Skocz do zawartości
sylwek1972

Trzask, stuk przy nagłym hamowaniu lub szybkim starcie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Zrobiło się cieplej i pojawił się w moim pasku problem. Gdy temperatura powietrza przekracza 20 stopni C, słychać przy gwałtownym starcie lub hamowaniu taki trzask, stuk wyczuwalny pod stopami kierowcy. Gdy temperatura jest mniejsza to nie ma tego problemu. Mam obecnie przejechane 310 tyś km i przy zawieszeniu robione miałem tylko dolne tuleje.

Byłem na przeglądzie zawieszenia wszystko OK. Tak jak piszę ma to związek z temperaturą, jesień,zima, wiosna cisza. Podejrzewam jakiś element gumowo metalowy, który staje się bardziej elastyczny niż powinien. Z początku myślałem że to fotel kierowcy, ewidentnie coś uderza w podłogę. Może ktoś miał coś podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie tylko stuk tak jak bym przesuwał fotel, ale nie wiem od czego to zależy....od jakiegos czasu cisza

 

pilnuj kolego tej ortografii ;) /Łysy

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie z kolei nawet podczas jazdy coś jakby stuka o podłogę, nie wiem co to jest ale jeżdzę dalej :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy kiedys w audi A4 (głuchy stukot) alo pomimo wymiany kilku wahaczy i szeregu wizyt u mechaników, na szarpakach nigdy nie udalo sie nikomu ustalić co to tak stuka :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy dziwnego stukania

Diagnoza mechanika uszkodzona guma lub łożysko amortyzatora.

Wymieniłem obydwie w sobotę + dwa łączniki bo nie dało się ich odkręcić i trzeba było ciąć.

Jedno łożysko było wywalone, więc była nadzieja że znalazłem winowajcę.

Niestety dalej coś trzaska i mam wrażenie że się nasila, teraz stuka nawet jak jest chłodno.

Na 100% jest to po stronie kierowcy, dzieje się to wtedy tylko gdy hamuje lub ruszam.

Na nierównościach cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, też myślałem że to łożysko amortyzatora - uszkodzona była tuleja wahacza. Nawet jak ją na prasie wyjąłem wyglądała na dobrą, a jednak stukało. Po wymianie cisza. Stukanie było podczas gwałtownego hamowania lub ruszania, na nierównościach cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy nie lata półoś od strony kierowcy wzdłużnie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, problem rozwiązany.

Pojechałem ponownie do mechanika i zaproponowałem że go przewiozę i pokaże o co dokładnie mi chodzi.

Pech chciał że akurat wtedy stuki ucichły :hunter.

Naszczęście gość minie nie zbył i nie wziął za czubka. Postanowiliśmy jeszcze raz wjechać na podnośnik i sprawdzić wszystkie śruby zwieszenia. Zdemontował osłonę silnika i klucze w dłoń, no i jest !!! Okazało się że jedna śruba z dolnej tulei gumowo-metalowej wahacza jest niedokręcona. Po jeździe próbnej cisza i w drodze powrotnej do domu anie jednego hałasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności