Skocz do zawartości

tomek.NL

  • Liczba zawartości

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O tomek.NL

  • Urodziny 24.01.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    NL

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
  • Rok produkcji
    2000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. tomek.NL

    Sprzegło 240 mm na kole 1z

    Witam! Mam pytanie do tych co też już sobie zmienili sprzęgło z 228mm na 240mm. Założyłem sobie już jakiś czas temu do swojego AVG jednomas i kompletne sprzęgło LUK-a 240mm od 2,5 TDI V6 150KM i wszystko śmiga dobrze, drgań nie ma, ale od samego początku na biegu jałowym słychać było jakby latały te sprężynki w tarczy, po wciśnięciu sprzęgła lub po zwiększeniu obrotów do min 1500obr/min już nie słychać niepokojących dżwięków. Wy też tak macie?
  2. tomek.NL

    Sprzegło 240 mm na kole 1z

    misiek 19, ale ten zestaw LUK-a co wyżej w linku podałem też powinien pasować, jest od wersji 150 KM wiec i nawet może mocniejszy od tego SACHS-a co Ty podałeś, no i jest o wiele tańszy. Z tego co wylukałem to AKN/ABF 150KM mają 2 rodzaje kół i w jednym z nich tarcza z dociskiem leży na jednej płaszczyźnie, więc o taki zestaw nam chodzi i taki przedstawiłem LUK 624 2279 00 a w zestawie: docisk - 124 0203 10, tarcza - 324 0162 10 i łożysko - 500 1050 10, a zamiennik z SACHS 3000 829 301, poniżej linki do nich: http://allegro.pl/luk-sprzeglo-audi-a4-a6-a8-2-5-tdi-150-km-i5833274726.html http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-sachs-2-5-tdi-3000829301-3000951792-i6241758901.html i z tego co zauważyłem to te zestawy od AKN, AFB 150KM są tańsze od tych AAT 115KM i AEL 140KM, ciekawe dlaczego tańsze, może tańsze bo bardziej chodliwe? - - - - - aktualizacja - - - - - tomek1980, jeszcze nie mam gratów, bo narazie finanse nie pozwalają, ale też się zastanawiam nad tym czy nie lepiej włożyć od razu 230 niż później żałować jak mocy braknie. Obecnie autem więcej jeździ żona a ja się tłukę do pracy i spowrotem starym mk2, muszę jej kupić jakieś autko i dopiero wezmę się za modzenie passata. Teraz jest prawie seria, bo mi turbo awx powiedziało papa i musiałem włożyć ori serię i tak się też zastanawiam czy kupić do tej turbiny z awx cały środek melett-a i samemu poskładać, czy kupić całkiem inną wydajniejszą suszarę, bo jak założę 230 to suszarka z awx może być trochę za słaba? No ale tak to już z tym modzeniem jest, jak się coś zmieni na większe to potem drugie staje się słabsze i znów by trzeba było coś zmieniać hehe... a to link do takiego melett-a http://allegro.pl/nowy-chra-melett-srodek-1-9-tdi-130-km-2-0-140-bkd-i6014541841.html co o tym myślicie, bo wolałbym to włożyć samemu i później wyregulować sztangę niż oddać taką turbinę do regeneracji?
  3. tomek.NL

    Sprzegło 240 mm na kole 1z

    z tego co wykopałem, to docisk od LT-ka pasuje od silnika o oznaczeniu AHD i APA czyli 102KM i chyba 90KM, bo np od 109KM jest inaczej montowany docisk, czyli nie na jednej płaszczyźnie z tarczą tylko na podwyższeniu. zastanawiam się tylko czy ten docisk od LT 2,5TDI AHD 102KM jest napewno mocniejszy niż ten z audi c4 2,5TDI AEL 140KM? znalazłem tarcze LUK 324 0240 10 od audi a6 c5 2,5tdi AKE 180KM, ma 6 sprężyn, ale znalazłem gdzieś informację, że średnica wałka to 21,86mm a nam potrzebna 21,8mm i czy ta różnica 0,06mm więcej luzu będzie miała jakiś wpływ na zużycie frezów, a może nasze tarcze też są dokładnie 21,86mm, tylko w skrócie podają 21,8mm? Może ktoś coś wie na temat tych średnic to byłbym bardzo wdzięczny? A tu: http://www.teile-direkt.at/sachs-1218220.html znalazłem zamiennik wyżej opisanego LUK-a i średnica piasty tarczy 21,9mm więc chyba będzie lipa z tymi tarczami a szkoda, bo za tą z luka używkę 9,5mm grubości gość chce 150zł z przesyłką a nowa jest nie do kupienia sama, tylko cały zestaw sprzęgła z i tak niepasującym dociskiem, zaś tarcza od 2,5tdi AEL 140KM kosztuje 560zł https://www.sprzegla24.pl/samochod/audi-a6-4a-c4-2-5-tdi-tarcza-sprzegla/50367 Teraz znalazłem dwa różne koła do LT 2,5TDI 109KM ANJ https://www.sprzegla24.pl/samochod/vw-lt-28-46-ii-nadwozie-pelne-2da-2dd-2dh-2-5-tdi-kolo-zamachowe-dwumasowe/83683 i wygląda na to, że od mocniejszych LT-ków będzie pasował docisk, tylko trzeba byłoby zobaczyć od jakiego koła on pochodzi, bo to, że dwumas to nic nie znaczy, bo one mają różną budowę. Wypatrzyłem jeszcze, że w Audi A6 C5 2,5TDI 150KM AFB AKN koło dwumasowe Luk-a wygląda tak: https://www.sprzegla24.pl/samochod/audi-a6-4b2-c5-2-5-tdi-kolo-zamachowe-dwumasowe/68455 , a więc docisk z tarczą jest montowany na jednej płaszczyźnie a o to właśnie nam chodzi. Tak więc powinien nam podpasować cały zestaw sprzęgła pod to koło czyli: https://www.sprzegla24.pl/produkt/zestaw-sprzegla-luk-624227900/4604 , a teraz docisk 124 0203 10 i tarcza 324 0162 10 osobno: https://www.sprzegla24.pl/produkt/docisk-sprzegla-luk-124020310/21054 , https://www.sprzegla24.pl/produkt/tarcza-sprzegla-luk-324016210/23538 . Tarcza Luk-a o której mowa ma średnicę piasty 21,8mm 23zęby/frezy i posiada 6 sprężyn tłumiących ruchy skrętne, a więc do naszego koła sztywnego super. Dodam jeszcze fotkę jak wygląda tarcza i docisk w realu, ale niestety fotkę docisku mam tylko taką i niedokładnie widać, więc jeśli ktoś miałby jakieś fotki docisku o nr 124 0203 10 to niech zapoda, a najlepiej jakby były też fotki koła na którym ten docisk siedział. Jeśli by to jeszcze ktoś dla pewności potwierdził, że będzie pasować to wylukałem na alledrogo taki zestaw za 547 zeta i mielibyśmy jeszcze do tego pasujące do naszego łożysko oporowe http://allegro.pl/luk-sprzeglo-audi-a4-a6-a8-2-5-tdi-150-km-i5833274726.html . A więc potrzebowalibyśmy zestaw za 560 (liczę z przesyłką) i koło zamachowe z 1Z lub 2,0 benzyna z audi 80 za około 100zł, koło trzeba jeszcze zabielić na tokarce, przerobić/dorobić inne otwory z gwintem pod nasz docisk i wyważyć, koszt takiej przeróbki w warsztacie myślę, że nie powinien przekroczyć 200zł, no i w efekcie końcowym mamy mocne 240mm sprzęgło na jednomasie za 800-900zł. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, albo wypatrzył coś lepszego, to niech szybko zapoda to tutaj na forum, bo moje sprzęgło już klęka i niebawem będę musiał zrobić jakiś zakup, a zastanawiam się nad kupnem właśnie tego zestawu co wyżej przedstawiłem.?
  4. tomek.NL

    Sprzegło 240 mm na kole 1z

    tarcza z lt ma inną średnicę wałka, ta z linka https://www.sprzegla24.pl/samochod/audi-a6-4a-c4-2-5-tdi-tarcza-sprzegla/50367 od audi powinna pasować, no ale cena jak za samą tarczę to chyba przesada. Docisk z lt-ka pasuje ale według etki jest aż 11 typów i weź tu chłopie dopasuj, docisk musi być mocowany z tarczą do koła zamachowego na jednej płaszczyźnie tak jak na tym linku http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-docisk-vw-lt-t4-2-5-tdi-074105266p-i6693272550.html bo np. docisk od tego koła by nie podpasował http://allegro.pl/kolo-zamachowe-dwumasowe-vw-lt-2-5tdi-83-95-109km-i6690085149.html
  5. tomek.NL

    Sprzegło 240 mm na kole 1z

    Dzięki misiek! Właśnie muszę się powoli rozglądać za nowym sprzęgłem, bo moje już bierze na samej górze, choć jeszcze się nie ślizga i dwumas daje radę, to jego dni są już policzone, zwłaszcza jak w planach jest jeszcze zmiana tłokorozdzielacza na 11mm i wtryski na 216. Czyli tak: jednomas + tarcza z 2,5 tdi z 6 spręzynami + mocny docisk od lt 35 2,5 tdi + ori łożysko wysprzęglika, czy od lt-ka? Miałem jeszcze zamiar dać tarczę do okucia w kevlar ale chyba wyżej opisany zestaw to i bez tego kevlaru da sobie radę pod mój planowany setup, czyli: pompa 11mm, wtryski 216 i turbo awx?
  6. tomek.NL

    Sprzegło 240 mm na kole 1z

    misiek 19, ten docisk z tarczą to od 2,5 tdi r5 ale od nowszych modeli z kołem dwumasowym chyba, bo na aukcji z tego linku: https://www.olx.pl/oferta/sprzeglo-zamach-kolo-zamachowe-sachs-2-5-tdi-audi-100-a6-c4-aat-tarcza-CID5-IDhW43h.html#8873f4204c widać jednomasa gdzie tarcza siedzi we wgłębieniu a nie na jednej płaszczyźnie z dociskiem, no i czy tarczę masz ze sprężynkami, bo w zestawach do dwumasu są tarcze raczej bez sprężynek? Czyli dobrze byłoby dorwać tarczę 240mm ze sprężynkami np. od 2,5 tdi r5 ael/aat od jednomasu i docisk od takiego 2,5 tdi ael/aat od dwumasu lub docisk od 1,9 tdi 130KM awx/avf 240mm, no i oczywiście płaskie koło od 1z lub bodajże benzyniaka 2,0 ale od takiego żeby wieniec był z tyłu, czyli najpewniej od wzdłużnego. Czy dobrze rozumuję i jaka opcja z podanych wyżej byłaby najlepsza, np. który docisk byłby mocniejszy?
  7. egr byłoby zaślepione a zastałaby sama klapa gasząca więc nie powinno się nic zasyfić, a jeśli chodzi o wsad do ecu to chciałbym zostawić ten co mam tylko skopiować adres odpowiedzialny za sterowanie klapą z innego wsadu.
  8. wszystkie z końcówką 012 podejdą, ale najlepiej jest kupić jak ktoś przy demontażu ecu ucina wiązkę, bo wtedy mamy wtyczki z kabelkami
  9. Witam Panowie! Jakiś czas temu włożyłem do mojego avg sterownik ...012 i wszystko jest cacy, ale chciałbym teraz dołożyć kolektor od awx z klapą gaszącą i zastanawiam się który pin od sterownika podpiąć do elektrozaworka sterującego tą klapką i co w sofcie zmienić? Powinno dać się to zrobić, bo widziałem w octavii silnik alh z klapą gaszącą i miała sterownik 012H, więc wystarczyłoby odszukać który adres w sofcie tym steruje i do którego pinu się podłączyć. To byłoby dobre rozwiązanie dla tych, którzy mają już sterowniki 012 i chcieliby poprawić kulturę gaszenia swojego silnika. Możnaby dorobić jakąś elektronikę która dawałaby sygnał przez kilka sekund na zaworek po wyłączeniu zapłonu, ale pierwsze rozwiązanie wydaje mi się bardziej oryginalne. Co o tym myślicie, może już ktoś zrobił coś takiego, tylko się jeszcze nie pochwalił tym tutaj?
  10. Witam! Noszę się z zamiarem wymiany w moim bolidzie kolektora ssącego i mam takie pytanie odnośnie różnicy pomiędzy kolektorami 038129713AJ z AWX 130KM i 038129713AG z AUY 115KM, bo wszyscy piszą tylko o tym z AWX, a o tym z AUY wiele się naszukałem i nigdzie nic o nim nie piszą? Na moje oko to różnią się tylko uchwytem od pokrywy silnika, bo jest w innym miejscu i jakby AUY miał nieco bardziej skręcone/pochylone mocowanie EGR w stronę silnika, czyli po zamontowaniu AUY, EGR byłby lekko pochylony na silnik a w AWX EGR stałby prosto, no i czy miał ktoś z Was może obydwa te kolektory w ręku żeby mógł coś o nich powiedzieć? Głównie chodzi mi o średnice kanałów, bo patrząc na fotki to wydają się być takie same, tylko AWX ma takie jakby spłaszczenie/wgłębienie na przedniej części i czy to nie zwęża lekko kanałów? AUY tego zagłębienia nie ma. A oto przykładowe aukcje z alegro: AWX i to widoczne zagłębienie na przedniej części http://allegro.pl/audi-vw-skoda-1-9-tdi-kolektor-ssacy-038129713aj-i5435682376.html i AUY bez tego zagłębienia http://allegro.pl/sharan-1-9tdi-115ps-kolektor-ssacy-038129713-ag-i5106520845.html Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i z góry Dzięki!
  11. Może ta tabelka coś wyjaśni. Tabelki z kodami aktywacyjnymi.doc
  12. Witam! Ja miałem wtyczki od benzyniaka z seata i brakowało dużo kabelków, ale po rozebraniu wtyczek okazało się, że w tych wtyczkach są wszystkie kompletne piny i wystarczy tylko podłączyć do nich kabelki. Jak więc ktoś ma takie wtyczki od benzyniaka to niech całkiem je rozbierze, bo być może piny tam siedzą i wystarczy zacisnąć na nich tylko same kabelki.
  13. Witam! Ja do swojego założyłem ten zamiennik za 119zł + przesyłka 18zł http://allegro.pl/rura-katalizator-zamiennik-vw-passat-b5-bialystok-i5458866345.html i jestem zadowolony, wszystko pasowało jak trzeba. Sprzedający nie daje do tego śrubek ani uszczelek jak w o wiele droższych zestawach, ale u mnie śrubki odkręciły się bezproblemowo a uszczelki jeśli się nie rozsypią to wystarczy posmarować specjalną pastą do uszczelniania tłymików, którą można kupić w każdym motoryzacyjnym sklepie za parę zeta. Mój pasek ma nalatane ok 260tys.km i muszę przyznać, że katalizator miałem w b.dobrym stanie, po wyrzuceniu kata nie zauważyłem żadnych różnic w mocy silnika, nawet trudno stwierdzić czy turbinka wcześniej wstaje, ale to może dlatego, że wstawiłem od razu większe turbo od AWX i nie mam porównania z tą ori. tyrbinką. Powiem, że gdybym nie szykował auta pod mody to spokojnie mógłbym tego kata włożyć z powrotem. Mam już włożoną turbinkę od AWX, teraz czekam na ECU EDC15 038906012 i jak znajdę chwilę wolnego czasu to czeka mnie przeróbka instalacji żeby go tam włożyć, oczywiście później dłubnę sobie coś tam w sofcie, a jak odłożę jakieś zaskórniaki to w przyszłości będą jeszcze wtryski 216.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności