dob12 Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2014 (edytowane) Witam Panowie pasacik jak z opisu,1.6 ALZ. Zgasł żonie na autostradzie , Napis STOP ma wyświetlaczu i sterownik nawet nie dopuszczał kręcenia rozrusznikiem , Po godzinie dojechałem do samochodu,posprawdzałem płyny ,oleje pasek,wszystko OK. Próba odpalenia ,napis stop znikł(widocznie samochód trochę ostygł)ciężko po jakichś 30 sekundach kręcenia samochód w końcu odpalił. Dojechałem do domu (10 km)podpinam VCDS błąd 16706 czujnik wału- brak sygnału-czasami. To by tłumaczyło to długie kręcenie zanim odpalił. Mierze opór czujnika 980 ohm. Kasuje bład ,samochód odpala szybciej. Wypinam czujnik i odpalam ,chwyta ciężko jak na autostradzie,pojawia sie ten sam błąd ,tylko że na odpiętym nic nie blokuje rozrusznika przed kręceniem. Co może nie zezwalać na start silnika ,po za wyżej wymienionym błędzie nic nie zarejestrował. Edytowane 14 Lipca 2014 przez dob12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #2 Napisano 17 Czerwca 2014 wymien czujnik i pomoze. W Fordzie Focusie jest podobnie.. jak ww. czujnik walnie to nie odpalisz auta, dopieor jak ostygnie ok 30minut).. Wymien go, zobaczysz ze problem powinien zniknąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #3 Napisano 17 Czerwca 2014 Oprócz napisu "stop" powinna pojawić się informacja, jakiego układu w aucie on dotyczy. http://forum.vw-passat.pl/threads/53956-Lista-komunikatów-wyświetlacza-3B-3BG?highlight=stop Myślę, że powodem usterki jest tzw. kostka stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #4 Napisano 17 Czerwca 2014 Myślę, że powodem usterki jest tzw. kostka stacyjki. No właśnie chyba nie ,bo gdy tyko napis stop znikną z wyświetlacza ,auto bez problemu kręciło rozrusznikiem(tyle że musiało ostygnąć.)Żadnej informacji więcej nie było ,jakiego układu dotyczy usterka. Nigdy wcześniej ,jak i ani raz w dniu dzisiejszym nie zdarzyło się aby po przekręceniu stacyjki w pozycje start rozrusznik nie zakręcił. Mam jeszcze jedną rzecz na myśli. Otóż gdy auto zgasło ,jako że jest to wyświetlacz 1/2 ,wiec na wyświetlaczu pojawił sie napis STOP ,a nad kontrolka od ojeju. Wiec tak sobie myślę czy niskie ciśnienie oleju mogło to spowodować że sterownik odciął i zablokował zapłon. Muszę zlokalizować i sprawdzić jeszcze ten czujnik ciśnienia oleju,czy po jego wypięciu silnik zgaśnie i start zostanie zablokowany, jak i sprawdzić manometrem jakie jest ciśnienie oleju. - - - - - aktualizacja - - - - - Mi jak tak sie pojawiło okazało sie że chodnica jest uszkodzona i też nie reagował na start dopóki napis stop był na wyświetlaczu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #5 Napisano 14 Lipca 2014 Odświeżam temat i zmieniłem trochę tytuł. Auto stanęło ponieważ była za wysoka temperatura sinika. Auto naprawione. Wymieniona pompa wody (w starej pękł wirnik) Sprawdzona głowica,splanowana,wymieniona uszczelka pod głowicą. Co do błędu czujnika obrotów wału,wymieniłem też czujnik i błąd nie powraca. Kupiłem czujnik FEBI (nowy) ,ale na nim szarpie straszliwie (i błąd braku zapłonu na czwartym cylindrze) odeślę go do slepu. Kupiłem używkę ale od audi numer części 06A 906 433c ,mój ori 078 906 433a. Na używce odpala normalnie ,żadnych błędów podczas jazdy,ale czasami delikatnie szarpnie po między obrotami 1500-2000 przy mocniejszym dociśnięciu gazu,przy delikatnym dodawaniu gazu nie ma szarpnięcia . Ma ktoś pomysły co może być przyczyną? Nie mam innego ori na podmianę. Co mogę jeszcze sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach