Nuttie Zgłoś #1 Napisano 8 Lipca 2014 Cześć Pojawiła się u mnie pewna przypadłość, tj. gdy włączam kierunkowskaz w prawo (na stałe) to na ułamek sekundy zapala mi się lewy kierunkowskaz i potem już normalnie "mryga" prawy. Opcja ta nie występuje gdy używam komfortowego kierunkowskazu. Zauważyłem taką prawidłowość, że jak przełączę manetkę kierunkowskazu w prawo - załączy się kierunkowskaz w prawo i jak tę manetkę (w pozycji do góry) trochę pchnę tak jakbym chciał włączyć długie światła, to wtedy też załącza mi się lewy kierunek na chwilę. Sytuacja ta jest powtarzalna, dlatego obstawiam, że wyrobiło się coś co odczytuje położenie manetki. VCDS nie wywala żadnego błędu dlatego wg mnie jest to usterka mechaniczna. Teraz tak, czy da radę wymienić samą część związaną z kierunkowskazami (tj. sterownik i manetkę), czy muszę wymienić cały przełącznik zespolony (kierunkowskaz, tempomat, wycieraczki). Mam książkę WKŁ i już wstępnie zapoznałem się z tematem (zdjęcie poduchy, zdjęcie kierownicy, zdjęcie sterownika z dołu, jakieś taśmy, spirale itp.) ale trochę mnie przeraża walka z tymi taśmami i ich ułożeniem itp. Czy to rzeczywiście konieczne, czy nie dałoby się podmienić samej cześci kierunkowskazu? Jak patrzyłem na allegro to na tym przełaczniku zespolonym siędzą ze 3 sterowniki, gorzej że nie widzę żadnego pasującego do mojego auta. Sprawdzałem też wtyczki w światłach tylnych, ale wszystko wygląda na ok. pzdr. Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2014 Cześć Pojawiła się u mnie pewna przypadłość, tj. gdy włączam kierunkowskaz w prawo (na stałe) to na ułamek sekundy zapala mi się lewy kierunkowskaz i potem już normalnie "mryga" prawy. Opcja ta nie występuje gdy używam komfortowego kierunkowskazu. Zauważyłem taką prawidłowość, że jak przełączę manetkę kierunkowskazu w prawo - załączy się kierunkowskaz w prawo i jak tę manetkę (w pozycji do góry) trochę pchnę tak jakbym chciał włączyć długie światła, to wtedy też załącza mi się lewy kierunek na chwilę. Sytuacja ta jest powtarzalna, dlatego obstawiam, że wyrobiło się coś co odczytuje położenie manetki. VCDS nie wywala żadnego błędu dlatego wg mnie jest to usterka mechaniczna. Teraz tak, czy da radę wymienić samą część związaną z kierunkowskazami (tj. sterownik i manetkę), czy muszę wymienić cały przełącznik zespolony (kierunkowskaz, tempomat, wycieraczki). Mam książkę WKŁ i już wstępnie zapoznałem się z tematem (zdjęcie poduchy, zdjęcie kierownicy, zdjęcie sterownika z dołu, jakieś taśmy, spirale itp.) ale trochę mnie przeraża walka z tymi taśmami i ich ułożeniem itp. Czy to rzeczywiście konieczne, czy nie dałoby się podmienić samej cześci kierunkowskazu? Jak patrzyłem na allegro to na tym przełaczniku zespolonym siędzą ze 3 sterowniki, gorzej że nie widzę żadnego pasującego do mojego auta. Sprawdzałem też wtyczki w światłach tylnych, ale wszystko wygląda na ok. pzdr. Maciek Wymieniałem manetkę wycieraczek i da się. Jest trochę zabawy bo wypadają ze środka blaszki, dźwigienki i wszystko trzeba ustawić przed złożeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #3 Napisano 8 Lipca 2014 (edytowane) Czyli technicznie jest to możliwe, w sensie rozkręcenie tego bez zdejmowania przełącznika zespolonego. Rozumiem, że i tak muszę kierwonicę ściągać (mam jakieś wewnętrzne obawy przed ściąganiem poduszki (tj. że źle podłączę taśme czy coś hehe)). Teraz muszę poszukać albo manetki albo sterownika albo najlepiej kompletu do przełożenia, trochę zabawy będzie. Zerknę do ETKI czy nie da rady tego pchnąć w oryginalne, bo z używką też nie wiem jak będzie. sprawdziłem po VIN i numerach PR, do mnie idzie przełącznik zespolony o nr 3C9953513R (9B9) ale ETKA nie wyróżnia samych manetek i/lub sterownika... Jak popatrzyłem na fotki z allegro, to manetki o tym numerze lekko graficznie się różnią od moich, choć może się źle swoim przyjrzałem. Muszę fotkę zrobić Choć na tej aukcji (chodzi mi głównie o zdjęcia) http://allegro.pl/vw-manetki-3c9953513r-3c9953507at-3c0953549ae-i4390690231.html sama część manetki ma numer 3C9953507 AT (ale nie widnieje w sklepie benepola w ogóle.) Co ciekawe cały przełącznik 3C9 953 513 R w ASO to koszt ok 300 zł (choć nie wiem jak z dostępnością). Edytowane 8 Lipca 2014 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #4 Napisano 8 Lipca 2014 Nie trzeba wyjmować całego pająka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #5 Napisano 8 Lipca 2014 (edytowane) Czyli jak kupię przełącznik o nr 3C9953513R to powinienem dać radę to sobie podmienić? Ciekawi mnie to oznaczenie 3C9953507AT (dot. manetki świateł i kierunkowskazu). No tak się domysliłem, że nie zdejmę tej obudowy plastikowej bez zdejmowania kierownicy. Edytowane 8 Lipca 2014 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #6 Napisano 8 Lipca 2014 Dobra, dobra, co z tym 3C9953507 AT? Reasumując, zdejmuję kierownicę, zdejmuję plastikową obudowę i zaczynam się bawić w podmiankę manetki/sterownika/całego kompletu od kierunkowskazów. Tylko jeszcze nie wiem czy zamawiać cały przełącznik (on jest bez sterowników itp) czy da radę zamówić tylko tę 3C9953507AT część. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
withs Zgłoś #7 Napisano 27 Stycznia 2015 Nuttie czy poradziłeś sobie z tym? Mam identyczny problem, tj. włączam w prawo, migam w lewo. Nasila się, gdy (o dziwo) nadchodzi zima. W ciepłe dni jest OK. Daj znać jak Ci poszło i czy uporałeś się z tym, bo sam muszę się tym zająć, a nie wiem jak to "ugryźć". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #8 Napisano 28 Stycznia 2015 Nie uporałem. Pomaga na chwilę na postoju ruszanie manetki w max górę i włączanie długich. Potem jest spokój na ok. tydzień. Na wiosnę to rozbiorę. Może pomoże sam "kontakt" w sprayu. Ewidentnie musi być coś na ścieżce nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
withs Zgłoś #9 Napisano 28 Stycznia 2015 Zgodzę się z Tobą, bo też podejrzewam problem ze ścieżkę, ewentualnie z jakimś mikroprzełącznikiem o ile taki tam może występować. Zauważyłem inną właśnie przypadłość, że od wiosny do jesieni jest OK. Dopiero w zimę ten problem się pojawia.Gdy jednak samochód już nagrzeje się w środku, problem ustaje. Może to będzie jakiś trop? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #10 Napisano 28 Stycznia 2015 (edytowane) U mnie w lato też to było (wątek założyłem po jakimś czasie od wystąpienia pierwszych objawów). Nie grzebałeś może w lampach, lusterkach lub klapie za tyłu? W chwili obecnej nowy oryginalny z ASO pająk to koszt ok. 300 zł, na allegro są używki za 150 zł. Korci mnie ten za 150 zł żeby go rozebrać i zobaczyć czy da radę łatwo to przełożyć lub sprawdzić gdzie mogło się coś uszkodzić, a z drugiej strony 300 zł to nie majątek i byłoby całkowicie z głowy - tylko musiałbym wszystko rozebrać. A tak to może uniknąłbym odłączania poduchy itp. Edytowane 28 Stycznia 2015 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
withs Zgłoś #11 Napisano 29 Stycznia 2015 No właśnie nigdzie nie grzebałem, co najwyżej żarówkę H7 wymieniłem w przedniej lampie. Z chęcią bym to sobie naprawił, bo to dość męcząca i uciążliwa przypadłość, ale też boje się ściągać kierownicę, odpinać poduchę... A może po odkręceniu plastików okalających całego pajaka, można jakoś dobrać się do tej manetki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #12 Napisano 30 Stycznia 2015 Będę w tym grzebał jak zrobi się cieplej (nie mam garażu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heretyk Zgłoś #13 Napisano 4 Marca 2015 (edytowane) A ja mam troche inne, ale pasujace do tematu topica pytanie:) Powiedzcie mi prosze czy pajak zalezy od skrzyni biegow? Mam B6 Variant DSG z białymi zegarmi i chce wymienić pajak na taki z tempomatem i przełącznikiem komputera (teraz mam bez) czy moge wziac pajak z B7 tez variant, ale z tempomatem i kompem? Czy musi być koniecznie z wersji DSG ? Edytowane 4 Marca 2015 przez heretyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidson23 Zgłoś #14 Napisano 1 Października 2015 Witam Wszystkich, Chcialbym nieco odswieżyć temat. W moim passku nie ma sterowania komputerem w manetkach. Jesli kupie nowy przelacznik zespolony z taka funkcja to da rady to zrobic zeby sterowac komputerem pokladowym? Jesli byl taki temat to przepraszam ale nie moglem znalesc i prosze o link. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheStig Zgłoś #15 Napisano 1 Października 2015 A masz kiere multi? Tak da radę, tylko trzeba będzie to zakodować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidson23 Zgłoś #16 Napisano 2 Października 2015 Normalna kierownica bez multi. Czym to zakoduje? VAGiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidson23 Zgłoś #17 Napisano 3 Października 2015 Chcialbym sie dowiedziec czy ktos wykonałby tą usługe w krakowie badz okolicach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #18 Napisano 28 Listopada 2015 To co trzeba zrobic zeby dostac sie do przelacznika kierunkowskazow? Jak przelacze kierunek w prawo to mrugnie mi kilka razy w prawo a potem dalej mruga mi w lewo ,musze przytrzymac kierunek w prawo to wtedy dziala a jak puszczam to zalacza sie lewy....Co zrobic zeby zdemontowac sam przelacznik kierunkow?? Dam rade samemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #19 Napisano 29 Listopada 2015 To co trzeba zrobic zeby dostac sie do przelacznika kierunkowskazow? Jak przelacze kierunek w prawo to mrugnie mi kilka razy w prawo a potem dalej mruga mi w lewo ,musze przytrzymac kierunek w prawo to wtedy dziala a jak puszczam to zalacza sie lewy....Co zrobic zeby zdemontowac sam przelacznik kierunkow?? Dam rade samemu? manetkę można wymienić, tylko gdzie ją kupisz, szybciej dostaniesz całego pająka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #20 Napisano 29 Listopada 2015 Mam okazje kupic sama manetke...tylko jak ja wymienic? co musze robic ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach