Rafcioo Zgłoś #61 Napisano 3 Listopada 2014 Witam po półtora miesięcznej przerwie. Problem dużego spalania został zażegnany, aktualnie sporadycznie i regularnie występuje błąd 17544. 17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean Chcę zaznaczyć że błąd ten wyskakuje głównie po szybkiej jeździe - na autostradzie, na szybkiej trasie itp. Jak już wspomniałem spalanie już w normie - 7,4l/100 przy szybkiej jeździe, była wymieniana pompa paliwa na inną, nie wymieniałem prawie przepływomierza. Miałem okazję porównać 3 przepływomierze ze sprawnych samochodów z tym konkretnie silnikiem i pomiary się pokrywają z dużą dokładnością, więc twierdzę że przepływka jest dobra. http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=123595&d=1411298308&thumb=1 Rozumiem że procedura standardowa czyli logowanie dynamiczne wypadałoby zrobić? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #62 Napisano 7 Kwietnia 2015 Czy za duze spalanie odpowiedzialna była pompa paliwa?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hate Zgłoś #63 Napisano 10 Kwietnia 2015 Postanowiłem podpiąć się pod ten temat, ponieważ nie mogę zakładać nowych tematów. Na wstępie chciałem się przywitać przy okazji pierwszego postu. Niedawno nabyłem Passata 3BG 2.0i 20v 131KM [ALT] rocznik 2004. Problemem jest spadek mocy oraz ogromne spalanie dochodzące w mieście do 20l a na trasie nie schodzące poniżej 10l, nawet przy 90 na tempomacie. Na komputerze absolutnie brak jakichkolwiek błędów. [Podpinany przeze mnie i w profesjonalnym warsztacie] Wykluczam przestawiony rozrząd, gdyż nawet na zimnym silnik pracuje równo. Dodatkowym objawem jest rzucanie silnikiem zaraz po odpaleniu, a czasem nawet gaśniecie. - Problem ustępuje po 10 sekundach. Proszę o waszą pomoc w tym temacie, mam dostęp do VCDSa i polskiego VAGa. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Nie wiem w jaki sposób mógłbym sprawdzić czy mam zatkany katalizator i czy w ogóle może on powodować takie objawy. Chciałbym też dowiedzieć się jak mogę zlogować przepływomierz i sondy, ale mechanik powiedział, że są ok. Witam chciałem się podpiąć pod temat ponieważ mam identyczne objawy spalanie miasto 20l trasa cos kolo 10 wydaje mi się ze nie jest mułowaty ale może się po prostu przyzwyczaiłem pytanie czy znalazłeś przyczynę bo pompa paliwa to chyba by się nie wkręcał na obroty i inne rzeczy by się działy a nie takie spalanie ? nie mam VAG a u mechanika nie pokazuje błędów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #64 Napisano 13 Kwietnia 2015 co do spalania to może sonda lambda? Błędów nie ma, ale czy pracuje w prawidłowych parametrach? Można to sprawdzić kompem jak i chyba zrobić logi dynamiczne z jej wskazań co pewnie by pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radziof Zgłoś #65 Napisano 16 Kwietnia 2015 Witam przepraszam ze się podepnę pod ten temat.U mnie natomiast jest troszkę inny problem.Od niedawna jestem posiadaczem pasata 2.0 20v ALT. Po zakupie zaniepokoiło mnie niska temperatura silnika i w mieście wysokie spalanie 12-13 litrów.Wczoraj wymieniłem termostat i przez chwile komputer pokazywał spalanie w granicach 8-9 w mieście natomiast dziś zauważyłem ze spalanie wróciło nadmienię ze nie zmieniłem stylu jazdy.Zauważałem tez ze auto szybko się nagrzewa ale rury przy chłodnicy dolna i górna są zimne trzeba naprawdę go pogazować z 20 minut żeby były ciepłe czy to może być oznaka ze siada pompa wody zaznaczę ze rozrzad niewiem kiedy był wymieniony.W tylnej czesci silnika słychac tez delikatne syczenie.Pozdrawiam...Z góry sliczne dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #66 Napisano 16 Kwietnia 2015 Syczenie moze byc z wezow podcisnienia lub z ezektora (taki zaworek). Spalanie 12-13 litrow to duzo? Moj tyle lyka, to silnik 2.0 i opowiesci o spalaniu 8 litrow w miescie to bajki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hate Zgłoś #67 Napisano 2 Maja 2015 co do spalania to może sonda lambda?Błędów nie ma, ale czy pracuje w prawidłowych parametrach? Można to sprawdzić kompem jak i chyba zrobić logi dynamiczne z jej wskazań co pewnie by pomogło. sonde mam nową zmieniałem 6 miesięcy temu orginalną zaważyłem ze jak temperatura spada poniżej 6C zaczyna dużo palic nawet jak się rozgrzeje jak temperatura rośnie do 12C i więcej na zewnątrz spalanie jest książkowe i jeszcze jedno jak temperatura na zewnątrz jest np.4C to zimny silnik pracuje nierówno po rozgrzaniu do 90C zaczyna normalnie pracować no ale spalanie jest na wysokim poziomie nie mam błędów a problemy zaczynają się jak na dworze jest zimno sannie się wyłącza wraz z podniesieniem temperatury silnika (widać to po obrotach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jodełko Zgłoś #68 Napisano 14 Czerwca 2016 Cześć, pisze tutaj, bo nie mogę zakładać nowych tematów, a ten wydał mi się zbliżony. Mam passata B5 FL 2002r 2.0 20v 131 km z gazem stag 300+. (instalacja założona przez popaprańca prawdopodobnie wiercił bez zdejmowania kolektora, ale po roku przerobiona u innego ogarniętego, tak wiem późno) Przebieg 246 tys km w tym 45 na gazie. Auto pochodzi z Polskiego salonu, kupiłem go przy 196 tys km półtorej roku temu. Auto brało olej poprzedniemu właścicielowi. Po założeniu przezemnie gazu zaczął brać 1l oleju (mobil 10w40) na 1000km, z biegiem czasu zużycie wzrosło do 1,5-1,6l na 1000km. Przeprowadziłem dziś pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach. W 1 2 i 4 licząc od środka auta było 11 natomiast w 3cim tylko 5. Próba olejowa dała tam wynik 6... Mechanik twierdzi ze uszkodzone mam zawory na tym cylindrze. Twierdzi ze lepiej z tym nie jeździć bo cały silnik padnie. Proponuje mi remont silnika (wymiana wszystkich gniazd, regeneracja głowicy i być może naprawa pierścieni). koszt około 2,5-3 tys. 1. Pytanie czy na pewno trzeba robić wszystkie gniazda, nie wystarczy tylko tych z danego cylindra? I czy reszta rzeczy - głowica jest konieczna (tzn zmniejszy zużycie oleju czy to raczej kwestia - "na wszelki wypadek") 2. Czy po remoncie zużycie oleju spadnie? Dodam że mechanik twierdzi ze auto powinno mieć teraz mniej mocy i nie równo pracować, czego raczej nie odczuwam. Nie dalej jak w niedziele jechałem tym autem 210km/h na gazie czyli osiągnął Vmax fabryczne, a na benzynie dochodzi do 220 - czyli moc nie jest taka zła. help Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wpy Zgłoś #69 Napisano 1 Września 2016 Witam. Średnio po przejechaniu 50 km zapalają mi się dwie kontrolki : kontrola trakcji i EPC. Po zapaleniu się kontrolek auto traci moc. Po zatrzymaniu i zgłaszeniu silnika kontrolki gasną ( nie zawsze) i auto już ma pełną moc. Spalanie też jest bardzo duże. W trasie około 9 litrów a miasto około 15 albo lepiej. Po podpięciu do komputera raz wyświetla błąd przepustnicy i czujnika przepustnicy a innym razem przeplywomierz . Dosłownie na przemian raz tak raz tak. - - - - - aktualizacja - - - - - Proszę o pomoc bo inwestować teraz w przepustnice i przeplywomierz to bardzo duże koszty a i tak nie wiadomo czy pomoże. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejwu22 Zgłoś #70 Napisano 15 Stycznia 2017 a ja Wam dodam coś innego, mianowicie objawy miałem identyczne jak opisane w tym wątku czyli brak mocy,mułowatość w dolnym zakresie obrotów i wysokie spalanie ,poszukałem jak to ja w necie rozwiązania problemu i okazało się ,że winna temu jest kierownica powietrza czyli gumowa membrana na sprężynce zmieniająca długość dolotu ,po otworzeniu maski zdjąłem osłonkę i poprosiłem znajomego o przegazowanie auta ,efekt ? ramię ani drgnie,zdjąłem je natychmiast ,otworzyłem wyjmując sprężynkę i uzyskując dostęp do membrany która okazała się być pęknięta na samym spodzie i tędy uciekało powietrze z podciśnienia od sterowania nią,nie mając pomysłu na fachową naprawę użyłem w tym miejscu kleju w pistolecie obustronnie z uwagi że to jest miejsce mało pracujące ,złożyłem to do kupy i zamontowałem,przy okazji zmieniłem wężyki podciśnienia na 3,2,poprosiłem ponownie znajomego by popatrzył na ramię membrany i ..... ramię pięknie chodzi ,wsiadłem w auto i ruszyłem na przejażdżkę,efekt ??? auto nie do poznania jak by zyskał drugie tyle mocy pięknie się zbiera ,co do spalania za mało przejechałem by obiektywnie to opisać ale dodam to niebawem,radzę to sprawdzić bo kosztem 20 minut pracy można odmulić passata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach