marcheloka Zgłoś #1 Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Czołem! Zczytałem błędy kablem i najbardziej mnie zaniepokoiły 2 z nich: 16686/P0302/000770 - Cylinder 2 Misfire Detected Possible Causes: Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged Special Notes: This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression. 16687/P0303/000771 - Cylinder 3 Misfire Detected Possible Causes: Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged Special Notes: This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression. A więc jest błąd z zapłonem na cylindrze 2 i 3. Czy to znaczy, że tylko połowa cylindrów działa? Nie zauważyłem jakiegoś istotnego braku mocy. Ten silnik z definicji za dużo mocy to nie ma. Teraz jechałem w daleką trasę Wrocław - Praga i średnie spalanie na trasie wyszło 8l. Trochę za dużo jak na trasę. Może to właśnie przez te problemy z zapłonem na cylindrach? Jak można to sprawdzić? Czy świece wymienić może? Samochód kupiłem niedawno z przebiegiem 210 000 km i nie wiadomo kiedy świece ostatnio były wymieniane bo z tych niemieckich papierów nic nie potrafię po szwabsku odczytać. Pozdrawiam! Przy okazji: przy zczytywaniu błędów pojawiła się taka informacja: Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Ale tym nie ma się co przejmować? Edytowane 23 Lutego 2015 przez marcheloka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Noxi Zgłoś #2 Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Jeżeli nie wiesz kiedy świece były wymienione to może warto je wymienić ewentualnie sprawdzić ich stan. Wydaje mi się, że koszt świec to tego silnika nie będzie ogromny, więc profilaktycznie można to zrobić. Warto też dla sprawdzenia wykasować błędy i zobaczyć czy po krótkiej jeździe powrócą. Jeżeli nie to w zasadzie można pojeździć dalej i obserwować. Błędy te nie oznaczają, że dwa cylindry nie pracują. Sterowniki mają pamięć, w której zapisują kody usterek występujących podczas pracy. Zapisane te kody oznaczają, że podczas pracy wystąpiła przerwa w zapłonie mieszanki na wymienionych cylindrach. Mógł być to raz. Swoją drogą praca silnika na dwóch cylindrach na pewno zostałaby zauważona:D Edytowane 23 Lutego 2015 przez Noxi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #3 Napisano 23 Lutego 2015 Błąd dotyczący drugiego cylindra pojawił się ponownie po wykasowaniu i trasie Wrocław-Praga-Wrocław. Czy w takim razie byłby sens wymienić świecę tylko na tym cylindrze? Czy lepiej od razu na wszystkich cylindrach wymienić? Kolejnym błędem, który pojawił się wcześniej i po wykasowaniu i przejażdżce znowu się pokazał to 16555 - Zbyt uboga mieszanka - sporadyczny (ale już drugi raz się pojawił) 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean Possible Causes: Mass Air Flow Sensor (G70) defective Intake System Leak(s) Possible Solutions: Check Mass Air Flow Sensor (G70) Check Fuel Pressure Regulation Check Fuel Pump Check Injectors Check Intake System for Leaks Check Exhaust System for Leaks Check Secondary Air System for Leaks Check Vacuum Pipes for Leaks Czy można coś z tym błędem poradzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #4 Napisano 23 Lutego 2015 16555 Jeździłem z tym błędem ponad dwa lata , pojawiał się też błąd kata i sondy, po wymianie przepływki 0 błędów od ponad pół roku . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #5 Napisano 23 Lutego 2015 To już mam 2 typy co do tego błędu 16555, te uciążliwe pierdółki, które sprawiają najwięcej problemów Czyli EGR, czyszczenie albo ewentualna wymiana Albo ten przepływomierz co wszystkich zauważyłem denerwuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Noxi Zgłoś #6 Napisano 23 Lutego 2015 Czy w takim razie byłby sens wymienić świecę tylko na tym cylindrze? Czy lepiej od razu na wszystkich cylindrach wymienić? Cóż, dla testu można spróbować wymienić świecę. Jeżeli bawisz się sam to możesz spróbować ją zamienić z inną. Jeżeli problem podąży za świecą, to masz pewność. Najlepiej jednak nie rzeźbić za mocno, rozeznać się w kosztach i na tej podstawie ocenić czy warto wymienić komplet, jedną, czy może wcale:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach