Skocz do zawartości
Gość pannonia

zwiększenie ciśnienia doładowania i dawki paliwa TDi 1,9

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pannonia

Witam

Ponieważ trudno znaleźć konkretny opis jak zwiększyć ciśnienie doładowania i dawkę wtrysku w 1,9TDi 1Z to proszę o wskazówki:

 

1. Jak to fachowo zrobić (czym się reguluje i jak)

2. jaka jest bezpieczna max wartość bez znaczącego skrócenia żywotności silnika

3. jaki jest przybliżony wzrost mocy/osiągów KM lub %

4. czy są jakieś pułapki z rodzaju "błąd komputera", przeładowanie, zacinanie się czegoś itp.

5. po co jest zawór upustowy w TDi i czy jest coś takiego jak recyrkulacja spalin (czy można to bezpiecznie odłączyć i jak, bo tylko zmniejsza dawkę czystego powietrza i teoretycznie chroni przyrodę)

 

Proszę o rzeczową odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mag

pannomia - żaden fachowiec Ci nie pomoże, bo przez to nie zarobi na Tobie 1500zł za wgranie programu i hamownie przed i po - smutna rzeczywistość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 1Z to chyba średnio można gmyrac w programie....

Generlanie (nie wiem czy w dizlu) MBC zwiekszasz cisnienie doladowania, wpinasz pomiedzy WG i dolotem. nie mozna przedobrzyc bo turbo kleknie albo paliwa zabraknie. O zawor to pewnie chodzi Ci o EGR. otoz sluzy on do wtorengo uzycia spalin(tak w skrocie) i przez to czystrze spaliny. Zazwyczaj odcicie EGR skutkuje wiekszym spalaniem ale mozna zorib bardziej hardcorowy program.

moze wycisniesz ze 110km z tego silnika poprzez MBC.

wiecej za bardzo Ci nie powiem, bo gnojowozy to nie moj temat:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf mbc do tdi? nie, chyba nie. tam jest chyba czujnik cisnienia - wylapie przeladowanie i wskoczy ci tryb awaryjny silnika [dobrze mowie?]. mbc mozna sobie bylo stosowac do td [patrz u mnie, mam mbc]. 1Z mozesz zrobic tak - wtryski od afn chyba podejda, fmic, wirus i bedzie ze 120KM. zalezy w jakim stanie masz silnik. w zasadzie 110 to tak minimum i jednoczesnie optimum dla tego silnika. koszty samego wirusa z hamownia to jakies 800-1000zl.

 

egr- recyrkulacja spalin. nie wiem czy w tdi jest to podpiete do kompa.mozesz sprobowac odpiac wtyczke od elektrozaworu.jesli nie bedzie bledow to ok.pozwala uzyskac lepsze wyniki czystosci spalin.do pewnych obrotow [2000-2500] spaliny trafiaja ponownie do cylindrow.ogolnie badziewie, dlatego mam odpiete.mozna dorobic blaszke i zaslepic dodatkowo.taka rurka karbowana, srebrna nad turbinka to wlasnie od egr. w jej poblizu powinien byc zawor, a elektrozawor znajdziesz idac tropem wezyka cisnieniowego od zaworu [chyba zolty kolor, u mnie]

 

co innego zawor upustowy [wastegate]. 1Z jeszcze go chyba posiada, AFN juz chyba nie. no mniejsza o to. dziala na zasadzie - przekroczone cisnienie doladowania, zawor przymyka klapke w wydechu i ogranicza ilosc spalin napedzajacych turbine ->mniejsze doladowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie na dizlach, ale imo mbc przy 1.8T dziala, wiec czemu ma nie dzialac przy tdi?

poza tym przeladowanie nie nastapi bo ustawiasz sobie cisnienei na mbc i do niego zmierza silnik. nie bedzie to peak tylko wzrost, i ile turbo pozwoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

czyli egr to będzie to na zdjęciach?, a gdzie szukać jakiejś regulacji turba, bo po założeniu wtrysków od afn zwiększa się pewnie dawka i wiatru trzeba więcej (jest to chyba gdzieś na forum)

the.wolf - taki całkiem gnojowóz to to nie będzie jak go dokończę to będzie wyglądał: http://www.forum.vw-passat.pl/topics7/virtual-tuning-vt1188,28.htm

 

poza tym jeździłem dawniej benzyną 3,3l i uwierz że TDi jeździ się równie ok ale jak ich nielubisz to ja cię do tego nie zmuszam.

 

a co do samego turba - to zakładając że uda sie ominąć "przeładowanie" czy zbyt wysokie ciśnienie będzie szkodliwe dla niego lub samego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli egr to będzie to na zdjęciach?,

Ciezko jest dostrzec bo zbyt blisko zrobione zdjecie. Jak zobaczysz w moim topicu jest jedno zdjecie (rozbebeszonego auta) gdzie jest wlot do ktorego podlaczony jest EGR

 

a gdzie szukać jakiejś regulacji turba,

Zalezy o jakiej regulacji mowisz. Teoretycznie masz tam taka srobe pod grucha (przy turbinie) ktora mozesz krecic ale jesli spierdzielisz turbina moze zupelnie przestac ladowac.

Doladowaniem turbiny kieruje program wiec to w nim powinienes zmienic wartosci.

 

bo po założeniu wtrysków od afn zwiększa się pewnie dawka i wiatru trzeba więcej (jest to chyba gdzieś na forum)

 

Tez nie prawda. Dawka jest caly czas taka sama. Zmienic ja mozesz w programie.

 

the.wolf - taki całkiem gnojowóz to to nie będzie jak go dokończę to będzie wyglądał: http://www.forum.vw-passat.pl/topics7/virtual-tuning-vt1188,28.htm

poza tym jeździłem dawniej benzyną 3,3l i uwierz że TDi jeździ się równie ok ale jak ich nielubisz to ja cię do tego nie zmuszam.

A co planujesz w zasadzie zrobic i co osiagnac?

 

a co do samego turba - to zakładając że uda sie ominąć "przeładowanie" czy zbyt wysokie ciśnienie będzie szkodliwe dla niego lub samego silnika?

Oczywiscie ze bedzie szkodliwe. Musisz wiedziec jaki jest kres sprezarki i samej jednostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

pakarod ........... no dzięki! wreszcie coś konkretniej :hurra:

Generalnie to:

1. doprowadzić autko do wzorowego stanu techn.

2. podnieść osiągi do optymalnej granicy (o jakieś ~20HP) - tak by czegoś nie spier.... i go trochę odmulić.

3. lekko zmienić jego wygląd - coś jak na linku we wcześniejszym poście

4. poprawić wygląd wewnętrzny (podświetlenie zegarów i konsoli , wskażnik doładowania, itp.)

 

I tyle

 

a jak kiedyś się dorobię jakiejś konkretnej sałaty - to po prostu kupię lepszego Paska (ale pewnie i tak coś w nim zmienię) - i będzie to TDi :hurra:

 

cały problem polega na tym że od zewnątrz bardziej się mi podoba b4, a od środka b5

:mur: - może "B7" będzie bardziej kanciasty to za kilkanaście lat kupię kilkulatka :rotfl:

 

 

 

 

Czyli co proponujesz wpierw sprawdzić i ustawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to jest dosc stara konstrukcja wiec zanim zaczniesz jakiekolwiek modyfikacje mechaniczne zacznij od diagnostyki jednostki. Jesli jednostka jeszcze w miare trzyma parametry to:

 

- wymienic wtryski od ASV (ktore dosc trudno zdobyc)

- program

 

Takie modyfikacje dadza Ci w granicach 11X-13X w zaleznosci od stanu jednostki. Inne modyfikacje techniczne sa kosztowne bo np moznaby jeszcze sprobowac wsadzis turbo od 130 ale jest ono inaczej sterowane wiec to by sie wiazalo z wymiana komputera zaworkow itp. Rzezba i droga.

 

Same wtryski powinny juz robic roznice.

 

Aha i gadalem ze znajomym na temat Twojego turbo z tego co sie dowiedzialem to tam nie masz zbyt duzej mozliwosci regulacji fizycznej. Zreszta ty masz seryjna turbinke i mieszanie przy niej moze sie skonczyc bardzo zle.

 

I w poprzednim poscie palnalem glupstwo oczywiscie po wymianie wtryskow komputer sam dostraja dawke paliwa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

go gnojowozów nic kompletnie nie mam :)

ta srbuka o kotrej mowi pakarod jest przy WG.

na sr.pl jest koles ktory z 1Z wyciagnal 170km i jeszcze nie powiedzial ostatniego slowa. Szukaj w dziale projekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

........no to z tego co widzę bez większej sałaty niema się co pakować w takie roboty. Może większy IC z przodu coś by zmienił - chodzi mi generalnie o polepszenie nie tyle samej mocy,

 

co dynamiki (na nizkich obrotach jest dość żwawy ale im wyżej tym gożej)

 

narazie wirusowania nie planuję i miałem nikłą nadzieję że te pare KM to nie będzie taki problem

 

w tym tygodniu idze do mechanika to przy okazji będzie diagnostyka i może razem z doładowaniem suszarki (ile bar powinna mieć by cokolwiek w tym temacie ruszać dalej). - apropos - tzn że generalnie ustawia się ją przez kompa ???

myślałem o samodzielnym montażu zegara doładowania, tymbardziej że w IC mam wolne wyjście na rurkę (jeszcze niewykorzystane tylko trzeba przewiercić), chciałem taki z allegro, tylko niewiem czy wyniki pomiarów będą wiarygodne :hyhy:

 

co to jest to WG? :wstyd:

 

a co do wymiany wtrysków - podobno jak się zakłada wydajniejsze to też pompa by się przydała wydajniejsza - to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
........no to z tego co widzę bez większej sałaty niema się co pakować w takie roboty. Może większy IC z przodu coś by zmienił - chodzi mi generalnie o polepszenie nie tyle samej mocy,

Moze pare koni bedzie ale tez niedokonca wiadomo. Nalezaloby sprawdzic jak teraz sobie daje rade IC bo moze sie okazac ze jest wporzadku i wydasz bez sensu kase.

 

co dynamiki (na nizkich obrotach jest dość żwawy ale im wyżej tym gożej)

bo to diesel :D Bez poprawienia momentu niewiele zdzialasz.

 

narazie wirusowania nie planuję i miałem nikłą nadzieję że te pare KM to nie będzie taki problem

Te pare koni tak naprawde az tak wiele by nie daly sie wyczuc... ale niutki tak :P

 

w tym tygodniu idze do mechanika to przy okazji będzie diagnostyka i może razem z doładowaniem suszarki (ile bar powinna mieć by cokolwiek w tym temacie ruszać dalej). - apropos - tzn że generalnie ustawia się ją przez kompa ???

Turbiny maja swoje mechaniczne ustawienia ale robi je producent i one sa najbardziej optymalne. Co innego jest z hybrydami gdzie sam musisz znalezc optymalne ustawienie. A mieszanie przy tych ustawieniach moze spowodowac ze turbina wogole przestanie ladowac.

Najbezpieczniejsze jest wiec sterowanie przez komputer.

 

myślałem o samodzielnym montażu zegara doładowania, tymbardziej że w IC mam wolne wyjście na rurkę (jeszcze niewykorzystane tylko trzeba przewiercić), chciałem taki z allegro, tylko niewiem czy wyniki pomiarów będą wiarygodne :hyhy:

 

Dosc fajna i przydatna rzecz. Napewno nie polecam auto gauge - chociaz ladnie wygladaja to wskazuja blednie. Najbardziej polecam greddy. Wskaznik doladowania mozna juz wyrwac za 350zl. Widzialem ostantio taki na allegro sam nawet kupilem.

 

 

a co do wymiany wtrysków - podobno jak się zakłada wydajniejsze to też pompa by się przydała wydajniejsza - to prawda?

Teoretycznie tak ale praktycznie niekoniecznie. Zalezy od innych zmian. Jesli planujesz same wtryski wymienic to pompa teoretycznie nie jest konieczna do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WG=Waste Gate zawor przy turbinie ktory nadmiar cisnenia wali w wydech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

pakarod - myślę że IC jeżeli nie jest oryginalnie za mały to jest ok, bo niedawno robiłem mu "mały" remoncik (demontaż, gruntowne mycie od środka i nazewnątrz, załatanie wypadających dziur i uzupełnienie plastików "płynnym metalem", złożenie z dodatkiem silikonu odpornego na podwyższone temp, ponowny montaż)

z tego co widzę to niema co samemu grzebać przy turbince, myślę że lepiej to powierzyć komuś co w tym siedzi.

 

vwiater - no........... :padam::hurra:

ale mam kilka "ale" - nie wiadomo ile więcej pali i czy taki mod nie wprowadzi zakłuceń do kompa oraz czy korby nie wyjdą bokiem :hyhy: , no i nikt nie zrobił wykresu żeby zobaczyć co to robi z silnikiem.

Nie wiem tylko czemu Koledzy od Golfów mają dylemat jaki wstawić opór, przecież można wstawić w szereg opornik ~360ohm i potencjometr liniowy (A) 1,5 kohm i już jest płynna regulacja w zakresie 0,36 - 1,86kohm i po kłopocie - jedną ręką trzymać kierownicę a drugą podregulowywać potencjimetr. (a rezystor jest potrzebny by nie zejść do 0 ohm - nie zrobić zwarcia na kablach. po zakończeniu ustawień użyć "Kropelki" do zablokowania potencjometra i po kłopocie)

....... ale narazie muszę dać wtryski do roboty bo leją jak pieron (gdzieś między najbliższą sobotą a poniedziałkiem i przy okazji mam pasek i szklanki do wymiany - to mnie skobnie lekko 1 kzł :/ więc inne dobrodziejstwa muszą troche poczekać bo jak się coś spie.... to nie będzie za co naprawić :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pannonia, zobacz w temacie jak wczesniej pisalem, kolo byl na hamowni i oto wykresik z opornikiem.

przed mial 97KM a z opornikiem 111KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

cholera :mur:

To jednak nie były wtryski tylko spadła komprecha do 2MPa na 2 cylindrze i z tąd tak kopcił (tłok prawie się rozleciał więc narazie muszę to zrobić - lekko 1,6kzł) :kwasny::dobani:

 

 

z nowości - udało się znaleźć używany blok z wałem, tłokami i korbowodami. naparawa wyjdzie 2,1kzł :orany::przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności