Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie na zamawiających - czy ktoś decydował się na opony 18"? Auto dużo ładniejsze jednak sprzedawcy odradzają mi taki rozmiar felg z praktycznych względów. Co uważacie?

 

Dodatkowo - czy byliście wcześniej informowani, że przy wyborze standardowych felg 17" LONDON - mogą występować opóźnienia? Teraz już chyba dealerzy nie mają takiej informacji ale nie jestem do końca pewien jak to jest....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie mam ten dylemat - brać 17" london czy 18" dartford. Opony 18" są szersze od 17" chyba o 20 mm i zastanawiam się czy to będzie odczuwalne w dynamice przy silniku 1.8 tsi 180km lub 2.0 tdi 150km? Do tego oczywiście dochodzi spadek "komfortu" przy większej feldze i niższym profilu opony. Koszt nowych opon za kilka lat przy wymianie też będzie większy ale to już można jakoś znieść..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tak zeby bylo widac o czym dyskusja zdjęcie drzwi przód, tył, i lusterko lewe

na drzwiach lampka świeci na czerwono i w dół na biało, zdjęcie lusterka może nie za bardzo widać ale lusterko ściemniające się ma ramkę na około i taką mam a nie są to lusterka składane

 

Drążę temat, ale chciałbym, by nie było niedomówień - to, co widzisz na swoim lewym lusterku nie jest zwykłą folią przyciemniającą lecz aktywnie regulującą poziom przyciemnienia tego lusterka w zależności od naświetlenia sensora? Zgadza się?

Pytam, bo dziś dowiadywałem się w innym salonie i powiedziano mi to samo - lewe lusterko ściemnia się tylko i wyłącznie w pakiecie lusterka.

 

Mam pytanie na zamawiających - czy ktoś decydował się na opony 18"? Auto dużo ładniejsze jednak sprzedawcy odradzają mi taki rozmiar felg z praktycznych względów. Co uważacie?

 

Ostatnie trzy lata przejeździłem na kołach 18" z profilem 45 (nie VW). Może i ładnie wygląda, ale składając teraz zamówienie nie zastanawiałem się nawet minuty. Na autostradzie ma to swoje korzyści, ale niestety nasz kraj nie składa się tylko z autostrad. Wymagają od kierowcy baczniejszej obserwacji stanu drogi a i nie każdą dziurę da się ominąć. Jedna z takich dziur wymusiła zresztą u mnie wymianę jednej felgi i dwóch opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy czego oczekujecie , jak lepszego wyglądu to 18/19,ale tracisz trochę na komforcie,ale zyskujesz za to lepsze prowadzenie . Ja mam w a4b8 na lato 245/18 natomiast zima 225/16 ,i napewno w nastepnym samochodzie założe 19,pomimo wiekszego zużycia paliwa na szerszej oponie.W moim przypadku to jest około 0,5 lita na trasie. Tak że wszystko zależy czego oczekujesz ,komfortu ,lepszego wyglądu i prowadzenia, i na jaki kompromis jesteś gotów. Ja z racji tego że 80% mojego przebiegu to drogi dobrej jakości idę w lepszy wygląd i prowadzenie, natomiast jak jezdzisz po kiepskich drogach to o 18 zapomnij. Kiedyś jadąc do Gdanska GPS poprowadził mnie taką drogą na 18 że za mną zdobił sie korek bo co dziura to stop i ruszanie z jedynki,myślałem że takich nawierzchni już nie ma w Polsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oto przykładowa symulacja dla 5 lat i 150 tys km przebiegu:

 

wartość auta: 130 tys brutto (105691,06 netto)

wpłata własna: 20 tys brutto (16260,16 netto)

liczba rat: 59

rata całkowita: 1141,82 brutto ( 928,31 netto ) !!

wartość końcowa (kwota wykupu):

43,6%, czyli 56680 brutto (46081,30 netto).

 

A gdzie dostałeś takie warunki?

Ja dostałem kalkulację w której przy wpłacie początkowej 20%, wartości samochodu 140tys i wykupie 43,6% po 5 latach koszt leasingu wyszedł 125,69%.

Czyli rata całkowita brutto 1577,73

 

limit dla orientacji podałem taki sam, 150 tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle ze 18ki nie bedą takie złe, opony są wyższe w stosunku do B7 o 5% wiec powinno być ok, w B7 17ki są optymalne, 18ki na dziurach rzeczywiście są problematyczne a 16ki słabo wyglądają szczególnie w dużych tylnych nadkolach. Szkoda tylko ze w Polsce jest ograniczony wybór 18ek w stosunku do innych rynków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierzcie 18 cali, bedzie w czym wybierac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Natomiast te dwie niby rury wydechowe w mocniejszych wersjach i 4motion to totalna porazka...a w rzeczywistosci jeden tlumik schowany pod zderzakiem, bawimy sie w octavie RS chyba...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to, co widzisz na swoim lewym lusterku nie jest zwykłą folią przyciemniającą lecz aktywnie regulującą poziom przyciemnienia tego lusterka w zależności od naświetlenia sensora? Zgadza się?

 

tak dokładnie podobno jesto płyn pomiędzy dwoma szkłami który przyciemnia się pod wpływem zmiany natęzenia przepływu prądu

 

lewe lusterko ściemnia się tylko i wyłącznie w pakiecie lusterka.

 

no to mój jest "INNY" nie mam pakietu lusterka mam przyciemniane lewe, może się warunki zmieniły ja zamawiałem w sierpniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy ktoś może wrzucić foto czym różni się HL od CL? (oba z pakietem Bussiness).

Wiem, że są inne fotele. Jak wyglądają te w B8 z pakietem Comortline? Szukałem w testach, w necie. Wszędzie tylko pokazują High Line'a.

Jak wygląda okolice panelu centralnego? W HL jest piano black a w CL szary plastik? Jak to wygląda?

 

Z góry dzięki! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem na jeździe próbnej 2.0 tdi 150 HL DSG ok 100km i oto moje wrażenia:

- wnętrze: prawie same pozytywne wrażenia, dużo miejsca, bardzo wygodne fotele, super materiały i w moim egz nic nie trzeszczało ani na drzwiach ani w podsufitce. Wygodna kierownica. Jedyne co mi się nie podoba to białe podświetlenie - uważam, że czerwone było dużo lepsze, dawało lepszy nastrój. Ambiente to bardzo fajna sprawa, robi robotę:)

- jazda: po pierwsze: nie dla kół 18" - za nisko profil i za bardzo tłucze na poprzecznych nierównościach. Fajnie wchodzi w zakręty, nie czuć prędkości. Dobre wygłuszenie silnika. Jedyne co mi się trochę nie podobało to szumy powietrza przy wyższych prędościach - jakby dochodziły z lusterek czy uszczelek przy drzwiach? Rewelacyjne światła przednie choć wydaje się, że ksenony w B7 dawały trochę wiecej światła na krótkich. Dynamic light assist jest spoko, ale chyba w terenie zabudowanym trochę się "gubi" i jednak oślepia tych z naprzeciwka - ale przecież w mieście nie jeżdzi się na długich. Poza terenem zabudownaym, na trasie działa bezbłędnie, nikt nie miga.

- multimedia - nie przetestowałem całości ale to co zdążyłem działa szybko i płynnie. Mapy bardzo dokładne. Cyfrowe zegary...hmmm można się przyzwyczaić choć są trochę przepełnione informacjami i trochę zalatują kia czy innym koreańczykiem:) ale suma sumarum chyba warto je wziąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z nowym Mondeo jest jeden zasadniczy problem - pojawił się w tym samym czasie co nowy Passat. Choć ja bardziej bym wolał zestawienie z Mazdą 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny problem jest taki, że ten samochód (Mondeo) pewnie niedługo miał lifta, bo już chwilę jest na rynku US.

Mazda 6 też zbiera dobre opinie i myślę, że po lifcie to będzie b. dobry samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mazda 6 też zbiera dobre opinie i myślę, że po lifcie to będzie b. dobry samochód.

 

Mnie fascynuje jej wygląd - bajeczny. Ale jak w środku jak jazda trzeba się będzie przekonać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma chyba tę wersję najwyższą 2.5 193(?)KM i bardzo sobie chwali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie na zamawiających - czy ktoś decydował się na opony 18"? Auto dużo ładniejsze jednak sprzedawcy odradzają mi taki rozmiar felg z praktycznych względów. Co uważacie?

 

Dodatkowo - czy byliście wcześniej informowani, że przy wyborze standardowych felg 17" LONDON - mogą występować opóźnienia? Teraz już chyba dealerzy nie mają takiej informacji ale nie jestem do końca pewien jak to jest....

 

b8 ma znaczen wieksze nadkola, w zwiazku z czym 17 wygladaja na male. maja tez znacznie wyzszy profil niz w b7.

18 w b8 to tak jak 17 w b7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przejechałem na jeździe próbnej 2.0 tdi 150 HL DSG ok 100km i oto moje wrażenia:

- wnętrze: prawie same pozytywne wrażenia, dużo miejsca, bardzo wygodne fotele, super materiały i w moim egz nic nie trzeszczało ani na drzwiach ani w podsufitce. Wygodna kierownica. Jedyne co mi się nie podoba to białe podświetlenie - uważam, że czerwone było dużo lepsze, dawało lepszy nastrój. Ambiente to bardzo fajna sprawa, robi robotę:)

- jazda: po pierwsze: nie dla kół 18" - za nisko profil i za bardzo tłucze na poprzecznych nierównościach. Fajnie wchodzi w zakręty, nie czuć prędkości. Dobre wygłuszenie silnika. Jedyne co mi się trochę nie podobało to szumy powietrza przy wyższych prędościach - jakby dochodziły z lusterek czy uszczelek przy drzwiach? Rewelacyjne światła przednie choć wydaje się, że ksenony w B7 dawały trochę wiecej światła na krótkich. Dynamic light assist jest spoko, ale chyba w terenie zabudowanym trochę się "gubi" i jednak oślepia tych z naprzeciwka - ale przecież w mieście nie jeżdzi się na długich. Poza terenem zabudownaym, na trasie działa bezbłędnie, nikt nie miga.

- multimedia - nie przetestowałem całości ale to co zdążyłem działa szybko i płynnie. Mapy bardzo dokładne. Cyfrowe zegary...hmmm można się przyzwyczaić choć są trochę przepełnione informacjami i trochę zalatują kia czy innym koreańczykiem:) ale suma sumarum chyba warto je wziąć.

To muszę iść do salonu i się przejechać na 18ach przed zamówieniem, z profilu wynika ze komfort powinien być porównywalny do 17ek w B7, może ktoś napompowali w testowanym samochodzie na większe obciążenie a wtedy rzeczywcie mogą być takie wrażenia...

Co do lamp to jak mówisz ze krótkie LEDy świeca gorzej niż ksenony w B7 to nie za dobrze, bo tymi nie jestem za chwyconyny , mam porównanie z nowa c klasa i tam światła są lepsze...

A jak wyglada kwes tia statycznego doswietlania zakrętów? Jest halogenami na dole czy z lampy głównej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się jakiś test passat xenon vs passat led.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wygląda okolice panelu centralnego? W HL jest piano black a w CL szary plastik? Jak to wygląda?

 

obejrzeć HL to nie problem, google są pełne, sam wspomniałeś. Poniżej w pierwszym poście masz zdjęcia modelu CL. Możesz zobaczyć fotele oraz konsole. Tak, zgadza się, jest wykończona szarym plastikiem.http://www.motor-talk.de/forum/zeigt-euren-passat-sammelthread-t5123000.html

 

Przydałby się jakiś test passat xenon vs passat led.

Dla tych, co nie widzieli. Testu xenon vs led nie widziałem, ale amatorski test ledów jest do obejrzenia

Edytowane przez kubelt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności