Skocz do zawartości
mati102

DSG podczas zapalania jaką pełni role sprzęgło

Rekomendowane odpowiedzi

Tak z ciekawości zastanawiam się jak wygląda proces uruchamiania silnika - wciśnięcie/przekręcenie kluczyka. Mając na P to gdy uruchamiam silnik to "sprzęgło" działa tak jakby było wciśnięte? Pytam z ciekawości bo w manualu jak widomo przy odpalaniu zawsze lepiej robić to na wciśniętym sprzęgle aby odciążyć alternator i akumulator - a w zimie to już wskazane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd ta pewność jeśli można wiedzieć? : ) bo trochę taka skromna odpowiedź "tak"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalasz silnik w pozycji "P" to sprzęgła są rozłączone zwłaszcza że w układzie skrzyni nie ma ciśnienia które mogłoby sprzęgło zacisnąć. Wyjątkiem jest 7-biegowa skrzynia DSG z suchymi sprzęgłami gdzie jest akumulator ciśnienia który powoduje że oba sprzęgła rozłączają się w momencie rozruchu (włączenia zapłonu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To szkoda, bardziej byłbym spokojny o akumulator wiedząc, że jednak przy włączaniu zapłonu sprzęgło jest wciśnięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz 6-biegowe DSG to sprzęgło jest rozłączone do momentu uruchomienia silnika i włączenia biegu "R" lub "D" (chociaż bieg 1 i wsteczny obsługuje to samo sprzęgło). Sprzęgło zaczyna się zapinać w momencie zdjęcia nogi z hamulca i podniesienia obrotów. Oznacza to że auto odpalasz zawsze z rozłączonym sprzęgłem więc nie ma mowy o jakimkolwiek dodatkowym obciążaniu akumulatora w momencie rozruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w normalnych manualnych skrzyniach mając na luz i odpalając/przekręcając kluczyk w stacyjce nie mając wciśniętego sprzęgła, też nie występuje dodatkowe obciążenie akumulatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w manuału nie odpalisz jak nie wciśniesz sprzęgła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie? odpali jak najbardziej tak. Nie mówię o passacie B6/B7(bo nie wiem), bo w manualu mam peugeot'a i jak najbardziej odpala. Passat B5 manual również odpala bez wciśniętego sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

b6 nie odpali... mam i wiem... co do b7 pewnie tez nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, ale tutaj chodzi o porównanie samochodu z dsg 6biegowym. z odpalaniem samochodu w manualu, który odpali bez wciśniętego sprzęgła,

czyli:

Jeśli masz 6-biegowe DSG to sprzęgło jest rozłączone do momentu uruchomienia silnika i włączenia biegu "R" lub "D" (chociaż bieg 1 i wsteczny obsługuje to samo sprzęgło). Sprzęgło zaczyna się zapinać w momencie zdjęcia nogi z hamulca i podniesienia obrotów. Oznacza to że auto odpalasz zawsze z rozłączonym sprzęgłem więc nie ma mowy o jakimkolwiek dodatkowym obciążaniu akumulatora w momencie rozruchu.

do

A w normalnych manualnych skrzyniach mając na luz i odpalając/przekręcając kluczyk w stacyjce nie mając wciśniętego sprzęgła, też nie występuje dodatkowe obciążenie akumulatora?
Edytowane przez mati102

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W manualu jeśli masz na luzie i odpalasz nie wciskając sprzęgła dodatkowo masz do obrócenia tarczę sprzęgła i wałek sprzęgłowy skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Marcin za odpowiedź, czyli odpalając swojego Passata nie mam się czego martwić... Szerokości ... : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie obawiaj się o akumulator pal i ....szerokości dla Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak gasic dsg 7 z powodu juz nie tylko akumulatora ale dwumasy? Na P czy na D?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz. Z punktu widzenia akumulatora i koła dwumasowego nie ma to żadnego znaczenia A najlepiej gasić zgodnie z tym co napisali w instrukcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgła rozłączone skrzynia powinna być na luzie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale jak włączysz P no to wrzuca luz ale puszcza sprzęgło.. tak?

Więc kłóci się to z gaszeniem "na sprzęgle"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panienko przenajświętsza od przyspieszenia..... @Wadolek przeczytaj może jak działa skrzynia automatyczna. Jakie rozłączone sprzęgło, jaki luz? Pozycja P to jest mechaniczna blokada skrzyni biegów. Jeśli nie wierzysz to spróbuj przesunąć dźwignię w pozycję P jak auto jeszcze się delikatnie toczy. Zobaczysz co się stanie. 

Albo zamiast czytać pooglądaj sobie :)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że mylisz zwykłą skrzynię hydrokinetyczna i dsg.

Oglądałeś to w ogóle co wstawiłeś? 

Raz ze ciężko się ogląda bo gość gada jakby dopiero się obudził

Dwa ze nic nie mówi co dzieje się z tarczami sprzegla przy gaszeniu i zapalaniu. Czy się zaciskają, czy właśnie się luzują.

Jezeli chociaz jedno jest scisniete to dwumasa dostaje wtedy mocno w kosc. Mysle ze dochodzi do swoich granicznych wychylen.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności