guru Zgłoś #1 Napisano 6 Marca 2015 Witam. Oddałem dzisiaj auto do mechanika a że jestem w temacie samochodów zielony chciałbym spytać szanownych forumowiczów o pewne sprawy. Otóż zaczęło się to z 3 miesiące temu...Musiałem dość gwałtownie przyspieszyć żeby ktoś we mnie nie przywalił, i ja mu w gas a sprzęgło zaczęło się ślizgać....Jakoś się udało wybrnąć ale mnie to zaciekawiło... Niestety efekt ślizgania występuje coraz częściej w coraz mniejszym momencie. Sprzęgło (LUK SOUTH AFRICA AUDI) wygląda na orginalne od początku - przebieg 292 tys. Mechanik wyjął sprzęgło z dwumasą i stwierdził że oprócz tego że tarcza jest zjechana to dwumasa ma luzy. Ponieważ za bardzo mu nie wierzę powiedz cie mi proszę jak to sprawdzić? Czy można zmierzyć grubość tarczy (jaką powinna mieć grubość) i jak sprawdzić czy koło dwumasowe raczej się nie nadaje do dalszej eksploatacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #2 Napisano 6 Marca 2015 (edytowane) jak to sprawdzić? Skoro sprzęgło się ślizgało i nie było zaolejone, to znaczy że tarcza była za cienka. I tak i tak do wymiany. :ummJeżeli chodzi o dwumasę, to zużycie objawia się stukaniem i drżeniem silnika. I tu masz dylemat. Albo wymieniasz tarczę a dwumasę osobno, albo zgodnie z sugestiami mechanika robisz wszystko za jednym razem. A naprawa (zdjęcie skrzyni biegów) to jak ludzie piszą mechanicy cenią na parę stówek. Masz wybór :kawka Edytowane 6 Marca 2015 przez Stalker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guru Zgłoś #3 Napisano 6 Marca 2015 Tak tarcza sprzęgła ma 6,1 mm (przed chwilą zmierzyłem). Ale co z dwumasą? Nie mam żadnych objawów, oprócz zdania mechanika, że należy ją wymienić. Jedyny objaw hałasowania to delikatne stuki przy zmianie biegów ale nie przy puszczaniu i wciskaniu sprzęgła, tutaj jest cicho i spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2015 (edytowane) Ale co z dwumasą? :kawka Poszukałem trochę o tarczach ... piszą że nominał 7,8 mm a przy 7,5 już się kończy. Ale to niepotwierdzone dane :hmm http://nanoforum.pl/volkswagen-passat-tarcza-sprz%C4%99g%C5%82a-b5.html Edytowane 6 Marca 2015 przez Stalker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Primer Zgłoś #5 Napisano 7 Marca 2015 Przecież na oko można zobaczyć jak tarcza jest zużyta, wrzuć zdjęcie z jednej i z drugiej strony i wszystko będzie jasne. Dwumas jeśli już jest na wierzchu trzeba pomacać żeby mniej więcej zdiagnozować czy wymieniać czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #6 Napisano 7 Marca 2015 Miałem podobnie u siebie.Zaczeło sie lekko ślizgać a dobiła je pewna osoba bo podczas jazdy dobrze nie wycisną sprzęgła a już cisną na gaz.Ściągłem więc skrzynie tarcza miała jakieś 6 ,5 mm oleju brak.Zestaw był luk. Zakupiłem na aukcji sahs komplet, wymieniłem i jest super.Dwumasy nie ruszałem bo ma lekkie luzy ale jest jeszcze ok. Długotrwała jazda na ślizgającym sprzęgle może i przegrzać docisk więc lepiej go wymienić tak samo jak małe łozysko w wale korbowym i uszczelniacze , koszt mały a spokój na lata tym bardziej że na liczniku prawie 300 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #7 Napisano 7 Marca 2015 Kolo powinno miec lekki luz. Sa procedury sprawdzenia tego luzu ale potrzebne sa przyrzady. Na oko mozna jedynie ocenic czy sie powierzchnia cierna nie przegrzala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #8 Napisano 31 Marca 2015 Panowie możecie mi polecić jakiegoś zaufanego sprzedawce sprzęgła? chce zakupić cały komplet, a czy coś takiego będzie ok? nie za niska ta cena? nie chce trafić na chińszczyznę.... http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-vw-passat-b5-1-8-1-8t-2-0-i5012555804.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pemek2610 Zgłoś #9 Napisano 31 Marca 2015 Długotrwała jazda na ślizgającym sprzęgle może i przegrzać docisk... Ja w taki sposób połamałem już 2 dociski. Taki ogień tam był, że Pierwszy złamany na 3 części, drugi po jakimś czasie od wymiany na 2 części pękł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #10 Napisano 1 Kwietnia 2015 nie za niska ta cena? W porównaniu do Inter Cars to rzeczywiście taniej. (1 716.98 PLN)http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/15534/601010000/ Ale w Inter Cars mają zniżki dla posiadaczy karty stałego klienta (firm) i wtedy wychodzi taniej, być może w tej cenie z Allegro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #11 Napisano 1 Kwietnia 2015 W porównaniu do Inter Cars to rzeczywiście taniej. (1 716.98 PLN)http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/15534/601010000/ Ale w Inter Cars mają zniżki dla posiadaczy karty stałego klienta (firm) i wtedy wychodzi taniej, być może w tej cenie z Allegro. Właśnie dziś dzwoniłem do intercarsu 1520zł z rabatami.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach