radek82 Zgłoś #1 Napisano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Proszę o analizę logów przepływomierza. Problem mam mianowicie taki, iż auto przestało się zbierać do 2500 obr/min Jeśli posiada ktoś chwilkę czasu by mi poświęcić będę bardzo wdzięczny. STATYCZNE: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_200023.html DYNAMICZNE: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_200024.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_200025.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_200026.html Edytowane 14 Stycznia 2015 przez radek82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #2 Napisano 14 Stycznia 2015 Ten statyczny popraw. Bo to nie statyczny. Pomyliłeś logi. W dynamicznych jakoś dziwnie się zachowuje ta przeplywka jak i ciśnienie doładowania. Na końcu gdzie moc powinna już znikać MAF się budzi i mierzy wiecej. Ogólnie brak tu stabilności, natomiast falowania nie brakuje. Proponuje przeczyścić (zapsikać ją jakimś izopropylem) lub podmienić od jakiegoś znajomego na chwilę i zlogować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2015 podmienić od jakiegoś znajomego na chwilę i zlogować. problem właśnie w tym, że nie mam od kogo przełożyć, a nie chce pchać się w koszta. Czyli z tych logów nie da się jednoznacznie stwierdzić że padnięty jest przepływomierz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #4 Napisano 14 Stycznia 2015 problem właśnie w tym, że nie mam od kogo przełożyć, a nie chce pchać się w koszta. Czyli z tych logów nie da się jednoznacznie stwierdzić że padnięty jest przepływomierz? Jednoznacznie nie umiem tego stwierdzić. Trzyma parametry w normie z tym ze niestabilnie. Faluje powietrze,paliwo,ciśnienie gr 3,8,11 Niech wypowie się ktoś kto jednoznacznie to określi. Aby stwierdzić czy to wina przepływki trzeba ją zamienić. Odepnij wtyczkę od niej i przejedź się. Daj znać jakie odczucia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #5 Napisano 14 Stycznia 2015 Odepnij wtyczkę od niej i przejedź się. Daj znać jakie odczucia. Odczucie jest takie jakby autko jechało samym dieslem, ciągnie równo przez całą długość obrotów tylko zmulone. Miałem wrażenie jakby u dołu np. 1700-2200 zbierał się minimalnie lepiej niż z wtyczką (ale może to tylko wrażenie). To wygląda tak jakby powstała taka duż turbodziura w przyspieszeniu : przy wciśniętym pedale gazu do deski przy 1900 obr auto zawsze cisnęło a teraz tak jakby przez chwilę jechał diesel a po chwili dostał turbo tak przy 2300 obr. Nic trudno chyba będę musiał kupić przepływomierz i wtedy się okaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #6 Napisano 14 Stycznia 2015 Narazie bym nie kupował. Możesz nadaremnie kase wydać Wartości nie zaniża a wręcz w porywach ponad 1000 daje. Jest tu niestabilność czymś spowodowana. Sztanga turbiny chodzi w pełnym zakresie ?Podciścnienia wszystkie założone tak jak mają być? Wężyki całe, nie poprzecierane? Na wolnych obrotach ściagnij węzyk podciśnienia z gruchy turbiny, przytkaj palcem czy czuć podciśnienie. Zakładaj i ściągaj wężyk z gruchy-obserwuj sztange czy pracuje-w jakim zakresie, albo zrób BS gr 11. Ten statyczny gr 3 wrzuć. Oraz BS gr 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2015 Kolego driver77 jestem Ci bardzo wdzięczny za pomoc, ale dziś nie mogłem zrobić logów, gdyż jestem uzależniony od laptopa (pożyczany) i pracy. Prawdopodobnie zrobię je w sobotę, ale jeszcze raz również dynamiczne, ponieważ dziś miałem małą niespodziankę, mianowicie wszystko jakby prawie wróciło do normy. Jak je zrobię to wstawię te o które prosiłeś i raz jeszcze powtórzę dynamiczne.Dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Spoko. Kiedyś tu walczyłem z podobnym przypadkiem kilka dni. Wszystko przekopane- zero zmian.Okazało się że załamała się wtyczka od przepływki i coś nie stykało. Kolega zapsikał kontaktem i moc powrociła. Wygeneruj w sobote troche czasu i pozaglądaj tu i tam jak wczesniej. Dokładnie wężyki podciśnien obejrzyj. Może coś źle wpięte. Reszta jak wcześniej pisalem. Schemat podciśnien; Edytowane 15 Stycznia 2015 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #9 Napisano 18 Stycznia 2015 Przeglądałem wężyki, raczej jest ok. Zrobiłem raz jeszcze logi. statyczne: Meas. Blocks Grupa 003: http://vaglog.pl/log_200703.html Basic Settings Grupa 003: http://vaglog.pl/log_200704.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_200705.html dynamiczne: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_200706.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_200707.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_200708.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_200709.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #10 Napisano 19 Stycznia 2015 Niskie wskazania MAF wynikają z niedoładowania. Falowania doładowania mogą być oznaką początku blokowania się kierownic lub problemów z podciśnieniem (za niskie, nieszczelność, n75 blokuje się). Czekam na loga ze skrócenia sztangi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #11 Napisano 22 Stycznia 2015 Kolego DarkuS czy mógłbyś mi wytłumaczyc jak skrócić sztangę, gdyż nigdy wcześniej tego nie robiłem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #12 Napisano 22 Stycznia 2015 (edytowane) Zlokalizuj gruszkę sterującą turbiną, a następnie sztange, która z niej wychodzi. Na niej masz nakrętkę m6, która jest kontrą dla regulacji. Regulacja odbywa się poprzez odkręcenie kontry, a następnie kręcenie takiej gwintowanej, chropowatej tulei. Jak nikt wcześniej nie kręcił przy niej, to posiada oryginalną farbę. Na poniższym filmiku widać kontre i regulację: Edytowane 22 Stycznia 2015 przez DarekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #13 Napisano 22 Stycznia 2015 Dzieki za odpowiedź. Zrozumiałem ale jeszcze mam pytanka. Po odkręceniu kontry mam ta tulejkę wkrecić by skrócić sztangę? Jeśli wkręcić to ile obrotów? Jeden obrót i jazda na przejażdżkę czy więcej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #14 Napisano 22 Stycznia 2015 Kręcić, aby skróć sztange. Na wstępie wykonaj 1,5 obrotu i wykonaj loga dynamiczego 011. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #15 Napisano 22 Stycznia 2015 Radek czy sprawdziłeś dolot na szczelność ? Nigdzie nie ma pocenia się ani dziur (sprawdź szczególnie intercooler, rurę między intercoolerem a rurą plastikową - od dołu potrafi się przetrzeć nad filtrem paliwa oraz sprawdź łączenie rury plastikowej z kolektorem dolotowym - taki mały łącznik 8-10cm gumy lubi pęknąć od dołu)? Pytam o szczelność bo masz bardzo wysokie wskazanie przepływomierza w górnych partiach obrotów (a powinno być na odwrót - niskie obroty duży przepływ, wraz ze wzrostem obr przepływ powinien maleć w TDI). Jeżeli dolot jest szczelny to masz problem z podciśnieniami. Chwilowo sztangi bym nie ruszał lecz sprawdził resztę rzeczy, sztanga to taka ostateczność. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #16 Napisano 22 Stycznia 2015 Sugerowałem koledze podciśnienia w poście #6 #8 twierdzi że jest OK. To takie moje przypuszczenia. Możliwe że gdzieś dziurka,pękniecie, luźna obejma. MAF jakby na odwrót mierzył, proponowałem wcześniej podmiane na inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #17 Napisano 24 Stycznia 2015 Koledzy bardzo Was przepraszam ale dowiedziałem się chyba ważnej rzeczy która zmienia postać rzeczy. Turbina w tym aucie była miesiąc temu regenerowana. Nie wiedziałem tego gdyż to nie moje auto tylko kolegi a on nie powiedział mi tego. Chciałem mu po prostu pomóc za Waszą pomocą bo wiem że nie raz chociażby daliście mi super rady. Teraz dopiero powiedział że stało mu się tak po regeneracji a firma twierdzi że to na 100 % nie ich wina. Czy w tym przypadku mogę jeszcze liczyć na Wasza pomoc? Przepraszam że tak wyszło ale nie wiedziałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #18 Napisano 24 Stycznia 2015 Jeżeli wykonałeś wszystkie czynności wcześniej wymienione tzn. podciśnienia,szczelność dolotu i jest bez zmian to jeszcze kontrolnie podmieniłbym N75 z N18 aby wykluczyć niesprawność N75. Sprawdził gruche na turbinie czy płynnie chodzi, czy membrana cała. Jeżeli będzie bez zmian , to skróć sztange jak pisał DarekS (półtora obr) i logowanie. Jeżeli dalej nie nastapi poprawa uderzyłbym do firmy regenerujacej. Kto montował turbulum do wozu? Jakaś gwarancja chyba jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2015 A ja tylko dodam że niektóre firmy lakują gwinty na sztangach i w przypadku naruszenia plomby gwarancja jest nie ważna... Niech oni to wyregulują skoro jest na gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #20 Napisano 24 Stycznia 2015 No tak, racja. Jeżeli kolega montował samemu i wszystko jest tak jak ma być w/g tego co wcześniej ,to może faktycznie nie ruszaj tej sztangi tylko podjedź do nich niech się przejadą, kompa podłączą. Chyba łaski nie robią. Chyba że sztuka się dla nich liczy i wypad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach