marcheloka Zgłoś #1 Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, zczytałem dzisiaj błędy silnika, bo pojawiła się pomarańczowa kontrolka silnika na desce ostatnio. Wyszło coś takiego: VCDS-Lite Version: Release 1.2 Monday, 19 January 2015, 14:23:58. Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,47,55,56,57,58,75,76,77 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 3B0 906 018 P Component: 1.6L R4/2VSIM3 00HS0002 Coding: 06031 Shop #: WSC 00028 VCID: 2D2D8AB7F409 WVWZZZ3BZ2P434311 VWZ7Z0B5030471 5 Faults Found: 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent 16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 16555 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0171 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 17831 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1423 - 35-00 - Please Register/Activate Readiness: 0000 0001 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 04275 Shop #: WSC 00028 VCID: 253D7297ACF9 No fault code found. 1. Wiem już, że błąd 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected może pojawiać się w silnikach 1.8T i była akcja serwisowa. Może również w dieslach, wtedy pompowstryski szwankują. Ale u mnie jest benzyna 1.6 a błąd się pojawił. Z jakiego powodu mogło się tak stać? Ze stronki znalazłem: "Possible Causes Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression. " Czy to może znaczyć, że świeca nie działa odpowiednio? 2. Jest też 16555 - tutaj nie mam pojęcia. 3. Pojawił się również 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer ale tutaj się domyślam, że to nic poważnego? 4. Jest jeszcze błąd 17831 - tutaj znalazłem: "17831/P1423/005155 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow [h=4]Possible Symptoms[/h] Malfunction Indicator Light (MIL) active - A WIĘC DLATEGO PALI SIĘ KONTROLKA! [h=4]Possible Causes[/h] Fuse for Secondary Air Injection Pump blown Vacuum Hose(s) leaky or collapsed Piping between Secondary Air Injection Pump and Combi (Secondary Air Injection) Valve leaking Secondary Air Injection Solenoid(s) faulty Combi Valve(s) faulty [h=4]Possible Solutions[/h] Check Fuse for Secondary Air Injection Pump Check Vacuum Hose(s) Check Piping between Secondary Air Injection Pump and Combi (Secondary Air Injection) Valve Check Secondary Air Injection Solenoid(s) Check Combi Valve(s) [h=4]Special Notes[/h] On vehicles with rivets holding the plastic body halves of the Secondary Air Pump together check to see if the rivets are falling out. If they have fallen out or are loose you may be able to bolt the pump back together if the motor has not failed. " - Nie za wiele rozumiem z tych powodów i rozwiązań. Może ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam koledzy Edytowane 19 Stycznia 2015 przez marcheloka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #2 Napisano 21 Stycznia 2015 Czy ktoś mógłby zerknąć na te błędy i coś pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #3 Napisano 4 Lutego 2015 Dobrze to w takim razie czy mógłby ktoś powiedzieć mi tylko, czy odpowiednim rozwiązaniem będzie na razie skasowanie tych błędów, jako, że są sporadyczne i obserwacja co się będzie działo dalej? Za tydzień się wybieram w drogę do Czech, w obie strony około 800km będzie i wolałbym najpierw ogarnąć tą straszną pomarańczową lampkę która mnie tak przeraża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #4 Napisano 5 Lutego 2015 UWAGA - Co do błędu 17831(przez który pali się kontrolka, czyli to chyba najważniejszy błąd) - znalazłem taką wypowiedź na zagranicznym forum: "Hi folks, My brother's '01 Passat V6 has the check engine light coming on and staying on steady. I scanned it today with VAG-COM and got the following 2 fault codes: 17831 - Secondary air injection system - Bank 1 - flow too low 17819 - Secondary air injection system - Bank 2 - flow too low After scanning the fault codes I did output tests on the engine controller. The secondary air injection valve worked properly during the output tests (could hear it cycling) and the secondary air injection pump worked properly during the test (could hear it running). So any ideas as to what the culprit could be? Perhaps an air leak in the system somewhere? Thanks for any help. Finally had a chance to troubleshoot this in-depth. Broke out the Bentley manual and the VAG-COM and got to work: First removed the plastic hose from the air injetction pump to the top of the engine -- verified it was in good shape with no cracks or leaks. Then ran output tests on the pump while the hose was off (man that thing moves some air!) and then again with the hose connected to the pump but not connected up top. Lots of air flow each time. Finally tracked it down to a bad vacuum hose. The vacuum hose to the combi valve on the right side had dried out and split where it attaches to the combi valve. Couldn't see it until I took apart the air box and then the solution was obvious. This was the green fabric-covered vacuum hose which had become very brittle, I guess due to the heat under the hood. The replacement hose (from VW) was a similar type but the fabric covering was black. Replaced each section of green hose (4 total) on each side and looks like that has done the trick. I also cut the new hose a bit longer than the original and that gave me some more slack on the run down to the combi valve -- now there is not such a tight bend in the hose where it turns around to plug into the valve, so hopefully that will put a little less stress on the hose and also will keep it away from hot parts. Anyway, a little time spent troubleshooting the system with a good manual does the trick. Just FYI for anyone else who experiences this problem." A więc sprawdzić węża od pompy powietrza, potem węża próżniowego, a na końcu combi valve, nie wiem jak to przetłumaczyć, ale to jest to co wrzuciłem w załączniku(na górze posta się pokazuje). Dobrze rozumuję? Sprawdzić te elementy i powinno starczyć? Czy jeszcze zawór EGR, zawór przepustnicy i bezpieczniki? Już sam się gubię a nie bardzo się na tym znam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamjadrzyk Zgłoś #5 Napisano 25 Maja 2015 Witam, posiadam od niedawna VW Passat B5 FL z 2002 roku 1.6 benzyna 102 KM. Ostatnia 3 razy zapaliła mi się lampka silnika, po sprawdzeniu błędu okazałą się ze to błąd nr 16555 - zbyt uboga mieszanka. Równiez od jakiegoś czasu samochód zaczął kiepsko odpalać, dłąwi się przez 2 sekundy i zaczyna normalnie chodzić. Czy to może być spowodowane tankowaniem kiepskiego paliwa ?? np 95 ?? Czy do tego silnika trzeba lać tylko benzyne 98 ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #6 Napisano 25 Maja 2015 Mam ten sam problem, tez leje 95 ale to nie ma prawa miec wplywu na prace silnika. Mogloby dac tylko odrobine lepsze osiagi. Tutaj problem musi lezec gdzie indziej ale sam nie wiem gdzie. Moze ktos kto sie zna sie wypowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 25 Maja 2015 Mozesz lać 95, ale zainteresuj się filtrem paliwa :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #8 Napisano 25 Maja 2015 U mnie po kupnie samochodu z drugiej reki wymieniony byl od razu rozrzad i filtry, rowniez filtr paliwa. Mimo tego blad sie pojawia, przyczyna musi gdzies indziej lezec Przynajmniej w moim przypadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 25 Maja 2015 No dobra - przyczyn może być więcej - wiec poczytaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #10 Napisano 25 Maja 2015 błąd nr 16555 Jeździłem z tym błędem ponad dwa lata , pojawiał się też błąd kata i sondy, w końcu silnik zaczął falować i gasnąć, po wymianie przepływki 0 błędów od ponad 9-mies . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #11 Napisano 26 Maja 2015 Robert dzięki za odpowiedź, spróbuję ogarnąć tą przepływkę i może pomoże. Ale w moim przypadku zapalanie się lampki jest spowodowane chyba błędem 17831 - w opisie błędu znalazłem znalazłem: "17831/P1423/005155 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) active" - czyli to dlatego pali się pomarańczowa kontrolka silnika! Może i na ten błąd pomoże wymiana przepływki, jak sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamjadrzyk Zgłoś #12 Napisano 26 Maja 2015 Mój samochód zaczął bardzo kiepsko zapalać, gdy zapalam go po nocy to przez 2-3 sekundy tak jakby się dławił i gaśnie, po 2-3 próbach samochód normalnie odpala, na wyświetlaczu pojawia się spalania ok 5 litrów a po 2-3 sekundach ustawia się normalnia na 1.0. Co może być powodem ?? Błąd skasowałem i czekam czy pojawi się po wlaniu v-power z shella. Czy może to być sonda bądź filtr paliwa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomson1985 Zgłoś #13 Napisano 27 Września 2015 Witam. U mnie dziś w wolnym czasie podpiołem Vaga i wyszedł błąd 16555, ale pomaranczowa kontrolka sie nie pali. Mam założony gaz z najwyższej półki. W sumie to się nic nie dzieje tylko obroty spadają na sekunde do 800 i wracają do 900 tylko podczas wysprzeglania. Ale to mi się już dzieje z rok czasu i błędu nie było. Obroty na jałowym wogóle nie falują tylko podczas wysprzęglania i to nie zawsze potrafią spaść do 800 i momentalnie wrócić do 900 i jest ok. Chyba że ten błąd jest przez gaz ale po zalozeniu gazu jakiś tydzien podpinałem vaga i nic nie było. Od 2 lat nie wymieniałem filtra paliwa ani świec i od nowości nie były wymieniane bo jest ponad 100 000 tys km dopiero. Czytałem że to przepływka ale coś by się działo , niewiem szarpało, strzelało czy co niewiem. Albo cewka zapłonowa,. Pomóżcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomson1985 Zgłoś #14 Napisano 12 Października 2015 halo!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach