Skocz do zawartości
TomaszPryt

Prośba o analize logow avb

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie:)

Jestem na forum swieżakiem,od dłuższego czasu autko w moim posiadaniu,czytałem szukałem na forum i nie mogłem znależćwiec zalożylem nowy temat. tak więc postanowiłem zrobić logi. Chce abyscie mi powiedzieli czy z autkiem wyglada sytuacja dobrze,niby nic niepokojącego sie nie dzieje oprocz tak jakby za "dużych" drgań motorowni ,sprawdzone poduszki silnika i skrzyni,według mechanika mowi ze ok, wymieniona dwumasa i sprzegło na komplet LUK.

Logi robione według instrukcji:

Statyczne:

http://vaglog.pl/log_194421.html

http://vaglog.pl/log_194422.html

http://vaglog.pl/log_194423.html

http://vaglog.pl/log_194424.html

http://vaglog.pl/log_194417.html

http://vaglog.pl/log_194418.html

http://vaglog.pl/log_194419.html

http://vaglog.pl/log_194420.html

Bass Setings:

http://vaglog.pl/log_194427.html

http://vaglog.pl/log_194425.html

http://vaglog.pl/log_194426.html

Dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_194437.html

http://vaglog.pl/log_194438.html

http://vaglog.pl/log_194439.html

http://vaglog.pl/log_194440.html

http://vaglog.pl/log_194441.html

http://vaglog.pl/log_194442.html

http://vaglog.pl/log_194443.html

http://vaglog.pl/log_194444.html

 

Mam Nadzieje że wszystko zrobiłem dobrze i jesteście koledzy w stanie wszystko ogarnąć:)

czekam aż sie teraz ruszy coś by dowiedzieć sie tego co Wy myślicie:)

Edytowane przez TomaszPryt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odemnie powiem tyle że pompowtryskiwacze na 2 i 3 cylindrze w grupie 23 mają zbyt wysokie bipy. Ich przedział to +/- 30 a u Ciebie jest nawet 50. Kiedy był wymieniany filtr paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odemnie powiem tyle że pompowtryskiwacze na 2 i 3 cylindrze w grupie 23 mają zbyt wysokie bipy. Ich przedział to +/- 30 a u Ciebie jest nawet 50. Kiedy był wymieniany filtr paliwa?

 

A ja się nie zgodzę z Tobą. Ta granica +/- 30 jest raczej umowna. Ja mam cztery wtryski wszystkie w granicach +50 i wszystko jest ok. OD 2 lat odkąd zostały wsadzone nie zmieniły się ani trochę.

Jak się dzieje coś niedobrego z furą wtedy można się zastanawiać.

Najważniejsze żeby wartości nie wariowały jak się gazuje. Wartości nie mogą wtedy skakać.

Znam przypadek , że BIPy były wszystkie bliskie zeru. Jak dało się gazu nagle wskakiwały na 128+ i trzęsło furą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne kolego-każdy silnik reaguje inaczej lecz to nie zmienia faktu ze u kolegi Bipy są poza normą. U jednego nie ma to wpływu na nic a u drugiego powoduje objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może tak być ale jeżeli nie skaczą przy przegazowywaniu to ja bym szukał winowajcy drgań gdzie indziej. Na pewno nie w BIPach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wasza opinnie.

filtr paliwa wymieniam razem z całą resztą filtrow i bedzie to pod koniec roku,wtedy mam najwiecej czasu aby sie tym zając:) mam dla was najswieższa nowinke z dzisiaj rana po tym badaniu w VagCom podkusiło mnie by podjechać do serwisu,a nóż widelec może trafie na wpisy z serwisów. Tak tez trafiłem:/ bardzo zaskoczony nie byłem lecz lekko przerosła mnie informacja ....Autko w pierwsze trzy lata do czewrca 2004 strzeliło przeszło 130 tys km. potem był jeszcze wpis z 2008 koniec roku i ładne 254kkm...plus to co zrobił polak i cofnął przed moim zakupem.... jak myslicie może to juz koniec motorka??? nigdy nad tym nie myslałem gdyż przypuszczałem przebieg rzedu 250tys a tu zblizą sie juz 400,a wbrew tym kilometra auto jest zzadbane i odziwo bez wypadku:) podzielcie sie swoimi sugestiami bo nie znajde chyba przyczyny takowych "dgrań".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm to nie sprawdzales przed zakupem ? Koniec motorka ?watpie. Odpala , ma moc, nie bierze oleju, plynu ze zbiorniczka nie ubywa ? Drgania w dieslu to normal. Kwestia tego jak mocne te drgania masz. Z logow nie widac zeby jakas sie tragedia dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt.kupując pierwsze auto dałem trochę plamę.wypad po auto wyprawa z mechanikęm u którego auto zresztą jest serwisowand przy grubszej robocie.np wymianie dwunasy czy rozrządu po zakupie.passat od strony mechanicznej i technicznej wyglądał dobrze a z przebiegami bywa różnie. Wszystkie płyny w normie.jedynie z 4setki oleju zniknie od wymiany do wymiany .obstawiam za przyczynę turbo choć nawet nie pojawia się niepokojący niebieski dym . według was auto ma zdrowe serce lecz zmęczone km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fakt.kupując pierwsze auto dałem trochę plamę.wypad po auto wyprawa z mechanikęm u którego auto zresztą jest serwisowand przy grubszej robocie.np wymianie dwunasy czy rozrządu po zakupie.passat od strony mechanicznej i technicznej wyglądał dobrze a z przebiegami bywa różnie. Wszystkie płyny w normie.jedynie z 4setki oleju zniknie od wymiany do wymiany .obstawiam za przyczynę turbo choć nawet nie pojawia się niepokojący niebieski dym . według was auto ma zdrowe serce lecz zmęczone km?

 

90% TDI ma kręcone liczniki. Musisz liczyć sie z przebiegiem 500tyś. Mało tego w niemcowni raz kręcony w PL drugi raz. W PL sprzedaja się auta z przebiegiem 200tyś. Ludzie sami troche to zapoczątkowali. ,,O Panie 300tyś przebiegu-nie biore" No to za dwa dni ten sam wóz już ma 180-200tyś. Dobrze utrzymany TDI eksploatowany w D z przebiegiem 400-500 tyś. jest w dobrym stanie. Tam nikt nie jeżdzi po garazowych mechanikach, full serwis co 15-20 tyś.

A co do przebiegu- nie da się jednoznacznie go ocenić jak auto np od 6-8 lat jest w PL bo tu rzadko kto prowadzi ks. serwisową i serwisuje w autoryzowanym warsztacie. A zresztą tak teraz kręcą liczniki że ślad po tym nie zostaje.

Na twoim miejscu nie przejmowałbym się przebiegiem,jak blacha zdrowa i środek w miarę utrzymany.

Motor zawsze można wymienić na 800-1000zł.

U ciebie przyjrzałbym się pompkom i BIPY gr 23. To ze u jednych na+50 chodzi,nie znaczy że u ciebie również tak będzie.

Możliwe przyczyny wysokich bipów:

 

Grupa/log statyczna-y 023 czyli BIP-y

 

BIP ( Begining of Injection Period), jest wskazaniem czasu (odchyłki) otwarcia elektrozaworu od zakładanego prawidłowego/idealnego wyniku którego wartość wynosi „0” (zero) - czyli tyle ile jest przewidywane w oprogramowaniu ECU.

Sterownik mierzy czas w jakim jest pobierany prąd przez cewkę i podczas kolejnego suwu zadaje identyczną wartość.

 

- Bipy dodatnie oznaczają, że elektrozawór pozostaje otwarty dłużej, co może wynikać z oporów które napotyka kotwica elektrozaworu np. ze względu na przytarcie

 

- Wartość ujemna oznacza krótszy od wzorcowego czas otwarcia i może oznaczać zbyt małą dawkę paliwa dostarczaną do elektrozaworu np. spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem oleju napędowego dostarczanego poprzez pompę tandemową, zapchanym filtrze paliwa czy złej jakości paliwie.

 

W silnikach z PDE (do 2005) prawidłową wartością uważa się przedział liczbowy pomiędzy -/+ 30 jednostek.

Silniki nowsze ale z tradycyjnymi, elektromagnetycznymi PD (PDE) zależnie od modelu mają większy zapas tolerancji ( np. -/+ 60 i więcej).

 

W silnikach z PPE problemy zaczynają się od wartości -/+ 100 jednostek.

 

Wypada pamiętać że na wskazywane wartości BIP duży wpływ może mieć jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu.

W tym przypadku warto przeprowadzić pomiary/odczyty na wysokich obrotach silnika, np. 3000 rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co koledzy z korekta W której się nieszczę Chodzi mi o dodatnie wartości z pompęk , mam na myśli korekcjd dawki paliwa dwa odstaja na plus i dwa na minus...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co koledzy z korekta W której się nieszczę Chodzi mi o dodatnie wartości z pompęk , mam na myśli korekcjd dawki paliwa dwa odstaja na plus i dwa na minus...

 

Korekcje są jeszcze dobre. Ja na takich 4 lata jeżdże(100 tyś km i bez zmian).Jak coś idzie w plus to coś musi iść w minus. Mniej więcej sumując wszystko ma być w okolicach 0.

Nie oznacza to jednak że twój silnik również toleruje takowe.

Każdy reaguje inaczej czy to korekcje ,czy Bipy, czy syncho rozrzadu. W jednym będzie OK w drugim mogą występować problemy.

 

 

Grupa/log statyczna-y 013

 

W tym logu czujnik Halla mierzy prędkość obrotową wałka rozrządu i czas pomiędzy kolejnymi zapłonami. Sterownik ECU poprzez korekcje dawki oleju napędowego stara się aby silnik na biegu jałowym pracował równomiernie/ optymalnie.

Idealnymi wskazaniami są wartości równe zeru („0”) ale w praktyce występują niewielkie odchyłki.

 

Pomimo tego, że VAG dopuszcza korekcje (dodatnie i ujemne) w zakresie od – 3 mg/suw do + 3 mg/suw, niezależni fachowcy przyjmują, że bezpieczna granica korekcji jest o połowę mniejsza i zawiera się od – 1,5 do + 1,5 mg/suw., zaś wszystko co wykracza poza ten przedział należy starannie analizować i eliminować.

 

Duże rozbieżności mogą wskazywać na uszkodzenie pompowtryskiwacza (np przez słabe rozpylanie oleju napędowego) ale również mogą wskazywać na (będące skutkiem usterki lub naturalnego zużycia):

 

- nieszczelność (i/lub zużyte gniazdo PD w głowicy) w osadzeniu pompowtrysku

 

- utratę kompresji skutkiem różnorodnych uszkodzeń głowicy lub jej uszczelki

 

- utratę kompresji poprzez elementy układu korbowo-tłokowego, szczególnie pierścieni tłokowych

 

- uszkodzenia wałka rozrządu

 

Korekcje ujemne => pojawiają się zazwyczaj w cylindrach bardziej sprawnych, ponieważ uzyskując większą moc zasilanie paliwem jest redukowane.

 

Korekcje dodatnie => pojawiają się w cylindrach słabszych, co bywa skutkiem wcześniej wskazanych niesprawności silnika lub też pogorszonej sprawności pompowtryskiwacza (np. zacierająca się iglica rozpylacza)..

 

Warto zauważyć, że duże różnice w sprawności poszczególnych cylindrów znacząco wpływają na powstawanie i pogłębiania się drgań układu korbowo-tłokowego w relatywnie niskich częstotliwościach.

Edytowane przez driver77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co koledzy z korekta W której się nieszczę Chodzi mi o dodatnie wartości z pompęk , mam na myśli korekcjd dawki paliwa dwa odstaja na plus i dwa na minus...

 

Teoretycznie jest chyba tak , że te pompki co są "słabsze" czy też gorsze dawki pokazuje na + właśnie. Pompki z - dawkami są to pompki, którymi komp stara się wyrównać dawkę paliwa.

Ktoś mi tak kiedyś to tłumaczył.

 

Korekcje ujemne => pojawiają się zazwyczaj w cylindrach bardziej sprawnych, ponieważ uzyskując większą moc zasilanie paliwem jest redukowane.

 

 

Korekcje dodatnie => pojawiają się w cylindrach słabszych, co bywa skutkiem wcześniej wskazanych niesprawności silnika lub też pogorszonej sprawności pompowtryskiwacza (np. zacierająca się iglica rozpylacza)..

 

czyli dobrze pamiętałem :D

Edytowane przez Rosa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

postanowiłem nie zakładać kolejnego tematu o analizę logów tak że przyłączam się do tego tematu. Passat kolegi, silnik AVF po lekkim wirusie na 145km (podobno więcej nie można z niego wyciągnąć, coś jest nie 'HALLO') Seria na hamowni wyszła poniżej 120km.

 

Oto logi, mam nadzieje że coś z nich wyniknie.

http://vaglog.pl/log_194529.html

http://vaglog.pl/log_194528.html

http://vaglog.pl/log_194527.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

postanowiłem nie zakładać kolejnego tematu o analizę logów tak że przyłączam się do tego tematu. Passat kolegi, silnik AVF po lekkim wirusie na 145km (podobno więcej nie można z niego wyciągnąć, coś jest nie 'HALLO') Seria na hamowni wyszła poniżej 120km.

 

Oto logi, mam nadzieje że coś z nich wyniknie.

http://vaglog.pl/log_194529.html

http://vaglog.pl/log_194528.html

http://vaglog.pl/log_194527.html

 

termostat walnięty chyba i coś przepływka w 008 wariuje ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniany trochę więcej niż pół roku temu. Temp na liczniku ciągle trzyma 90C.

Przepływka może być przyczyną braku mocy? Zrobić jeszcze jakieś logi dla głębszej analizy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie grupę 001 gdzie masz temp podaną , podczas robienia loga masz temp 80 C. To i tak jest mało. Potem nagły spadek do około 75 C. Wg mnie termostat jest walnięty.

 

Tak przepływka może ograniczać moc.

Zrób logi oddzielnie każdy a nie po 3 na raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki wielkie :)

Będą zrobione oddzielnie te logi to zaraz wrzucam. Niestety termostat wymieni kolega dopiero na święta jak wróci do PL jak i również podmienimy przepływke.

 

Dziwi mnie tylko to że na zegarze jest ciągle 90 C , a w vagu coś innego. Prędzej jak termostat był uszkodzony to temp na zegarze wahała się w okolicach 60-70 C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To akurat kolego przerabiania,temp z czujnika na vag i ta z tablicy zegarów jest właśnie różna mimo to wskażnik na desce pokazuje 90stopniu mnie po wymianie termostatu na nowy podczas wymiany rozprzadu pokazuje identyczne wskazania do tej pory także różnica występuje . Vag pokazuje kilka stopni zawsze mniej.lekko nad 80, jeśli niższa zalecam wymianę termostatu. Temat osobiście przerabianw.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Pozostaje więc nic innego jak zdjąć pokrywką i sprawdzić te kostki przy pompkacH, znaczy dogadać delikatnie piny? Jeśli już bym to zdjął można pokusić siebie wymianę uszczelniacze na pompowtryskach "oringi "? Dla sprawdzenia stanu gniazd. I pewności w tym zakresie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienić uszczelki na pompce to troszkę więcej pracy niż tylko podoginać konektorki. Moja rada, jeżeli pompki nie był ruszane wcześniej to nie ruszaj, tzn nie wyjmuj ich jeżeli nie jesteś na 110% pewny, że to ich wina.

Możesz spróbować podoginać konektorki jak koledzy radzą , może pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok dzięki wielkie :)

Będą zrobione oddzielnie te logi to zaraz wrzucam. Niestety termostat wymieni kolega dopiero na święta jak wróci do PL jak i również podmienimy przepływke.

 

Dziwi mnie tylko to że na zegarze jest ciągle 90 C , a w vagu coś innego. Prędzej jak termostat był uszkodzony to temp na zegarze wahała się w okolicach 60-70 C

 

Kolego czy VAG pokaże 80 czy 100st to na desce będzie i tak pokazywało 90. Tak to wymyślili niemieccy konstruktorzy. Dlatego jak logujesz to jest zakres 80-110 st.

Ma być na VAG 90st a conajmniej 85.

Prosty test termostatu to zagrzanie auta przed 90 st i organoleptycznie obmacać dolny wąż chłodnicy. Jezeli ciepły to termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności