darkvon Zgłoś #1 Napisano 14 Lutego 2015 (edytowane) Witam posiadam vw sharana 96r. 90km i od pewnego czasu zauwazylem spadek mocy. Ogolnie nie jest zle ale czasami muli go pod gorke. Jakis czas temu pekla mi membrana od EGR i zawor zaczal przeciekac, wiec go zaslepilem (wyzsze wskazania na vagu - przeplywka ale to normalne po zaslepieniu) oraz zauwazylem ze w dolocie obok przeplywki sa sladowe ilosci oleju co tez moze byc przyczyna spadku mocy (bledne wskazania)... Rano po zapaleniu puszcza niebieski dymek ale tylko na zimnym silniku, na rozgrzanym silniku nie czuc w spalinach oleju oraz brak niebieskiego dymka. Prosze o rade co zrobic ws oleju (prawdopodobnie z odmy) w okolicach przeplywki oraz o analize logow statycznych. Narazie nie bede robil logow dynamicznych poniewaz najpierw musze wstepnie ocenic co sie dzieje w aucie. STATYCZNE: Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_203755.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_203756.html Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_203757.html Grupa 007, 008, 011: http://vaglog.pl/log_203758.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_203759.html PS: przepraszam jesli zle wykonalem logi - jestem amatorem i niedlugo bawie sie vagiem. Edytowane 15 Lutego 2015 przez darkvon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2015 Pomoze ktos? Czy tylko pomagacie tym co maja passata... Moj silnik tez jest z rodziny Tdi od vw wiec wielkich roznic nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2015 Co to za silnik w tym Sharanie? TDI? Logi na benzynę wyglądają,na pewno nie ON. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2015 (edytowane) Co ty opowiadasz? To jest normalny silnik diesla TDI 1.9 90 konny z 96 roku. Bez jaj. Ale wiem co moze byc - robilem tez logi z BS grupy 003 i 010 i mogly sie te dwa pliki podmienic z tymi z MS - jezeli o to Ci chodzilo. Edytowane 16 Lutego 2015 przez darkvon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spawacz Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2015 1 sprawa, ze silnik nie zagrzany do logow , a 2 to ze to nie TDI tylko VR6 , dziekuje panom. 021 906 256 Q - ster od VR6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2015 (edytowane) Zrobmy tak wykasuje wszystkie logi z kompa zeby mi sie nie wymieszaly, zrobie jeszcze raz. Wiem co sie moglo stac - ostatnio robilem logi koledze vw sharana 2.8 vr6 - benzyna i musialy mi sie logi wymieszac. Sory za klopot i wrzuce nowe logi niebawem. Ostatnio pokonuje krotkie trasy (3km ze wzgledu na prace) wiec jak tylko gdzies dalej wyskocze i zagrzeje silnik to zrobie logi. Wystarcza wam narazie logi statyczne ? Edytowane 16 Lutego 2015 przez darkvon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2015 Co ty opowiadasz? To jest normalny silnik diesla TDI 1.9 90 konny z 96 roku. Bez jaj. Jak się pytam co chcesz diagnozować to odpowiedz normalnie. Patrze w logi i widze że to nie TDI- Bez jaj:kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2015 Juz napisalem ze moj blad. Bylem pewien na 100% ze usunalem logi kolegi.... Pomylilem sie sory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2015 Juz napisalem ze moj blad. Bylem pewien na 100% ze usunalem logi kolegi.... Pomylilem sie sory. OK. Spoko. Pisałem jako pierwszy i myślalem ze ktoś sobie jaja robi jakieś ,albo ja jestem wczorajszy :ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2015 Spoko. A na podstawie logow statycznych bedziecie mi w stanie cos wstepnie powiedziec? Bo do dynamicznych bede musial sobie zalatwic druga osobe i wczesniej rozgrzac silnik.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2015 Coś tam pokażą. Jak dasz radę to jeszcze BS wrzuć. Dynamiczne dasz póżniej. Zrób logi zgodnie z opisem w temacie przyklejonym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #12 Napisano 17 Lutego 2015 Mam pytanie co do logow dynamicznych - czy kazda grupe mam robic osobno czy moge np po dwie? I jeszcze jedna sprawa - mam zaslepiony egr (cieknie - peknieta membrana) wiec parametry beda podwyzszone, a wiec oplaca siw narazie robic logi dyniczne czy lepiej najpierw wymienic egr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #13 Napisano 17 Lutego 2015 Zostaw zaślepiony na wieki wieków. No chyba że ekologiem jesteś to zrób jak w książce pisze. Blaszka zaślepiłeś czy samo podciśnienie? Najlepiej po jednej, max po dwie, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #14 Napisano 17 Lutego 2015 (edytowane) Zaslepilem blaszka i uszczelka (ta co sie z arkusza wycina) przed zaworem - podcisnienia nie zaslepialem. Ale zauwazylem ze sa podwyzszone parametry na MAF (o ile dobrze pamietam) tak jak pisali na jakims forum. Wiec pytam czy te podwyzszone parametry beda wam przeszkadzac w czyms? Tu masz link do tej strony gdzie to wyczytalem (http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-przeplywomierza/) Edytowane 17 Lutego 2015 przez darkvon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #15 Napisano 17 Lutego 2015 Tak ma być. Po zaślepieniu MAF mierzy więcej w statycznym. Na dynamiczny to nie ma wpływu -MAF będzie mierzył normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2015 Okay. W takim razie mam plany jutro zrobic logi dynamiczne i statyczne. Jak dobrze pojdzie to wrzuce. - - - - - aktualizacja - - - - - Jeszcze jedno bo mi sie juz pomieszalo. Logi statyczne wykonuje na jalowym biegu z zapalonym silnikiem przes okolo 20sec. Ale czy mam w trakcie pomiaru dodawac gazu czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #17 Napisano 17 Lutego 2015 Najważniejsze motor ma być zagrzany 90 st. Reszta poniżej: http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowa%C4%87-w-silnikach-TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #18 Napisano 17 Lutego 2015 Nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie - czy w logach statycznych dodawac gazu... Moglbys mi rozwiac ta watpliwosc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #19 Napisano 17 Lutego 2015 Statyczny= bieg jałowy czyli wolne obroty. Pedał gazu cie nie interesuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkvon Zgłoś #20 Napisano 18 Lutego 2015 Witam przesylam swiezo zrobione logi (akurat wyskoczyla mi trasa 60km i wykorzystalem nagrzany silnik). Prosze o analize. STATYCZNE: Grupa 001: http://vaglog.pl/log_204451.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_204452.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_204453.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_204454.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_204455.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_204456.html Grupa 014: http://vaglog.pl/log_204457.html DYNAMICZNE: Grupa 011: http://vaglog.pl/log_204450.html Grupa 008, 010: http://vaglog.pl/log_204449.html Grupa 000, 001: http://vaglog.pl/log_204448.html Grupa 003, 004: http://vaglog.pl/log_204447.html BASIC SETTINGS: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_204445.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_204444.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_204443.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_204442.html Dodam ze grupy 018 i 023 (w statycznych) nie sa dostepne dla mojego sterownika (Error not available) a grupa 014 tez nic nie pokazala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach