TomaszPryt Zgłoś #21 Napisano 24 Listopada 2014 Sory za literówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #22 Napisano 24 Listopada 2014 Wymienić uszczelki na pompce to troszkę więcej pracy niż tylko podoginać konektorki. Moja rada, jeżeli pompki nie był ruszane wcześniej to nie ruszaj, tzn nie wyjmuj ich jeżeli nie jesteś na 110% pewny, że to ich wina.Możesz spróbować podoginać konektorki jak koledzy radzą , może pomoże. Narazie konektorki podoginaj. Kiedy filtr wahy wymieniany? Pompki z tego wozu czy ktoś coś przekładał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomaszPryt Zgłoś #23 Napisano 24 Listopada 2014 Pompki były wyjmowane przy planowaniu głowicy .uszczelka puściła i została wymieniona.założone nowe oringi i wszystko ustawione . Naprawa wykonana 33tys temu.czy mógłoby juz któryś stracić szczelność? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #24 Napisano 24 Listopada 2014 termostat walnięty chyba i coś przepływka w 008 wariuje ... Kto wirusował,czym? Tuner czy Józek w garażu? Te logi to po tym wirusie? Wydaje mi się ze tak patrząc na gr 8 oraz 11 - - - - - aktualizacja - - - - - Pompki były wyjmowane przy planowaniu głowicy .uszczelka puściła i została wymieniona.założone nowe oringi i wszystko ustawione . Naprawa wykonana 33tys temu.czy mógłoby juz któryś stracić szczelność? Jesteś tego pewien, czy sprzedający zapewniał? Tobie dmuchnęło uszczelkę czy poprzednikowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomaszPryt Zgłoś #25 Napisano 24 Listopada 2014 w końcu jak to z autem bywa coraz głębsze badania mi w głowie.a może podjechać na kompresję? .wted myślę można by wykluczyć dół? Najlepiej jak wy doradzićie ponieważ mechanicy zawsze trochę ciągną w swoją stronę, ku własnemu zyskówi. Nie chce oczywiście tu nikogo obrazić lecz zaznaczyć pewien sposób podejścia do pacjenta. - - - - - aktualizacja - - - - - Uszczelka robiłem ja,lecz już było mokro przy zakupie wiec niedługo po nabyciu auta naprawdę wykonałem. Od tamtej pory zero problemów.teraz jednak mam wrażenie tych zbyt dużych drgań. Identyczny silnik z wozie kolegi pracuje łagodniej. Czekam na wasze podpowiedzi.jak cos auto z weekend pójdzie pod "skalpel" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #26 Napisano 24 Listopada 2014 termostat walnięty chyba i coś przepływka w 008 wariuje ... w końcu jak to z autem bywa coraz głębsze badania mi w głowie.a może podjechać na kompresję? .wted myślę można by wykluczyć dół? Najlepiej jak wy doradzićie ponieważ mechanicy zawsze trochę ciągną w swoją stronę, ku własnemu zyskówi. Nie chce oczywiście tu nikogo obrazić lecz zaznaczyć pewien sposób podejścia do pacjenta. - - - - - aktualizacja - - - - - Uszczelka robiłem ja,lecz już było mokro przy zakupie wiec niedługo po nabyciu auta naprawdę wykonałem. Od tamtej pory zero problemów.teraz jednak mam wrażenie tych zbyt dużych drgań. Identyczny silnik z wozie kolegi pracuje łagodniej. Czekam na wasze podpowiedzi.jak cos auto z weekend pójdzie pod "skalpel" Takim tokiem myślenia to daleko tu nie zajdziemy. Zaczniesz szukać,drążyc,rozbierać,wymieniać,oplacać mechanika. Opisz te drgania jak to wygląda? Na wolnych obrotach? Na srednich obrotach? Podczas jazdy? Jak dodasz lekko gazu tak na 1000obr to też drga? Co drga-silnik,buda? Jak wsiądziesz do fury to lewarek drga,na siedzeniach czuć drgania,na pedałach? Jak gasisz silnik to spokojnie gaśnie czy telepie motorem? Chodzi równo czy tak jakby gubił jakiś gar? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomaszPryt Zgłoś #27 Napisano 24 Listopada 2014 Najbardziej odczuwalne na biegu jałowym i przy gaszeniu.odpowiednio objawia się to tak jakby auto nie chciało równo cykac tylko meczy się swoją pracą.nie wiem czy mnie zrozumiećie bo nie posiadam takiego dachowego słownictwa jak niektórzy tutaj. :-) przy gaszeniu to aż rusza buda .przekręaam kluczyk na 0 i nieraz aż mi głową chce kiwac . Zrobię tak.wymienię filtr paliwa.zdejmd pokrywę i lekko rusze styki . Potem zobaczymy czy cos pomoże jeśl nie będziemy działać dalej.pora znaleźć czas :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #28 Napisano 24 Listopada 2014 Najbardziej odczuwalne na biegu jałowym i przy gaszeniu.odpowiednio objawia się to tak jakby auto nie chciało równo cykac tylko meczy się swoją pracą.nie wiem czy mnie zrozumiećie bo nie posiadam takiego dachowego słownictwa jak niektórzy tutaj. :-) przy gaszeniu to aż rusza buda .przekręaam kluczyk na 0 i nieraz aż mi głową chce kiwac . Zrobię tak.wymienię filtr paliwa.zdejmd pokrywę i lekko rusze styki . Potem zobaczymy czy cos pomoże jeśl nie będziemy działać dalej.pora znaleźć czas :-) Przy EGR jest taka czarna mala puszeczka z cięgnem i wężykiem podciśnieniowym tzw klapa gasząca. Zobacz weżyk podciśnieniowy czy nie spadł,czy nie przetarty. W momencie gaszenia sztanga ma być zassana na 3 sekundy. Najlepiej we dwóch to sprawdzić jeden gasi drugi obserwuje. Samemu też można na chodzącym silniku wcisnąć ręcznie sztange i zaobserwować czy gaśnie miękko czy telepie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomaszPryt Zgłoś #29 Napisano 25 Listopada 2014 Ta sztanga przy egr podczas gaszenia wogole się nie porusza.wężyk cały wie widać śladów uszkodzeń,oczywiście tyle ile widać z obudowa silnika nie Zdejmowajem. Przy manualnym poruszenit silnik zatrzymuje się całkiem inaczej delikatne drgania tylko. Faktycznie zatrzymanie bardzo spokojne. Co może być przyczyną koledzy? Ta dźwignią chodzi delikatnie w całym zakresie .nie wied skąd brak reakcji podczas gaszenia. Nieszczelnośc podciśnienia w innym miejscu niż obserwowane przeze mnie czy awaria jakiegoś podzespołt? Egr przecież po logach widać ze pracuje trochę tego nie mogę ogarnąć.logi ok a czymś oddzielnym klapa gąszaca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #30 Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Ta sztanga przy egr podczas gaszenia wogole się nie porusza.wężyk cały wie widać śladów uszkodzeń,oczywiście tyle ile widać z obudowa silnika nie Zdejmowajem. Przy manualnym poruszenit silnik zatrzymuje się całkiem inaczej delikatne drgania tylko. Faktycznie zatrzymanie bardzo spokojne. Co może być przyczyną koledzy? Ta dźwignią chodzi delikatnie w całym zakresie .nie wied skąd brak reakcji podczas gaszenia. Nieszczelnośc podciśnienia w innym miejscu niż obserwowane przeze mnie czy awaria jakiegoś podzespołt? Egr przecież po logach widać ze pracuje trochę tego nie mogę ogarnąć.logi ok a czymś oddzielnym klapa gąszaca? Kolego EGR i klapa gasząca nie mają ze sobą nic wspólnego. to dwa urządzenia tylko połączone ze sobą. Sciągnij obudowe silnika, od klapy idzie podciśnieniowy ze 30cm do zaworka koło przepływki. Tak nie stwierdzisz czy on jest cały,czasem sparcieje od środka. Przy gaszaku jest krócieć na węzyk-obejrzyj czy nie wyłamany, wewnątrz jest membrana sprawdź czy nie dziurawa. Przy gaszeniu dzwignia klapy ma sie zamknąć samoczynnie na 2-3 sekundy po czym samoczynnie ma się otworzyć. Najlepiej we dwóch to sprawdzić bo samemu ciężko to wypatrzeć przez szybe z podniesioną klapą. Przy nie sprawnym gaszaku bedzie telepało silnikiem i budą jak diabli. Miałem to u siebie( spadl wężyk) Tak ma dzialać Tu temat o problemach z klapą gaszącą: http://forum.vw-passat.pl/threads/120197-Klapa-Gaszaca Edytowane 25 Listopada 2014 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #31 Napisano 25 Listopada 2014 Kto wirusował,czym? Tuner czy Józek w garażu?Te logi to po tym wirusie? Wydaje mi się ze tak patrząc na gr 8 oraz 11 Wirusowane oczywiście przez tunera. Logi robione po... Oto logi z dzisiaj, każda grupa z osobna http://vaglog.pl/log_194607.html http://vaglog.pl/log_194608.html http://vaglog.pl/log_194609.html http://vaglog.pl/log_194610.html http://vaglog.pl/log_194611.html http://vaglog.pl/log_194612.html http://vaglog.pl/log_194613.html http://vaglog.pl/log_194614.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #32 Napisano 25 Listopada 2014 no wg mnie cały czas coś nie tak jest z termostatem. Grupy 013 i 023 chyba logi dynamiczne ? te grupy się loguje statycznie. I niech ktoś się przyjrzy dobrze grupie 008, te "cyferki jakieś dziwne". Szczególnie w wyższych obrotach. Jak by tuner "oszukiwał" przepływkę. Poprawcie mnie jak coś źle kombinuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #33 Napisano 25 Listopada 2014 Tak wszystkie logi to dynamiczne. Nie wiedziałem że grupy 013 i 023 loguje się statycznie, od teraz będę wiedział Czekam na wypowiedzi innych członków forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #34 Napisano 25 Listopada 2014 Wirusowane oczywiście przez tunera. Logi robione po... Oto logi z dzisiaj, każda grupa z osobna http://vaglog.pl/log_194607.html http://vaglog.pl/log_194608.html http://vaglog.pl/log_194609.html http://vaglog.pl/log_194610.html http://vaglog.pl/log_194611.html http://vaglog.pl/log_194612.html http://vaglog.pl/log_194613.html http://vaglog.pl/log_194614.html Gr 1-termostat do weryfikacji Gr 4 kol 4- kiedy wymieniany rozrząd? Rozbiegany jakiś od 0- 4 Gr 3-OK jak na oryginalny soft, ale po wirusie parametry powinny być wyższe Gr 8- dawka dzwignięta, ale o powietrzu tuner zapomniał gr 3 albo przeplywka już więcej nie może Gr 11- po wirusie OK ale nie ingeruje bo nie wiem co tuner chciał osiągnać Gr 13 OK Moim zdaniem za mało powietrza w stosunku do paliwa. Dobry Tuner podnosi parametry analogicznie w gr 3,8 gr 11 koryguje się ciśnienie aby komp przeładowania nie widział. Bez ingerencji mechanicznej z 1.9 więcej niż 150PS nie wyciągniesz. W lato intercooler ugotujesz. Jak chcesz więcej to pompki ,turbo, inercoler OUT (oczywiście podmiana na coś większego i mocnejszego). Katalizator wycięty? Do wirusa wskazane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #35 Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Gr 1-termostat do weryfikacjiGr 4 kol 4- kiedy wymieniany rozrząd? Rozbiegany jakiś od 0- 4 Gr 3-OK jak na oryginalny soft, ale po wirusie parametry powinny być wyższe Gr 8- dawka dzwignięta, ale o powietrzu tuner zapomniał gr 3 albo przeplywka już więcej nie może Gr 11- po wirusie OK ale nie ingeruje bo nie wiem co tuner chciał osiągnać Gr 13 OK Moim zdaniem za mało powietrza w stosunku do paliwa. Dobry Tuner podnosi parametry analogicznie w gr 3,8 gr 11 koryguje się ciśnienie aby komp przeładowania nie widział. Bez ingerencji mechanicznej z 1.9 więcej niż 150PS nie wyciągniesz. W lato intercooler ugotujesz. Jak chcesz więcej to pompki ,turbo, inercoler OUT (oczywiście podmiana na coś większego i mocnejszego). Katalizator wycięty? Do wirusa wskazane. Teraz dokładnie nie wiem kiedy rozrząd był wymieniany bo pisze ciągle w imieniu kolegi. Napisze później. Tuner podobno więcej nie mógł dźwignąć mocy, bo się nie dało tak że możliwe że będzie to wina przepływki. Osobiście robiłem u tego samego gościa mojego paska i wyszło niecałe 170km z czego seria 138 Tak że myślę że jeśli miał by tuner możliwości to by zdziałał coś więcej. A co do ugotowania intercoolera w lato to się nie zgodzę, daje rade. Oczywiście jeśli chciało by się 'deptać' od świateł do świateł to rzecz jasna że po paru ostrych startach będzie utrata mocy, ale do normalnej jazdy ew. od czasu do czasu pedał w podłogę to niema sensu pchać się w takie mody jak wymiana na większy intercooler Katalizator nie wycięty u mnie jak i kolegi. Edytowane 25 Listopada 2014 przez djsaibix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #36 Napisano 25 Listopada 2014 Teraz dokładnie nie wiem kiedy rozrząd był wymieniany bo pisze ciągle w imieniu kolegi. Napisze później. Tuner podobno więcej nie mógł dźwignąć mocy, bo się nie dało tak że możliwe że będzie to wina przepływki. Osobiście robiłem u tego samego gościa mojego paska i wyszło niecałe 170km z czego seria 138 Tak że myślę że jeśli miał by tuner możliwości to by zdziałał coś więcej. A co do ugotowania intercoolera w lato to się nie zgodzę, daje rade. Oczywiście jeśli chciało by się 'deptać' od świateł do świateł to rzecz jasna że po paru ostrych startach będzie utrata mocy, ale do normalnej jazdy ew. od czasu do czasu pedał w podłogę to niema sensu pchać się w takie mody jak wymiana na większy intercooler Katalizator nie wycięty u mnie jak i kolegi. Do jazdy normalnej to sie zgodzę nie ma problemu,ale wyskocz na autostradę i pogoń go 150-170 km/h z 500km w 30-to st upale, wtedy przekonasz się jak wydajny jest IC i jaką temp ma powietrze w dolocie i jaką moc wtedy będziesz miał. Jeżeli kolega chcial więcej to czemu nie zapytał Tunera z czym jest problem. Wóz przed modami musi być OK (chodzi o logi zrobione przed wirusem), każde niedomaganie czegokolwiek odbija się w późniejszej eksploatacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #37 Napisano 27 Listopada 2014 (edytowane) Gr 1-termostat do weryfikacjiGr 4 kol 4- kiedy wymieniany rozrząd? Rozbiegany jakiś od 0- 4 Gr 3-OK jak na oryginalny soft, ale po wirusie parametry powinny być wyższe Gr 8- dawka dzwignięta, ale o powietrzu tuner zapomniał gr 3 albo przeplywka już więcej nie może Gr 11- po wirusie OK ale nie ingeruje bo nie wiem co tuner chciał osiągnać Gr 13 OK Termostat wymień. Sprawdził bym też wiskoze wentylatora, bo mam wrażenie że ciągle chłodzi silnik (szybka zmiana temp.). Przepływka ogólnie dobrze mierzy i nic poza jej umyciem bym nie robił. Synchronizacje masz nieco na plus. Tak duża rozbieżność na wysokich obrotach głównie wynika z słabej jakości napinacza, oporów wynikających z napędzania, zuzycia podzespołów rozrządu. Ustaw na 0 lub nieco w minus (-0,5). Minimalnie wzrosną parametry, lecz i spalanie też może wzrosnąć. Wskazania przepływki nie zawsze są prawdziwe i ni jak się mają do rzeczywistości, dlatego podczas chipowania tuner odpowiednio nadpisuje mape przepływki. Powietrza jest dość, a mocy się więcj nie da, bo to są powoli max z tego setupu. Dawki masz adekwatne do osiągów. Z loga momentu oraz turbo widać ładnie rozłożony moment i moc. Moim zdaniem za mało powietrza w stosunku do paliwa.Dobry Tuner podnosi parametry analogicznie w gr 3,8 gr 11 koryguje się ciśnienie aby komp przeładowania nie widział. Bez ingerencji mechanicznej z 1.9 więcej niż 150PS nie wyciągniesz. W lato intercooler ugotujesz. Jak chcesz więcej to pompki ,turbo, inercoler OUT (oczywiście podmiana na coś większego i mocnejszego). Jesteś w błędzie. 160 spokojnie osiąga ten silnik na seryjnych gratach, a czasami udaje się i z 170. Rzeczywiście w lato podczas gorących dni możesz puszczać nieznacznego dymka, ale wszystko zależy od stylu jazdy. Wiadomo ciągły pedał w podłodze zagotuje dolot Soft mi się podoba. Katalizator wycięty? Do wirusa wskazane. Mile widziane, ale nieobowiązkowe. Edytowane 27 Listopada 2014 przez DarekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #38 Napisano 27 Listopada 2014 Termostat wymień. Sprawdził bym też wiskoze wentylatora, bo mam wrażenie że ciągle chłodzi silnik (szybka zmiana temp.).Przepływka ogólnie dobrze mierzy i nic poza jej umyciem bym nie robił. Synchronizacje masz nieco na plus. Tak duża rozbieżność na wysokich obrotach głównie wynika z słabej jakości napinacza, oporów wynikających z napędzania, zuzycia podzespołów rozrządu. Ustaw na 0 lub nieco w minus (-0,5). Minimalnie wzrosną parametry, lecz i spalanie też może wzrosnąć. Wskazania przepływki nie zawsze są prawdziwe i ni jak się mają do rzeczywistości, dlatego podczas chipowania tuner odpowiednio nadpisuje mape przepływki. Powietrza jest dość, a mocy się więcj nie da, bo to są powoli max z tego setupu. Dawki masz adekwatne do osiągów. Z loga momentu oraz turbo widać ładnie rozłożony moment i moc. Jesteś w błędzie. 160 spokojnie osiąga ten silnik na seryjnych gratach, a czasami udaje się i z 170. Rzeczywiście w lato podczas gorących dni możesz puszczać nieznacznego dymka, ale wszystko zależy od stylu jazdy. Wiadomo ciągły pedał w podłodze zagotuje dolot Soft mi się podoba. Mile widziane, ale nieobowiązkowe. Nie przeczę że zły soft, jednakże powietrza mogłoby być więcej. 150PS to bezpieczna granica i można sobie pozwolić na większą swobodę w manewrowaniu pedałem przyspieszenia. 160-170 PS zgodze się, do wyprzedzania czy chwilowego butowania tak, ale nie do ciągania np. po autostradzie 160 i więcej km/h. A to czy wóz będzie jeździł w proporcji 70/30 % miasto/autostrady czy 80/20% autostrady/ miasto to już inny temat. Oczywiście styl jazdy również na to wpływa,ale to też indywidualne preferencje użytkownika. Ze szczególnym naciskiem na gorące dni w lato. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #39 Napisano 27 Listopada 2014 Dzięki koledzy za wypowiedzi i wskazówki. Rozrząd był wymieniany jakieś 72tyś temu. Tuner przy wirusowaniu nie mógł więcej podnieść i powiedział żebym sobie sprawdził wtryski tzn. koledze to mówił. Tak sobie myślę że może poprzedni właściciel włożył pompki od słabszej wersji, może tak być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #40 Napisano 27 Listopada 2014 Dzięki koledzy za wypowiedzi i wskazówki. Rozrząd był wymieniany jakieś 72tyś temu. Tuner przy wirusowaniu nie mógł więcej podnieść i powiedział żebym sobie sprawdził wtryski tzn. koledze to mówił. Tak sobie myślę że może poprzedni właściciel włożył pompki od słabszej wersji, może tak być ? Aby wóz dobrze zawirusować motorownia musi być igła, w przeciwnym razie tzw wirus moze tylko zaszkodzić. Możliwe ze ktoś zmieniał. 72 tyś na rozrzadzie- ja bym zmieniał już. Jak na markowych częściach to jeszcze jest do przyjęcia, natomiast jak nie wiesz kto co tam wrzucił to można się zdziwić nie znając dnia ani godz. Tu nie następuje ostrzeżenie. A synchro gr 4 wykazuje najprawdopodniej dość duże żużycie rolki lub napinacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach