lukisio Zgłoś #1 Napisano 30 Listopada 2014 Myślę nad zakupem auta dostawczego. Brak kolegi mieszka w Holandii i właśnie zastanawiam się czy nie sprowadzić jakiegoś autka. Moje pytanie brzmi czy nie znacie procedur jakie panują w Holandii ewentualnie na co uważać. I jak to jest z akcyzą? wg holenderskiego RDW auto jest ciężarowy powyżej 2l pojemności? powinno być zwolnione czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek.NL Zgłoś #2 Napisano 30 Listopada 2014 (edytowane) jeżeli ciężarowe to w PL akcyzy nie płacimy, wogóle nie trzeba iść do Urzędu Celnego. Nawet jeśli jest to mała osobówka zarejestrowana jako ciężarowy to też nie płacimy cła, no ale robiąc przegląd w PL diagnosta musi wpisać ciężarowy i ty muszą być spełnione takie warunki jak np: przegroda kabiny kierowcy, ( krata za przednimi siedzeniami) Edytowane 30 Listopada 2014 przez tomek.NL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafflex Zgłoś #3 Napisano 30 Listopada 2014 A o jakim aucie mówimy? Tomek, z tym "krata za przednimi siedzeniami" to trochę przesadziłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #4 Napisano 30 Listopada 2014 Planuje się wybrać po Renault Mastera... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #5 Napisano 30 Listopada 2014 Jak chcesz mogę Ci opindolić Sprintera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek.NL Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2014 Taaa, kup sobie mastera, zapasową głowicę i wiadro wtrysków do niego hehe. Sprinter byłby dobry, ale ten stary z silnikiem 2,9 na zwykłych wtryskach, bo te nowe to szajstwo, u mnie w firmie mają tych sprinterów kilka z 2008 roku i nie ma czym jeździć, bo bez przerwy u mechaników stoją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #7 Napisano 3 Grudnia 2014 Szkodza, że nie założyłeś tematu wcześniej . 21.11 sprzedałem Jumpera L4H3 z przebiegiem (realnym, udokumentowanym idt) = 110tyś km. z Belgii. Silniczek 3.0 Zwróć tylko uwagę na zabudowę auta. Słyszałem od kolegi co w leasingach siedzi, że od stycznia VAT podobno można odliczać tylko od aut ciężarowych z jednym rzędem siedzeń. Pisze o tym bo już tzw. dubel kabina nie wchodzi w grę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #8 Napisano 3 Grudnia 2014 Zwróć tylko uwagę na zabudowę auta. Słyszałem od kolegi co w leasingach siedzi, że od stycznia VAT podobno można odliczać tylko od aut ciężarowych z jednym rzędem siedzeń. Pisze o tym bo już tzw. dubel kabina nie wchodzi w grę. Nie no ja szukam 3 osobowego. Typowego dostawczaka na serwis. Ja aktualnie mam busa z 1 rzędem siedzeń i nie mogę VAT odliczać bo nie mam przegrody i w dowodzie jako 6 miejsc. Szkodza, że nie założyłeś tematu wcześniej .21.11 sprzedałem Jumpera L4H3 z przebiegiem (realnym, udokumentowanym idt) = 110tyś km. z Belgii. Silniczek 3.0 Silniczek niczego sobie najmniej wysilony tylko szkoda, że długaśny... Ja szukam średniaka L2H2 Ktoś może z Was sprowadzał auto z Holandii i zna procedury. Troszkę w sieci tego jest. Jednak wiadomo teoria teorią a praktyka mówi swoje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #9 Napisano 5 Grudnia 2014 Zasadniczo jest prosto: - kupujesz i wymeldowywujesz u nich, w RDW nadaja Ci numer tranzytowy i juz. Problemy robia nasze wydzialy komunikacji. Dla tego polecam zamiast sluchac Nas, udaj sie do wlasciwego dla siebie WK i tam o wszytko dopytaj. Niby ustawa jest jedna ale jej interpretacje juz sa rozne. Tak bedzie najbezpieczniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach