cola_no Zgłoś #1 Napisano 29 Lipca 2014 (edytowane) kilka dni temu, podczas przyspieszania zaczęło mu buczeć pod maską. Efekt "osiągalny" jest tylko w czasie energicznego przyspieszania i dopiero po dobrym nagrzaniu silnika, gdy odpuszczam chociaż lekko gazu - buczenie znika. Nie zauważyłem spadku mocy a objawy wskazują na coś wspólnego z działaniem EGRu, toś się z tym już spotkał? Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez cola_no Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #2 Napisano 5 Sierpnia 2014 Wymieniłem czujnik ciśnienia DPF ponieważ UWAGA!!! - Niemiec go kleił i ponownie pękł. Buczenie ustąpiło ale szarpanie w momencie ostrego przyspieszania dalej występuje. Chwilowo urlopuję się więc wrócę do problemu po 11tym. p.s. nie taki Niemiec porządny jak go malują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #3 Napisano 6 Sierpnia 2014 Jaki jest koszt takiego czujnika i Jak to zdiagnozowałeś(czy komputer coś pokazał)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2014 Wymieniłem czujnik ciśnienia DPF ponieważ UWAGA!!! - Niemiec go kleił i ponownie pękł. Buczenie ustąpiło ale szarpanie w momencie ostrego przyspieszania dalej występuje. Chwilowo urlopuję się więc wrócę do problemu po 11tym. p.s. nie taki Niemiec porządny jak go malują Germański ***** oprawca pewnie jest turasem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #5 Napisano 12 Sierpnia 2014 Jaki jest koszt takiego czujnika i Jak to zdiagnozowałeś(czy komputer coś pokazał)? Zacząłem po prostu "węszyć", zdjąłem pokrywę plastikową z silnika i macałem wszystkie wężyki, kable i czujniki - ot, zwykłe oględziny. Mimo iż mój silnik do czystych nie należy (nie jestem zwolennikiem pucowania silnika na błysk) natrafiłem na nalot sadzy na pokrywie klawiatury, i dookoła tegoż czujnika. po jeszcze dokładniejszych oględzinach okazało się że właśnie króciec bliżej gniazda wtyczki był ułamany, stąd właśnie sadza jak się okazało z DPF'a. oryginał czujnika w InterCarsie 138 zł. - - - - - aktualizacja - - - - - Germański ***** oprawca pewnie jest turasem. Hmmm, auto wylicytowałem z ichniejszego "PiZetjU" więc człeka na oczy nie widziałem ale na brifie nazwisko jest raczej rodowite, "Aryjskie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAMSE Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2014 U mnie jest podobnie, przy przyśpieszaniu zaczyna buczeć, wystarczy że delikatnie odpuszczę i przestaję. Byłem w serwisie i okazuje się iż walnięty jest jakiś oring przy dolocie do turbiny (sparciał się i przepuszcza powietrze) dlatego hałasuje jak się przyśpiesza. Ciekawe czy to będzie to, póki co wymieniam przednią szybę i to musi poczekać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #7 Napisano 12 Sierpnia 2014 ok, daj znać jak zrobisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2014 Witam Panowie mam ten sam problem:/ Przy przyspieszaniu pomiędzy 1700-2000obr/min. słychać basowe buczenie (z czasem coraz głośniejsze) i jakby dzwonienie. Przeczytam na forum że to może być katalizator ale jest dużo roboty by go wyciągnąć, więc wolałbym się upewnić Bo jak to głupi oring a ja pół wydechu rozkręcę to się załamię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach