xplo Zgłoś #1 Napisano 8 Grudnia 2014 Witam, coś zaczęło ostro walić na kostce, pojedyńcze puknięcie na garbie no i na niektórych dziurach. Właśnie wróciłem z stacji diagnostycznej, przejrzał całe zawieszenie i rwał sobie włosy z głowy bo nie ma nigdzie luzu. Wymieniłem ostatnio: - oba drążki kierownicze wraz z końcówkami (myślałem, że to jest przyczyna stuków) - oba łączniki stabilizatora Czy ktoś wie co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #2 Napisano 9 Grudnia 2014 Podpowie ktoś coś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #3 Napisano 9 Grudnia 2014 ja tak mialem , i okazało sie ,ze magiel puka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #4 Napisano 9 Grudnia 2014 też obstawiam przekładnie:), jeździłem kilka autami z uszkodzona i wszędzie to podobnie brzmi, jak poruszasz kierownicą szybkie ruchy lewa prawa nie pukA? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #5 Napisano 9 Grudnia 2014 (edytowane) No niestety puka Regenerować od razu czy jechać jeszcze do jakiegoś specjalisty w celu diagnozy. Edytuję. Puka przy skręcaniu na wyłączonym silniku a na włączonym jest cisza, czy to może być krzyżak ? Edytowane 9 Grudnia 2014 przez xplo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojti77 Zgłoś #6 Napisano 12 Grudnia 2014 No dość mocno hałasuje, miałem coś takiego ale w dużo słabszym wydaniu. VW stwierdziło i decyzja ze to wina przekładni. Diść częsty przypadek passatow, tzw efekt autostradowy. Podczas jazły przy delikatnych ruchach kierownicy słuchać stuki. Wymienili mi przekładnie i problem zniknął - regeneracja nie zalecana, w krótkim czasie problem wraca. Poszukaj na innych wątkach, jest dużo opisów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #7 Napisano 12 Grudnia 2014 Podczas jazdy i wykonywaniu ruchów nic nie stuka. Zapomniałem o jednym szczególe ! Stuka jedynie z lewej strony, typu jak na filmiku najeżdżanie lewym przednim kołem na kostke, dziurę, próg zwalniający (puk). Nie wiem czy to coś zmienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojti77 Zgłoś #8 Napisano 12 Grudnia 2014 Jak nie dźwiedz to nie wiem; ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #9 Napisano 12 Grudnia 2014 Nie rozumiem co miałeś na myśli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #10 Napisano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Dodam, że stuka jedynie jak jadę na wprost, gdy skręcę nawet delikatnie w lewo w trakcie jazdy po kostce itd. nie ma tego dźwięku i przypomnę jedynie z lewej strony. Czy to coś zmienia czy nadal wskazuje na przekładnie ? Edytowane 13 Grudnia 2014 przez xplo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojti77 Zgłoś #11 Napisano 13 Grudnia 2014 Dodam, że stuka jedynie jak jadę na wprost, gdy skręcę w lewo w trakcie jazdy po kostce itd. nie ma tego dźwięku i przypomnę jedynie z lewej strony. Czy to coś zmienia czy nadal wskazuje na przekładnie ? Jak dla mnie to właśnie efekt autostradowy, czyli hałas dla jazdy na wprost dla minimalnych ruchów kierownicą. Wjedz na kanał, poproś kogoś niech porusza delikatnie kierownica a ty posłuchaj skąd słychać hałas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #12 Napisano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Tylko dlaczego ten odgłos dobiega jakby z kolumny kierowniczej, może jakiś luz na kolumnie ? Krzyżak to by stukał przy kręceniu a tego nie słyszę. Zmieniam stuka jadąc na wprost i skręcając w prawo. Nie stuka jedynie jak skręcam w lewo nawet trochę (mam na myśli podczas jazdy po wybojach, kostce). Na postoju kręcąc kierownicą nie stuka nic. Z tego co czytałem to przy wyłączonym silniku to chyba będzie przekładnia pukała... ale nie jestem mechanikiem. Wertuję google w poszukiwaniu podobnych tematów i jedynie znalazłem na forum fiata ale tam pomogła zmiana położenia kierownicy a u mnie to nie pomaga. Nie wiem czy to się łączy ale jechałem po kostce i coś waliło strasznie aż pierdykło i była cisza, następnie za jakiśczas przy delikatnym skręcaniu na postoju w lewo-prawo pod pewnym kątem z lewego koła dobiegało dziwne skrzypienie, podejrzewałem łożysko amortyzatora. A aktualnie jest to co opisuję a ten ostatni objaw rozpoczął się kilka dni po wjechaniu przy dużej prędkości w niemczech we wgłębienie w jezdni aż amory dobiły do końca. Mam nowe amortyzatory, łożyska, poduchy i wymieniam w przeciągu paru dni ale chciałem zdiagnozować co to jest u licha. Jak pisałem mechanik wymienił drążki kierownicze z końcówkami bo to miałobyć to a nic innego nie znalazł, na stacji diagnostycznej 40 minut gość sprawdzał wszystko i też rwał sobie włosy z głowy bo nigdzie nie znalazł luzu. UWAGA: Pospisywałem sobie z różnych stron diagnozy uszkodzeń i na jednej stronie było napisane aby przy prędkości około 40 km/h przyśpieszyć gwałtownie i jeśli w trakcie przyśpieszania ucichnie to wskazuje na przegub i faktycznie jest cicho w trakcie gwałtownego przyśpieszania. Edytowane 13 Grudnia 2014 przez xplo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2015 Gdyby kogoś interesowało to była jednak przekładnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #14 Napisano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Gdyby kogoś interesowało to była jednak przekładnia. a widzisz, pół roku temu mówiłem , ale to tak jest , nim sam na to wpadlem caly przod wymienilem ,ale moja sie zablokowala i jazda była nie możliwa, ci nasi diagności nadaja sie do sprawdzania cisnienia w oponach Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez cubus00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach