simekdg Zgłoś #1 Napisano 28 Listopada 2014 Wczoraj wyrzuciło mi błąd pompowtryskiwacza i włączył mi się tryb awaryjny (świeciła dioda ESP). Dziś przeczyściłem styki na PD i dogiąłem konektorki i wykonałem logi. Proszę o analizę i ocenę stanu silnika. STATYCZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_194917.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_194918.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_194923.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_194921.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_194919.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log_194920.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_194922.html w grupach 18 i 23 wykonałem przegazowanie stąd chwilowe odchyłki od wartości. DYNAMICZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_194924.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_194926.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_194925.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_194927.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_194928.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_194929.html W dynamicznych logach możliwe kilkukrotne logowanie - miałem kłopoty z klikaniem przycisku Start/Stop - Przepraszam! Mam zrobione wykresy jeżeli pomogą to mogę dorzucić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2014 statyczne chyba na niedogrzanym silniku. Nie wiem czy to coś normalnego ale zauważyłem w grupie 023 jak przegazowałeś wartości lecą około -30/-40 w dół na każdym cylindrze. W reszcie grup z logów dynamicznych, też zauważyłem jakieś dziwne wartości przy 3000 obrotach , wartość powietrza nagle spada o jakieś 150. Potem wraca do normy ... Niech się mądre głowy wypowiedzą , czy to normalne. Wim , że przy około 2000-2100 jest normą delikatne przeładowanie i potem przycinka przez N75 wartości ale żeby takie coś było przy 3000 ? Jakoś dziwnie mi się to łączy z spadkami wartości w grupie 023 . Jest taka możliwość, że vacum nie wyrabia przy tych 3000 i nie daje tyle paliwa co powinno ( to by tłumaczyło wartości ujemne w 023) ale wartość powietrza ? Za mało paliwa , za mało rozpędza turbo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #3 Napisano 28 Listopada 2014 (edytowane) Oprócz gr 23 BIPY, reszta w miarę OK. Coś tam szarpnie chwilowo przy 3000tyś obr ale nawet tego nie odczujesz. Gr 3 statyczne- jakby EGR się zawieszał?, po przegazówce jest OK od 51 sekundy Statyczne - silnik niedogrzany Dynamiczne -temp w normie. Kiedy filtr wahy wymieniany? Gdzie tankujesz? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Grupa/log statyczna-y 023 czyli BIP-y BIP ( Begining of Injection Period), jest wskazaniem czasu (odchyłki) otwarcia elektrozaworu od zakładanego prawidłowego/idealnego wyniku którego wartość wynosi „0” (zero) - czyli tyle ile jest przewidywane w oprogramowaniu ECU. Sterownik mierzy czas w jakim jest pobierany prąd przez cewkę i podczas kolejnego suwu zadaje identyczną wartość. - Bipy dodatnie oznaczają, że elektrozawór pozostaje otwarty dłużej, co może wynikać z oporów które napotyka kotwica elektrozaworu np. ze względu na przytarcie - Wartość ujemna oznacza krótszy od wzorcowego czas otwarcia i może oznaczać zbyt małą dawkę paliwa dostarczaną do elektrozaworu np. spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem oleju napędowego dostarczanego poprzez pompę tandemową, zapchanym filtrze paliwa czy złej jakości paliwie. W silnikach z PDE (do 2005) prawidłową wartością uważa się przedział liczbowy pomiędzy -/+ 30 jednostek. Silniki nowsze ale z tradycyjnymi, elektromagnetycznymi PD (PDE) zależnie od modelu mają większy zapas tolerancji ( np. -/+ 60 i więcej). W silnikach z PPE problemy zaczynają się od wartości -/+ 100 jednostek. Wypada pamiętać że na wskazywane wartości BIP duży wpływ może mieć jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. W tym przypadku warto przeprowadzić pomiary/odczyty na wysokich obrotach silnika, np. 3000 rpm. Edytowane 28 Listopada 2014 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simekdg Zgłoś #4 Napisano 28 Listopada 2014 (edytowane) Odpowiadając po kolei... Statyczne logi robiłem po przejechaniu ok. 5 km, więc faktycznie silnik mógł być niedogrzany. Z mechaniką sobie radzę, ale rozkminienie elektroniki w silnikach to już gorzej Dlatego zwróciłem się o pomoc do Was. Nie wiem czym może objawić się zawieszenie EGR (to odnośnie statycznego logu z grupy 3) Filtr paliwa wymieniałem w styczniu, jakieś 18 tys. km temu. Może faktycznie to zbyt długa jazda na filtrze? A tankuję zazwyczaj na Shellu (Shell Fuel Save Diesel), czasem BP zwykły diesel. Czy powinienem zmienić stację paliw, macie jakieś doświadczenia? Nawiązując do mojego problemu, od którego się wczoraj zaczęło, to robiłem też logi przed czyszczeniem styków na PD, tylko coś kliknąłem nie tak i się nie zapisały. Ale w grupie 23 wartości były podobne, tylko na 4. cylindrze na biegu jałowym wartości były ok. -30 do -40, a przy 3000 obr./min na tym cylindrze wartości były nawet około -50 - -60. Więc, chyba po czyszczeniu jest nieco lepiej. Wczoraj PD wyłączył się na zimnym silniku w drodze do pracy, później było już OK, ale nie goniłem go strasznie. Dziś rano znów na zimnym się zawiesił. Po czyszczeniu był już dość ciepły silnik i się nic nie działo. Zobaczę jutro rano czy sytuacja się powtórzy czy czyszczenie pomogło... Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi! Edytowane 28 Listopada 2014 przez simekdg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #5 Napisano 28 Listopada 2014 Wczoraj PD wyłączył się na zimnym silniku w drodze do pracy, później było już OK, ale nie goniłem go strasznie. Dziś rano znów na zimnym się zawiesił. Po czyszczeniu był już dość ciepły silnik i się nic nie działo. Zobaczę jutro rano czy sytuacja się powtórzy czy czyszczenie pomogło... Troszkę nie rozumiem co się wyłaczyło? Silnik zgasł? Co tzn ,,zawiesił się" Zawieszanie EGR =syf w dolocie. Ten typ tak ma. Albo go wyczyścić albo go zaślepić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simekdg Zgłoś #6 Napisano 29 Listopada 2014 To o czym piszę "zawiesił się" to: w czwartek rano jadąc do pracy, na zimnym silniku przy mocniejszym przyspieszaniu nagle silnik zaczął pracować jak na trzech cylindrach i zaczęło nim rzucać, a im większe obciążenie było tym bardziej nim rzucało, dodatkowo załączyła się kontrolka od ESP. Poczytałem na forum, że to pompowtryski mogły paść. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu objawy ustąpiły. Wyczytałem, że w pierwszej kolejności warto poprawić (wyczyścić i dogiąć konektorki) styki pompowtrysków. Tak też zrobiłem. Po podłączeniu VAGa odczytałem błędy i był tylko jeden: 18074 - PD Unit Injector; Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction P1666 - 35-10 - - - Intermittent Zastanawia mnie tylko dlaczego pisze, że błąd wystąpił na cylindrze 1, a w grupie 23 wyniki są najgorsze dla cylindra 4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #7 Napisano 29 Listopada 2014 Wymien ten filtr paliwa, moze jakis wadliwy. Wg mnie jest problem z dostaczaniem paliwa. Zaczal bym od filtra, potem przyjzal sie pompie vacum a na koniec pompki(bo najdrozsza sprawa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #8 Napisano 29 Listopada 2014 Wymien ten filtr paliwa, moze jakis wadliwy. Wg mnie jest problem z dostaczaniem paliwa. Zaczal bym od filtra, potem przyjzal sie pompie vacum a na koniec pompki(bo najdrozsza sprawa). Filtr, pompa vacum(szczelność,ciśnienie). Jeżeli nie pomoże odezwij się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simekdg Zgłoś #9 Napisano 29 Listopada 2014 Dzięki! Filtr paliwa mam z manna więc chyba nie powinien być wadliwy, ale wymienię w poniedziałek lub wtorek i zrobię logi. Może faktycznie gdzieś się trafiło jakieś gorsze paliwo i zabrudziło filtr. A propos błędu PD, to dziś przejechałem jakieś 150km i nie ma problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simekdg Zgłoś #10 Napisano 12 Grudnia 2014 W końcu udało mi się zrobić logi... Wymieniłem filtr paliwa, ale niestety nadal wartości w grupie 23 są ujemne przy 3000 obr/min. Czy coś jeszcze można sprawdzić lub zrobić co może wpłynąć na te wartości? STATYCZNE: Grupa 001: http://vaglog.pl/log_196364.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_196366.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_196363.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_196367.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach