Skocz do zawartości
kemot

przybywa oleju i kopci 1,9 105 KM

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie najpierw zaczął kopcić po nagrzaniu kopcenie ustawało, a dziś zauważyłem że zaczęło przybywać oleju (jest czarny a płynu nie ubywa domyślam się że to paliwo podnosi stan), podłączany był do kompa mechanik nie znalazł nic odbiegającego od normy, wyjęty zawór egr czysty. Podejrzenie padło na pompowtryski a raczej uszczelniacze, ale czy kopcenie też może być od uszczelnień czy raczej padnięty wtrysk ? auto 2007 220 tys. przebiegu. Jakieś pomysły podpowiedzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzenie padło na pompowtryski a raczej uszczelniacze, ale czy kopcenie też może być od uszczelnień czy raczej padnięty wtrysk ?

 

Spotkałem się z takim przypadkiem w kilku vw. Przyczyny usterki to wyrobione uszczelnienie i uszkodzony pompo wtrysk. Radzę szybko zainteresować się tematem zanim poleci wałek itd. Lepiej profilaktycznie wymienić uszczelnienie pompek niż robić głowicę. Pod warunkiem, że to wina uszczelnienia? Bo jeśli pompki uszkodzone to wiadomo, że wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamówiłem uszczelnienia, to będzie już 3 komplet w ciągu roku, pierwsze wymienione ze starości, drugie bo okazało się że auto przerywa w zakresie 1800-2200 obrotów po wyeliminowaniu innych przyczyn wyciągnięte zostały ponownie wtryski i okazało się że zadziorek ostry jak brzytwa w gnieździe przeciął dwa największe oringi, po wymianie (nie miałem Boscha talko jakieś inne ) wszystko wróciło do normy, aż do dni zimniejszych kiedy zaczął mocno dymić, kopci nie od razu po odpaleniu tylko jak się troszkę zagrzeje do osiągnięcia temperatury i chyba na niższych obrotach bardziej i śmierdzi jak cholera. Dodatkowo teraz po odpaleniu jak jest zimny szarpie jak by chodził na 3 gary tylko na wolnych obrotach. (podpinany był już dwa razy do kompa i na postoju i w czasie jazdy, podobno nic nie odbiega od normy )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamówiłem uszczelnienia, to będzie już 3 komplet w ciągu roku, pierwsze wymienione ze starości, drugie bo okazało się że auto przerywa w zakresie 1800-2200 obrotów po wyeliminowaniu innych przyczyn wyciągnięte zostały ponownie wtryski i okazało się że zadziorek ostry jak brzytwa w gnieździe przeciął dwa największe oringi, po wymianie (nie miałem Boscha talko jakieś inne ) wszystko wróciło do normy, aż do dni zimniejszych kiedy zaczął mocno dymić, kopci nie od razu po odpaleniu tylko jak się troszkę zagrzeje do osiągnięcia temperatury i chyba na niższych obrotach bardziej i śmierdzi jak cholera. Dodatkowo teraz po odpaleniu jak jest zimny szarpie jak by chodził na 3 gary tylko na wolnych obrotach. (podpinany był już dwa razy do kompa i na postoju i w czasie jazdy, podobno nic nie odbiega od normy )

 

To może warto zrobić logi? W jakim stanie jest turbina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo też miałem czyszczone bo geometria się przycinała, na diagnozie komputerowej tak nie za bardzo się znam, diagnostykę robi mi mechanik VW po godzinach i to on po tej nie udanej wymianie uszczelniaczy które zostały przecięte czyścił ultradźwiękami i wymieniał.

 

p.s kiedyś chciałem kupić coś co można by podłączyć, pytałem na forum co by pasowało do mojego B6 ale osoby które się odezwały proponowały zestaw który kosztował kilkaset złotych i zrezygnowałem

Edytowane przez kemot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
p.s kiedyś chciałem kupić coś co można by podłączyć, pytałem na forum co by pasowało do mojego B6 ale osoby które się odezwały proponowały zestaw który kosztował kilkaset złotych i zrezygnowałem

 

Jeśli chcesz kupić taki zestaw do diagnostyki to kontaktuj się z kolegą z forum: czaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciał bym sprawdzić pompowtryski czy ktoś zna jakiś warsztat na śląsku, który wykonuje takie usługi dobrze i szybko :), czy odesłać do serwisu Boszcha i co sądzicie o regeneracji u nich (piszą że części boszcha i że jakość jak nowe ) czy szukać używek, tylko to loteria nie wiadomo na co się trafi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polecam ta firmę

 

http://www.dieselnadarzyn.pl/

 

są uczciwi i znają się na rzeczy

robiłeś coś u nich ? nie wiesz jak z terminami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wysyłałem moje pompki, a znajomy kilka innych zestawów zazwyczaj tego samego dnia co dotarły lub następnego test tel z informacjami co i jak i wysyłka z powrotem Pan na sero uczciwy nie naciąga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, jeszcze jedno czy "Naprawa pompowtryskwiaczy 1,9 na zestawie naprawczym Boscha - 650PLN" to cena za jeden czy zestaw ?,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego nie wiem bo ja miałem ok pompki tylko jeden zestaw był KAPUT ale to używki właściciel chciał .

 

Najlepiej zadzwoń pogadaj wszystko wyjaśni Ci, ale raczej za 1

Edytowane przez bartekzks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek dzięki bardzo za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po rozebraniu okazało się że to wybite gniazda pompowtrysków i wymiana uszczelniaczy nie ma sensu bo za miesiąc lub dwa będzie to samo, więc zapadła decyzja o remoncie głowicy i w dwa dni głowica jak nowa za jedyne ;) 800 PLN + 550 uszczelki, śruby, szklanki i co tam trzeba było wymienić no i oczywiście robocizna 400 (w tym wymiana oleju, olej i filtr oleju i paliwa kupiłem wcześniej) i w sobotę mechanik pod dom przyjechał (nie kopci, pali na dotyk) a co dalej okaże się jak trochę więcej kilometrów przejadę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności