i błąd PO SKASOWANIU wróci, to drzwi do rozbiórki i podobnie jak wcześniej - przegląd/przelutowanie lub wymiana. Ja polecam przelutować jeśli reszta jest sprawna, bo używka też może nie działać należycie, może paść niedługo a nówka tania nie jest.

 

Jeśli chodzi o to, że pilot jak zrozumiałem nie działa - jaki klucz/pilot masz? Na moim scyzoryku nie mam diody, diody jak pamiętam miały scyzoryki z poliftów, z 3 przyciskami, ale mogę się mylić, może były jakieś inne wydania kluczy do przedlifta... W każdym razie powiedz co za klucz masz.

Ogólnie zakładając, że klucz/pilot jest właściwy (współpracuje z tym autem) i bateria! jest ok, to może być nie wpisany do modułu.

Tutaj masz instrukcje według których możesz postępować, by to zmienić: http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=6 tu zaś masz filmik na przykładzie AUDI jak to zrobić:

. Najlepiej na początku tak jak pokazuje koleś na filmie - sprawdź, czy pilot w ogóle jest wykrywany przez sterownik, a jeśli będzie to postępuj zgodnie z instrukcją.

 

To chyba tyle na teraz, jak byś miał jeszcze jakieś problem to pisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc od początku...

 

"naj sam pierw" to bym wszystkie błędy skasował na Twoim miejscu i przejeździł parę km, bo nigdy nie wiesz, czy niektóre z tych błędów nie są stare.

 

Dalej to co wyjdzie jest do ogarnięcia.

Ale mówiąc o tym co masz teraz:

 

00575 - ciśnienie w dolocie - sprawdź podciśnienia w okolicy sterowania turbiną, jak wszystkie w porządku, drożne, nie uszkodzone, to do ogarnięcia będzie zawór N75 - częsty przypadek. Wymiana na nowy/inny/próba regeneracji - informacje na forum, użyj wyszukiwarki.

 

17978 - jeśli wszystko chodzi ok, to może być to stary błąd - skasuj a jak wróci będziemy dalej myśleć

 

P1570 - też tyczy się Immo, wyczyść, a jak będzie się działo dalej to możliwości jest trochę, dlatego zacznij od podstaw czyli skasowania i obserwacji :ok

 

 

00930 - problemy z centralnym zamkiem - to tłumaczy dlaczego "panel" nie zamyka tych drzwi. Pytanie tylko, czy zamyka, ale nagle same się otwierają? czy po prostu nic się z nimi nie dzieje?. Jak zamyma i odskakują, to drzwi do rozebrania i zamek do przejrzenia, pewnie zimne luty na płytce i stąd problem... Jeśli nie ma żadnej reakcji to pierw przejrzyj przewody w progu kierowcy i przy module komfortu czy nie pogniły, jak wszystko ok to zobacz jeszcze do do przewodów pomiędzy słupkiem środkowym auta a drzwiami (przewody idą w gumowej osłonie), tam też lubią dziać się cuda, wtyczka może zaśniedziała, przejrzyj. Jak to nic nie da to jak wcześniej - drzwi do rozbiórki i centralny do przejrzenia, przelutowania lub wymiany. Pytanie na ile masz narzędzi i umiejętności, bo wbrew pozorom troszkę zabawy z tym jest, ale młody jesteś to podrapiesz się po głowie i załapiesz :) Na forum są opisy.

 

00931 - to samo co wcześniej, tylko w delikatniejszej formie - drzwi się zamykają... Tak czy owak, sprawdź pierw wspomnianą instalację przewodów w progu, przy module komfortu i tam na łączeniu w drzwiach, a jak to nic nie da i błąd PO SKASOWANIU wróci, to drzwi do rozbiórki i podobnie jak wcześniej - przegląd/przelutowanie lub wymiana. Ja polecam przelutować jeśli reszta jest sprawna, bo używka też może nie działać należycie, może paść niedługo a nówka tania nie jest.

 

Jeśli chodzi o to, że pilot jak zrozumiałem nie działa - jaki klucz/pilot masz? Na moim scyzoryku nie mam diody, diody jak pamiętam miały scyzoryki z poliftów, z 3 przyciskami, ale mogę się mylić, może były jakieś inne wydania kluczy do przedlifta... W każdym razie powiedz co za klucz masz.

Ogólnie zakładając, że klucz/pilot jest właściwy (współpracuje z tym autem) i bateria! jest ok, to może być nie wpisany do modułu.

Tutaj masz instrukcje według których możesz postępować, by to zmienić: http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=6 tu zaś masz filmik na przykładzie AUDI jak to zrobić:

. Najlepiej na początku tak jak pokazuje koleś na filmie - sprawdź, czy pilot w ogóle jest wykrywany przez sterownik, a jeśli będzie to postępuj zgodnie z instrukcją.

 

To chyba tyle na teraz, jak byś miał jeszcze jakieś problem to pisz.

 

Rozumiem, dziękuje za wyczerpującą wypowiedź - tak zrobię wykasuje błędy i zobaczymy czy będą się powtarzać.

 

A propo zamka to problem pojawił się przy zdejmowaniu drzwi, tapicerka bez problemu ale reszta, 3 godziny siedziałem i nic nie wymyśliłem a ile nerwów, szkoda gadać a kupiłem wszystko do przeróbki ale to osobny temat założę i podeślę Ci link na PW.

 

W każdym razie po zdjęciu boczków słychać, że zamek tylni pracuje leniwie.

 

Co do kabli to podsyłam zdjęcie te w rogu.

 

20150509_162947.jpg

 

20150509_162950.jpg

 

20150509_162955.jpg

 

20150509_163001.jpg

 

20150509_163007.jpg

 

Klucze, ten po prawej do drzwi, lewy do stacyjki.

 

W kanale 1 i 21 nie wykrywa ale wykrywa coś w kanale bodajże 3 albo 7 tylko, że ponoć trzeba podczas wykrywania wciskać przycisk pilota tak ?

 

To czemu mi wykrywa bez naciskania ?

 

Na 003 pokazywalo Auto Lock Unlock OFF

 

20150510_132820.jpg

 

20150510_132827.jpg

 

20150510_132834.jpg

 

20150510_132842.jpg

 

2015-05-08_19.50.44.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności