kubelt Zgłoś #521 Napisano 31 Stycznia 2015 Wychodząc z założenia dobrania jak najbardziej przybliżonego wyposażenia do tego, co wybrałem dla b8, to cena b8 i xc70 nawet nie sa w pobliżu gdyby było inaczej, to juz był czekał na xc70. To juz S60 jest bliżej, xc70 odstaje znaaaaacznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biner Zgłoś #522 Napisano 31 Stycznia 2015 I ja wypowiem się tutaj jak ja podejmowałem decyzję odnośnie auta.U mnie ostateczny wybór był pomiędzy Mazdą 6 a Passatem. Mój budżet to ok 120 tys PLN. I tak w mazdzie za tę cenę otrzymujemy: silnik 2.0 benzyna 165 KM manual oraz maxymalne wyposażenie dodatkowe - jest to wersja SKypassion, czyli m.in.: pełne skóry, navi, elektryczne fotele z pamięcią, head up display, lane assist, side assist, BOSE, kamera cofania, felgi 19", podgrzewane fotele z tyłu i z przodu, full LED, bezkluczykowy dostęp. Generalnie na prawdę full wypas, trudno wymyślić czego tam może brakować! A do tego dostajemy, jak dla mnie, fantastyczny wygląd. Mówię tu oczywiście o wersji po liftingu, w której wnętrze zostało bardzo mocno zmienione. W Passacie natomiast za tę cenę (mówię o mojej wersji) mamy silnik 1.8 TSI 180 KM + skrzynia DSG, wersja HIGHLINE, wyposazenie m.in.: skóra z alcantrą, navi, podrzegwane fotele przód, full LED, aktywny tempomat. Podana cena passata i mazdy 6 FL to kwoty po rabacie (w mazdzie na wersję po liftingu rabat jest dosłownie symboliczny) Wybór był trudny ponieważ, szczerze mówiąc i wyglądem i wyposażeniem, bardziej przekonuje mnie mazda. Co do wyposażenia - to już nie kwestia gustu, w maździe po prostu otrzymujemy zdecydowanie więcej w tej cenie. Natomiast wybór padł ostatecznie na passata z 3 powodów. W tej cenie w passacie otrzymuję: 1. skrzynię automatyczną 2. aktywny tempomat 3. lepszy silnik (lepszy w sensie, że znacznie dynamiczniejszy). Są to elementy, których brakuje mi w maździe w tym budżecie. Te 3 argumenty były dla mnie przeważające. Z racji tego, że sporo jeżdżę w mieście i w korkach obiecałem sobie, że muszę tym razem wziąć auto z automatem, natomiast aktywny tempomat to jak dla mnie taka wisienka na torcie do automatu. Jest to bajer, o którym zawsze marzyłem i który w passacie sprawuje się wyśmienicie, szczególnie, że wyhamowuje samochód do zera a zatem nadaje się do jazdy w korkach (w mazdzie oczywiście też jest aktywny tempomat ale tylko w silniku 2.5 w automacie, który jest droższy o 20 tys PLN bądź w najmocniejszym dieslu 175KM automat - też odpowiednio droższym, ale działa tam tylko powyżej 30 km/h). Mocniejszy silnik w Passacie też nie pozostał dla mnie bez znaczenia. Silnik 2.0 w maździe, pomimo jego niewątpliwych zalet wynikających z braku turbo i niezłej konstrukcji powodującej stosunkowo niskie spalanie, nie może jak dla mnie jednak konkurować z 1.8 w passacie, który oferuje już w zakresie przyspieszenia znacznie lepszy wynik. Osobom rozważającym zakup auta tej klasy polecam się zapoznać z Mazdą 6, ale koniecznie wersją po liftingu! Kolego jak tak czyta to cena za highline z DSG ciekawe gdzie wytargowałeś taka cenę bo 120 tysi za takie wyposażenie jest imponujące. Jak czytam o pełnych skórach w maździe to smiać mi sie chce, w maździe jest skora ekologiczna czyli inaczej skajka,zobaczymy jak sie bedzie sprawować,oby nie tak jak w insigni. - - - - - aktualizacja - - - - - Ja napisze tak. Mondeo w cenie 128tys(jeszcze do urwania po decyzji o kupnie ) tdci 180km manual z pakietem Tytanium w którym z ważniejszych zdobyczy techniki jest ;System rozpoznawania znaków drogowych (faktycznie działa ) System utrzymania na pasie ruchu ( faktycznie działa ,ale mam wrażenie że w passacie deko lepiej) Fotele podgrzewane przód Lusterka sładane elektrycznie z oswietleniem Tempomat 10"wyświetlacz miedzy zegarami ( dla mnie on ma chyba troche mniej) Reflektory led (automatyczne światła) Elektryczna klapa bagażnika Panorama dach (nie otwierana) Navi 8" System wspomagania parkowania rónoległego,oraz wyjazdu z miejsca parkingowego Rolety przeciwsłoneczne w drzwiach tylnych Przyciemniane szyby z tyłu ( faktycznie czarne) Alarm Felgi 19" Kolor metalik Natomiast passat silnik2,0tdi HL 190km manual cena 140900 Color metalik Paket Business Auto alarm Pakiet lusterka. Digitalne zegary Mnie osobiście bliżej do mondeo , ale nigdy nie miałem forda i trochę strach po tym co sie czyta w necie. Ma plus dla forda też to ze jest już parę lat na rynku i nie słychać o jakiś wpadkach za oceanem , silniki w miare sprawdzone ,nie tylko u forda. Natomiast Passat nowa konstrukcja na innowacyjnej i nie sprawdzonej płycie MQB, to samo silniki ON, będziemy testerami. I co wybrać Zaletą mondeo jest to że silniki są napewno mniej awaryjne niż VW,przynajmniej nie trzeba dolewać litra oleju na 1000 km. Plastiki są może i gorsze ale zwróć uwagę ze konsola środkowa jest miękka do samego dołu czego nie ma w pasacie. W passacie jak otworzycie drzwi to ponaciskajcie sobie plastiki też skrzypią. Ja też stoję przed tym dylematem co kupić ale wybieram tańszego o 13 tys mondka bo nie mam ochoty lać na stacji paliwa z olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek77 Zgłoś #523 Napisano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Wychodząc z założenia dobrania jak najbardziej przybliżonego wyposażenia do tego, co wybrałem dla b8, to cena b8 i xc70 nawet nie sa w pobliżu gdyby było inaczej, to juz był czekał na xc70. To juz S60 jest bliżej, xc70 odstaje znaaaaacznie. XC 70? Jedyne słowo jakie mi się ciśnie na usta jak próbuję określić ten i inne wyższe modele Volvo to ... solidny. Zero polotu, finezji. Dwa dni jeździłem w tym tygodniu XC70. Hamulce fatalne, raczej spowalniacze niż hamulce. Samochód się taki miękki robi. Automat + D4 (to jest chyba 180 Km) daje radę i w mieście i na autostradzie ale mi spalił min 7,7 litra a jeździłem głównie po autostradach. Trakcja faktycznie świetna ale samochód dla wysokich osób. Czemu? Bo siedzi się w nim jak w osobówce (nogi wyprostowane) i wysiada się jak z osóbówki a przez te dodatkowe kilka centymetów prześwitu stawiając nogę na ziemi dotyka się brudnego progu. I spodnie do prania. Z SUVa dużo wygodniej się wysiada. Zresztą tych samochodów absolutnie nie można porównywać z żadnej kategorii. B8 miażdzy wnętrzem i fotelami. DSG i 150 km jeździ dużo żwawiej niż ten D4. Nawet nie chce wiedzieć ile pali benzynowiec. ACC Volvo działa fajnie ale asystent pasa ruchu tylko piszczy, nie kręci kierownicą jak w Passacie. Ot takie krótkie uwagi na temat szwedzkiego chińczyka :-) Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Tomek77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #524 Napisano 31 Stycznia 2015 Kolego jak tak czyta to cena za highline z DSG ciekawe gdzie wytargowałeś taka cenę bo 120 tysi za takie wyposażenie jest imponujące. Jak czytam o pełnych skórach w maździe to smiać mi sie chce, w maździe jest skora ekologiczna czyli inaczej skajka,zobaczymy jak sie bedzie sprawować,oby nie tak jak w insigni. - - - - - aktualizacja - - - - - Zaletą mondeo jest to że silniki są napewno mniej awaryjne niż VW,przynajmniej nie trzeba dolewać litra oleju na 1000 km. Plastiki są może i gorsze ale zwróć uwagę ze konsola środkowa jest miękka do samego dołu czego nie ma w pasacie. W passacie jak otworzycie drzwi to ponaciskajcie sobie plastiki też skrzypią. Ja też stoję przed tym dylematem co kupić ale wybieram tańszego o 13 tys mondka bo nie mam ochoty lać na stacji paliwa z olejem. Nie wiem gdzie Ty takie zuzycie oleju w passacie widziales, bo to moj kolejny passat w domu mam jeszcze golfa 6 i 7 i passat przy moim agresywnym stylu jazdy pali ok litra oleju na 15-20tys km a golfami normalnie jezdzac(zona jezdzi) nie biora oleju praktycznie nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #525 Napisano 31 Stycznia 2015 Kolego jak tak czyta to cena za highline z DSG ciekawe gdzie wytargowałeś taka cenę bo 120 tysi za takie wyposażenie jest imponujące. Wg cennika passat 1.8 + dsg + highline + pakiet business + autoalarm (potrzebny dla AC) + kierownica z łopatkami + lakier metalik = 133 450 zł. I teraz rabaty: przy zakupie na firme/leasing dostajemy 5% rabatu flotowego U dealera zostaje 5% marży dealerskiej, którą w wynegocjowanym stopniu dealer może zamienić na rabat... Z doświadczenia podpowiem, że przy zakupie na firmę łączny rabat na poziomie 8-9% jest do zgarnięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luca.S Zgłoś #526 Napisano 31 Stycznia 2015 Ja już ogólnie jestem w doopie. Na darmowóz dostałem 125 brutto,jeste jednak problem, bo muszę kupić szybko..więc odpada czekanie na produkcję Gdybym miał czas, to jednak poszedłbym po mondeo, za 125 tys,dostaje 180 km dyszla z powershiftem, ledy, czujniki parkowania, grzane fotele, kierownice, webasto, keyfree, audio premium itd. W zasadzie wszystko co do szczesnia potrzebne.. Za 122 moge mieć paska comfortline kombi 2.0tdi manual z pakietem biznes i chyba grzanymi siedzeniami. Dziś przejechalem się żony smaxem 2.0T z powershiftem i z fordowską wersją dcc..no cóż, to auto miażdzy paska pracą zawieszenia i przyjemnością prowadzenia. Do konkursu dopuszczam jeszcze paga 508gt i insignie. Zobaczę volvo..jak dają 20%.. to moze cos się znajdzie.. Słowem..osiołki w żłoby dano .... najchętniej to bym dołożyl 100 zprywatnych i kupił coś z sensem(czytaj z 4x4) Pzdr Luca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojcian Zgłoś #527 Napisano 31 Stycznia 2015 Ja dostałem około 5tyś na 1,8tsi HL sedan ,manual ,niezależnie od wyposażenie ,i choć bym sie ze...rał to więcej mi nie dadzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek77 Zgłoś #528 Napisano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Ja dostałem około 5tyś na 1,8tsi HL sedan ,manual ,niezależnie od wyposażenie ,i choć bym sie ze...rał to więcej mi nie dadzą. Jako prywatna osoba czy firma? Dobrze liczę że zaproponowali ci 4 %? Nie rozumiem zupełnie takiego traktowania prywatnych klientów. Wielu z nich jest dużo bardziej lojalnych niż niejedna firma. Mi jako prywatnej osobie nie byli w stanie zaoferować nic tak dobrego jak to co dostawałem przy zakupach na firmę. Mają promocje dla lekarzy, prawników ale dla zarządzających flotą nie :-) Owszem mogłem nieuczciwie przenieść rabat z firmowego zakupu na prywatny (w Skodzie mi coś takiego zaproponowali) ale wolałem odkupić sobie jedno z używanych aut. Za dobrą mam pracę żeby się w takie numery bawić :-) Brilliant Pine? Ładny. Mi się podoba. Ma ktoś pomysł dlaczego tylna kamera się wysunęła? Można sobie ją włączyć w czasie jazdy? Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Tomek77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojcian Zgłoś #529 Napisano 31 Stycznia 2015 Na prywatną osobę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passacik b8 Zgłoś #530 Napisano 31 Stycznia 2015 ja dostałem 8,5 tys rabatu z ceny 125 tys mi zeszli - - - - - aktualizacja - - - - - na osobe prywatna nie na firme Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #531 Napisano 31 Stycznia 2015 http://otomoto.pl/volkswagen-passat-b8-comfortline-C35827704.html jaki to kolor ? nazwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biner Zgłoś #532 Napisano 31 Stycznia 2015 kolega ma skode O III 1,8 TSI 180P przejechane 35 tysi i spala mu sporo oleju. Polecam ci inne fora poczytaj sobie o 1,8 TSi , 2,0 TSI o apetycie na olej. Kumplowi w serwisie jak zglosił problem to powiedzieli że się dotrze i powinno zmniejszyć się zużycie a na końcu na pożegnanie cytuję "Ten typ tak ma jeden pali 1 litr na 1000 a drugi 0,5" - - - - - aktualizacja - - - - - JA dostałem 7 % na firmę - - - - - aktualizacja - - - - - No może passat B8 będzie miał inny silnik oby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziura75 Zgłoś #533 Napisano 31 Stycznia 2015 Indium Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #534 Napisano 31 Stycznia 2015 Indium Mała prośba zacytuj posta na którego odpowiadasz bo tak to się kupy nie trzyma. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kubuss11 Zgłoś #535 Napisano 31 Stycznia 2015 .... waham się między manualem 150 KM, a automatem 150 KM. Doradźcie proszę, czy warto dopłacić 9k i wziąść automata ??? Zawsze jeżdzę niemieckimi markami, ale jeszcze nigdy autoamtem. Mam dylemat. Dzięki za ewentualne sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passacik b8 Zgłoś #536 Napisano 31 Stycznia 2015 .... waham się między manualem 150 KM, a automatem 150 KM. Doradźcie proszę, czy warto dopłacić 9k i wziąść automata ???Zawsze jeżdzę niemieckimi markami, ale jeszcze nigdy autoamtem. Mam dylemat. Dzięki za ewentualne sugestie. Kolego co kto lubi jeden woli wygode i dsg a inny manual Ja osobiście wole manual bo dla mnie zmiana biegów prawa reka to kwintesencja jazdy cala zabawa, wtedy czuje ze jestem z autem zrzyty jak nigdy nie miałeś automatu to może zostan przy manualu a za 9 kola weź 1.8TSI + wersje HL ja tak zrobiłem , ale mówie ze to kwestia gustu i przyzwyczajen mój kumpel ma a6 i sobie jazdy w manualu nie wyobraza . Ja na przyklad nigdy nie kupil bym diesla , każdy ma jakies swoje przekonania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #537 Napisano 31 Stycznia 2015 .... waham się między manualem 150 KM, a automatem 150 KM. Doradźcie proszę, czy warto dopłacić 9k i wziąść automata ???Zawsze jeżdzę niemieckimi markami, ale jeszcze nigdy autoamtem. Mam dylemat. Dzięki za ewentualne sugestie. Wszystko zależy czy jeździsz np. po sporo po mieście i nie chce Ci się wachlować lewarkiem. Przejedź się testówką z DSG i zobacz czy Ci to odpowiada. Wtedy będziesz miał większą świadomość DSG to super sprawa, ale można bez niego żyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krugoo Zgłoś #538 Napisano 31 Stycznia 2015 Na niemieckich forach z dość dużym rozczarowaniem przyjęto informację o 7 stopniowej DSG i 250 Nm w silniku 1.8 TSI. Różnicę w Nm między manual a automatem tłumaczą tym, że ta skrzynia nie jest w stanie przenieść większego momentu i tym samym nie ma pochlebnych opinii (piszę co wyczytałem bo sam nie znam się na tym). Wygląda na to, że VW przyoszczędził . Manuala nie chcę, diesel i mocniejsza benzyna przekracza mój budżet więc zakup Passata zaczyna stać pod znakiem zapytania. Skonfigurowałem więc Mondeo Titanium 180 KM Power Shift z dodatkami: - ACC - adaptacyjne zawieszenie - pełna elektryka fotela (10 kierunków) i kierownicy - full Led - martwe pole w lusterkach - free key - navi - przyciemniane szyby - auto parkowanie - metalic - alarm Cennikowo wyjdzie niewiele ponad 151 000 PLN. Po rabacie na firmę wyjdzie na pewno poniżej 130 000 PLN. Jest nad czym się zastanawiać bo wnętrze Passata wygląda lepiej ale moim zdaniem nie na tyle, żeby nie skusić się na tańsze i lepiej wyposażone Mondeo. Sorry za OFF TOP ale gdzie jak nie tu, żona ma już serdecznie dość tego tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passacik b8 Zgłoś #539 Napisano 31 Stycznia 2015 Na niemieckich forach z dość dużym rozczarowaniem przyjęto informację o 7 stopniowej DSG i 250 Nm w silniku 1.8 TSI. Różnicę w Nm między manual a automatem tłumaczą tym, że ta skrzynia nie jest w stanie przenieść większego momentu i tym samym nie ma pochlebnych opinii (piszę co wyczytałem bo sam nie znam się na tym). Wygląda na to, że VW przyoszczędził . Manuala nie chcę, diesel i mocniejsza benzyna przekracza mój budżet więc zakup Passata zaczyna stać pod znakiem zapytania. Skonfigurowałem więc Mondeo Titanium 180 KM Power Shift z dodatkami: - ACC - adaptacyjne zawieszenie - pełna elektryka fotela (10 kierunków) i kierownicy - full Led - martwe pole w lusterkach - free key - navi - przyciemniane szyby - auto parkowanie - metalic - alarm Cennikowo wyjdzie niewiele ponad 151 000 PLN. Po rabacie na firmę wyjdzie na pewno poniżej 130 000 PLN. Jest nad czym się zastanawiać bo wnętrze Passata wygląda lepiej ale moim zdaniem nie na tyle, żeby nie skusić się na tańsze i lepiej wyposażone Mondeo. Sorry za OFF TOP ale gdzie jak nie tu, żona ma już serdecznie dość tego tematu. ale przy takiej kasie 130 tys zl to moze warto doplacic te 10-15 tysi na paska jesli ci sie podoba ja mialem na poczatku brac wersje confort ale jak sobie policzylem ze mam zamiar 5 lat autem jezdzic to dolozylem jeszcze te 15 tysi i 250 zl wiecej na miesiac w sumie nie robi ruznicy a auto jest na wypasie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krugoo Zgłoś #540 Napisano 31 Stycznia 2015 Masz dużo racji ale te 130 tysi jest już ponad pierwotnie założony budżet, więc nie chcę już bardziej szaleć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach