Skocz do zawartości
xplo

Stukanie z okolic kierownicy nagrany filmik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

coś zaczęło ostro walić na kostce, pojedyńcze puknięcie na garbie no i na niektórych dziurach. Właśnie wróciłem z stacji diagnostycznej, przejrzał całe zawieszenie i rwał sobie włosy z głowy bo nie ma nigdzie luzu.

 

Wymieniłem ostatnio:

- oba drążki kierownicze wraz z końcówkami (myślałem, że to jest przyczyna stuków)

- oba łączniki stabilizatora

 

 

Czy ktoś wie co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowie ktoś coś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak mialem , i okazało sie ,ze magiel puka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też obstawiam przekładnie:), jeździłem kilka autami z uszkodzona i wszędzie to podobnie brzmi, jak poruszasz kierownicą szybkie ruchy lewa prawa nie pukA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety puka :( Regenerować od razu czy jechać jeszcze do jakiegoś specjalisty w celu diagnozy.

 

Edytuję.

 

Puka przy skręcaniu na wyłączonym silniku a na włączonym jest cisza, czy to może być krzyżak ?

Edytowane przez xplo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dość mocno hałasuje, miałem coś takiego ale w dużo słabszym wydaniu. VW stwierdziło i decyzja ze to wina przekładni. Diść częsty przypadek passatow, tzw efekt autostradowy. Podczas jazły przy delikatnych ruchach kierownicy słuchać stuki.

Wymienili mi przekładnie i problem zniknął - regeneracja nie zalecana, w krótkim czasie problem wraca.

 

Poszukaj na innych wątkach, jest dużo opisów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy i wykonywaniu ruchów nic nie stuka.

 

Zapomniałem o jednym szczególe ! Stuka jedynie z lewej strony, typu jak na filmiku najeżdżanie lewym przednim kołem na kostke, dziurę, próg zwalniający (puk). Nie wiem czy to coś zmienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie dźwiedz to nie wiem; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co miałeś na myśli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że stuka jedynie jak jadę na wprost, gdy skręcę nawet delikatnie w lewo w trakcie jazdy po kostce itd. nie ma tego dźwięku i przypomnę jedynie z lewej strony. Czy to coś zmienia czy nadal wskazuje na przekładnie ?

Edytowane przez xplo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam, że stuka jedynie jak jadę na wprost, gdy skręcę w lewo w trakcie jazdy po kostce itd. nie ma tego dźwięku i przypomnę jedynie z lewej strony. Czy to coś zmienia czy nadal wskazuje na przekładnie ?

Jak dla mnie to właśnie efekt autostradowy, czyli hałas dla jazdy na wprost dla minimalnych ruchów kierownicą.

Wjedz na kanał, poproś kogoś niech porusza delikatnie kierownica a ty posłuchaj skąd słychać hałas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego ten odgłos dobiega jakby z kolumny kierowniczej, może jakiś luz na kolumnie ? Krzyżak to by stukał przy kręceniu a tego nie słyszę. Zmieniam stuka jadąc na wprost i skręcając w prawo. Nie stuka jedynie jak skręcam w lewo nawet trochę (mam na myśli podczas jazdy po wybojach, kostce). Na postoju kręcąc kierownicą nie stuka nic. Z tego co czytałem to przy wyłączonym silniku to chyba będzie przekładnia pukała... ale nie jestem mechanikiem. Wertuję google w poszukiwaniu podobnych tematów i jedynie znalazłem na forum fiata ale tam pomogła zmiana położenia kierownicy a u mnie to nie pomaga.

 

Nie wiem czy to się łączy ale jechałem po kostce i coś waliło strasznie aż pierdykło i była cisza, następnie za jakiśczas przy delikatnym skręcaniu na postoju w lewo-prawo pod pewnym kątem z lewego koła dobiegało dziwne skrzypienie, podejrzewałem łożysko amortyzatora. A aktualnie jest to co opisuję a ten ostatni objaw rozpoczął się kilka dni po wjechaniu przy dużej prędkości w niemczech we wgłębienie w jezdni aż amory dobiły do końca. Mam nowe amortyzatory, łożyska, poduchy i wymieniam w przeciągu paru dni ale chciałem zdiagnozować co to jest u licha. Jak pisałem mechanik wymienił drążki kierownicze z końcówkami bo to miałobyć to a nic innego nie znalazł, na stacji diagnostycznej 40 minut gość sprawdzał wszystko i też rwał sobie włosy z głowy bo nigdzie nie znalazł luzu.

 

 

UWAGA:

 

Pospisywałem sobie z różnych stron diagnozy uszkodzeń i na jednej stronie było napisane aby przy prędkości około 40 km/h przyśpieszyć gwałtownie i jeśli w trakcie przyśpieszania ucichnie to wskazuje na przegub i faktycznie jest cicho w trakcie gwałtownego przyśpieszania.

Edytowane przez xplo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kogoś interesowało to była jednak przekładnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdyby kogoś interesowało to była jednak przekładnia.

 

a widzisz, pół roku temu mówiłem , ale to tak jest , nim sam na to wpadlem caly przod wymienilem ,ale moja sie zablokowala i jazda była nie możliwa, ci nasi diagności nadaja sie do sprawdzania cisnienia w oponach

Edytowane przez cubus00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności