Skocz do zawartości
alankedzior

Szarpanie silnikiem, ciężkie odpalanie, brak mocy 5 i 6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Audi A6 C5 po swapie z 2.5 TDi na 1.9 TDI silnik z Passata 130 wtryski obecnie założone AR, IC z 2.5.

Problem polega na ciężkim odpalaniu zimnego silnika , a następnie szarpaniu w przedziale 1700-2100 obr/min, oraz braku mocy na 5 i 6 biegu, obroty falują raz na jakiś czas.

 

Proszę o zerknięcie na logi i stwierdzenie w jakiej kondycji są głównie PD, i co może być spowodowane wyżej wymienionymi problemami:

 

Statyczne:

http://vaglog.pl/log_195586.html

http://vaglog.pl/log_195589.html

http://vaglog.pl/log_195590.html

 

Dynamiczne :

http://vaglog.pl/log_195591.html

http://vaglog.pl/log_195587.html

http://vaglog.pl/log_195588.html

 

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka nr 1 umarła, 3 i 4 również w słabej kondycji. Na już, to możesz przełożyć pompke w inne gniazdo i zobaczyć czy wskazania podążają za PD. Synchronizacja wałka rozrządu mocno na "+"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to tak, ze pompki 3 i 4 wyrównują korekty na + pod tą na 1 cylindrze, która umarła i dlatego mają wysokie BIPY ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko. Synchro popraw.

Pompki sam wkladales czy byly juz w silniku. Nie kojaze aby AR siedzialy w 130?

 

Wg mnie sa zle pompki wsadzone i nie zrobiona korekta mapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak na szybko. Synchro popraw.

Pompki sam wkladales czy byly juz w silniku. Nie kojaze aby AR siedzialy w 130?

 

Wg mnie sa zle pompki wsadzone i nie zrobiona korekta mapy.

 

Ogólnie historia auta jest długa, auto jest po swapie z 2.5 na 1.9, silnik był z passata 130 taki komputer, lecz PD są już 3.

 

Pierwsze odmówiły posłuszeństwa całkiem i były z silnika 115 km, auto ciężko paliło i nagle nie chciało odpalić wcale, w kanalikach paliwowych była rdza, układ paliwowy wyczyszczony i założone zostały pompki od 101 km na tych pompkach auto było słabe i strasznie kopciło na zimnym silniku.

 

Teraz są założone pompki AR z nowymi uszczelniaczami no i dzieje się co się dzieje.

 

Synchro chodzi ci o ustawienie kółka wałka rozrządu tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, delikatna korekta w strone 0.

 

Nie mozna sobie wstawiac dowolnych pompek do dowolnego silnika. To ze wygladaja tak samo to nie znaczy ze bedzie dzialac. Masz najlepszy przyklad.

 

Musisz podjechac tjunera jakiegos co ogarnia temat i musi zmienic mapy pod konkretne pompki.

Takie jest moje zdanie.

Pogadaj z Daron , od nas z forum. Ogarnia temat. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co udało mi się ustalić to wtryski AR wychodziły w 130, komputer też mam z 130.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie wiem czy byly czy nie. Ja jak zmienialem z BA na AL musialem zrobic korekte tez, pomimo ze obie wersje byly montowane seryjnie ze 130. Kazda pompkaz innym symbolem ma inna wydajnosc, co za tym idzie inne dawki paliwa i inne sterowanie pompka (poprawcie jak zle mowie). Dlatego dobiera sie pompki pod soft w ecu albo zmienia mapy pod pompki.

 

Napisz pm do Daron, on ci powie czy trzeba czy nie ;) podaj mu tez numer sterownika to powie Ci jakie docelowo powinny byc pompki w Twoim passku.

Edytowane przez Rosa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz są założone pompki AR z nowymi uszczelniaczami no i dzieje się co się dzieje.

 

W Twoim silniku powinny siedzieć pompki AL. Pompki AR nie mają prawa dobrze działać na tym sofcie - masz problemy z paleniem, nie równą pracą, przerywaniem, dużym spalaniem i auto samo z siebie po wysprzęgleniu nieraz zgaśnie...

 

Nie dalej jak tydzień temu jeden forumowicz był z identycznym problemem u mnie, kalibracja w 20minut i problem rozwiązany.

 

Mimo to masz jeszcze jeden problem - sprawdź wtyczkę i popraw konektor na 4tej pompce bo nie masz odpowiedniego styku.

 

Synchro ustaw na -1.1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie dalej jak tydzień temu jeden forumowicz był z identycznym problemem u mnie, kalibracja w 20minut i problem rozwiązany.

 

Ło to jest ten temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/142981-Proszę-o-pomoc-w-analizie-logów

Trochę masz bo 420 km wow

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W Twoim silniku powinny siedzieć pompki AL. Pompki AR nie mają prawa dobrze działać na tym sofcie - masz problemy z paleniem, nie równą pracą, przerywaniem, dużym spalaniem i auto samo z siebie po wysprzęgleniu nieraz zgaśnie...

 

 

Koledzy z jakiego numeru sterownika powinna być ta mapa lub może jest ktoś w stanie mi taką udostępnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy z jakiego numeru sterownika powinna być ta mapa lub może jest ktoś w stanie mi taką udostępnić.

 

Nie ma ori softu do Paska pod te pompki, ale mogę pomóc w inny sposób - sprawdź PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, auto jest po zmianie softu i przestawieniu kąta synchronizacji. Efekt jest odnośnie mocy auta zrobiło się żwawsze jeżdzi się elastycznie.

Problem jednak został z falowaniem na zimnym silniku oraz dymieniem na zimnym.

Jak widać w loagach na ciepłym silniku obroty też falują w przedziale 819-840

 

Logi statyczne:

 

http://vaglog.pl/log_198483.html

http://vaglog.pl/log_198484.html

http://vaglog.pl/log_198485.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, auto jest po zmianie softu i przestawieniu kąta synchronizacji. Efekt jest odnośnie mocy auta zrobiło się żwawsze jeżdzi się elastycznie.

Problem jednak został z falowaniem na zimnym silniku oraz dymieniem na zimnym.

Jak widać w loagach na ciepłym silniku obroty też falują w przedziale 819-840

 

Logi statyczne:

 

http://vaglog.pl/log_198483.html

http://vaglog.pl/log_198484.html

http://vaglog.pl/log_198485.html

 

Coś tu jest mocno nie halo.

1) co tak dużo tego powietrza na biegu jałowym 625 mg? przy zaślepionym EGR max to 420-450.

2) gr 13 korekty- tragedia

3)gr 23 Bipy mocno podwyższone (granica +-30)

4) termostat lub czujnik temp padł. 79 stopni

5) spróbuj synchro na 0 ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy soft dobry czy nie trzeba by spojrzeć w wsad i wtedy można oceniać czy jest to dobrze zrobione.

 

Aktualnie to widać że 3 pompa jest uszkodzona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powtórzyłem dziś logi, jutro zamienię pompki miejscami i sprawdzę czy korekty podążają za pompowtryskiem, jeśli tak będe poszukiwał PD z końcówką AR.

Problem drugi to po swapie silnika zostały mi 3 błędy oraz walcze z spalaniem na Fisie ponieważ, żle pokazywało śr. ok 4l a teraz już w ogóle nie liczy, zasięg też przekłamuje.

 

Friday, 23 January 2015, 15:59:15

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 GS

 

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1525

 

Software Coding: 00005

 

Work Shop Code: WSC 05314

 

4 Faults Found:

 

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

 

P1650 - 35-10 - - - Intermittent

 

18043 - Shareware Version. To Decode all DTCs

 

P1635 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

18044 - Shareware Version. To Decode all DTCs

 

P1636 - 35-00 - Please Register/Activate

 

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

 

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

 

---------------------------------------

------------------------------------

 

http://vaglog.pl/log_201254.html

http://vaglog.pl/log_201249.html

http://vaglog.pl/log_201250.html

http://vaglog.pl/log_201253.html

http://vaglog.pl/log_201251.html

http://vaglog.pl/log_201252.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster - Brak komunikacji magistrali danych napędu z zestawem wskaźników - usterka w przewodach zestawu wskaźników

Licznik zmieniałeś?

 

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected -Cylinder 3 Wykryte przerwy zapłonu

W logu widać że 3 pompka nie dyszy. 2.99 to wartość graniczna,więcej komp nie rejestruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie licznik został stary.

Błędne wskazania spalania i zasięgu też są pewnie tym spowodowane.

Zna ktoś sposób na przekodowanie tego licznika z 2.5 na 1.9 żeby spalanie pokazywało dobrze.

Obrotomierz jest ok

Edytowane przez alankedzior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności