mati102 Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2014 Tak z ciekawości zastanawiam się jak wygląda proces uruchamiania silnika - wciśnięcie/przekręcenie kluczyka. Mając na P to gdy uruchamiam silnik to "sprzęgło" działa tak jakby było wciśnięte? Pytam z ciekawości bo w manualu jak widomo przy odpalaniu zawsze lepiej robić to na wciśniętym sprzęgle aby odciążyć alternator i akumulator - a w zimie to już wskazane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #2 Napisano 9 Lutego 2014 tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #3 Napisano 9 Lutego 2014 Skąd ta pewność jeśli można wiedzieć? : ) bo trochę taka skromna odpowiedź "tak" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #4 Napisano 9 Lutego 2014 Jak odpalasz silnik w pozycji "P" to sprzęgła są rozłączone zwłaszcza że w układzie skrzyni nie ma ciśnienia które mogłoby sprzęgło zacisnąć. Wyjątkiem jest 7-biegowa skrzynia DSG z suchymi sprzęgłami gdzie jest akumulator ciśnienia który powoduje że oba sprzęgła rozłączają się w momencie rozruchu (włączenia zapłonu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #5 Napisano 9 Lutego 2014 To szkoda, bardziej byłbym spokojny o akumulator wiedząc, że jednak przy włączaniu zapłonu sprzęgło jest wciśnięte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #6 Napisano 10 Lutego 2014 Jeśli masz 6-biegowe DSG to sprzęgło jest rozłączone do momentu uruchomienia silnika i włączenia biegu "R" lub "D" (chociaż bieg 1 i wsteczny obsługuje to samo sprzęgło). Sprzęgło zaczyna się zapinać w momencie zdjęcia nogi z hamulca i podniesienia obrotów. Oznacza to że auto odpalasz zawsze z rozłączonym sprzęgłem więc nie ma mowy o jakimkolwiek dodatkowym obciążaniu akumulatora w momencie rozruchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #7 Napisano 10 Lutego 2014 A w normalnych manualnych skrzyniach mając na luz i odpalając/przekręcając kluczyk w stacyjce nie mając wciśniętego sprzęgła, też nie występuje dodatkowe obciążenie akumulatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #8 Napisano 10 Lutego 2014 w manuału nie odpalisz jak nie wciśniesz sprzęgła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #9 Napisano 10 Lutego 2014 Jak nie? odpali jak najbardziej tak. Nie mówię o passacie B6/B7(bo nie wiem), bo w manualu mam peugeot'a i jak najbardziej odpala. Passat B5 manual również odpala bez wciśniętego sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #10 Napisano 10 Lutego 2014 b6 nie odpali... mam i wiem... co do b7 pewnie tez nie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2014 (edytowane) ok, ale tutaj chodzi o porównanie samochodu z dsg 6biegowym. z odpalaniem samochodu w manualu, który odpali bez wciśniętego sprzęgła, czyli: Jeśli masz 6-biegowe DSG to sprzęgło jest rozłączone do momentu uruchomienia silnika i włączenia biegu "R" lub "D" (chociaż bieg 1 i wsteczny obsługuje to samo sprzęgło). Sprzęgło zaczyna się zapinać w momencie zdjęcia nogi z hamulca i podniesienia obrotów. Oznacza to że auto odpalasz zawsze z rozłączonym sprzęgłem więc nie ma mowy o jakimkolwiek dodatkowym obciążaniu akumulatora w momencie rozruchu. do A w normalnych manualnych skrzyniach mając na luz i odpalając/przekręcając kluczyk w stacyjce nie mając wciśniętego sprzęgła, też nie występuje dodatkowe obciążenie akumulatora? Edytowane 10 Lutego 2014 przez mati102 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2014 W manualu jeśli masz na luzie i odpalasz nie wciskając sprzęgła dodatkowo masz do obrócenia tarczę sprzęgła i wałek sprzęgłowy skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #13 Napisano 10 Lutego 2014 Dziękuję Marcin za odpowiedź, czyli odpalając swojego Passata nie mam się czego martwić... Szerokości ... : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #14 Napisano 11 Lutego 2014 Nie obawiaj się o akumulator pal i ....szerokości dla Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wadolek Zgłoś #15 Napisano 23 Lutego 2020 Jak gasic dsg 7 z powodu juz nie tylko akumulatora ale dwumasy? Na P czy na D? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #16 Napisano 23 Lutego 2020 Jak chcesz. Z punktu widzenia akumulatora i koła dwumasowego nie ma to żadnego znaczenia A najlepiej gasić zgodnie z tym co napisali w instrukcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #17 Napisano 23 Lutego 2020 Sprzęgła rozłączone skrzynia powinna być na luzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wadolek Zgłoś #18 Napisano 24 Lutego 2020 No ale jak włączysz P no to wrzuca luz ale puszcza sprzęgło.. tak? Więc kłóci się to z gaszeniem "na sprzęgle" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #19 Napisano 25 Lutego 2020 Panienko przenajświętsza od przyspieszenia..... @Wadolek przeczytaj może jak działa skrzynia automatyczna. Jakie rozłączone sprzęgło, jaki luz? Pozycja P to jest mechaniczna blokada skrzyni biegów. Jeśli nie wierzysz to spróbuj przesunąć dźwignię w pozycję P jak auto jeszcze się delikatnie toczy. Zobaczysz co się stanie. Albo zamiast czytać pooglądaj sobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wadolek Zgłoś #20 Napisano 25 Lutego 2020 Mam wrażenie że mylisz zwykłą skrzynię hydrokinetyczna i dsg. Oglądałeś to w ogóle co wstawiłeś? Raz ze ciężko się ogląda bo gość gada jakby dopiero się obudził Dwa ze nic nie mówi co dzieje się z tarczami sprzegla przy gaszeniu i zapalaniu. Czy się zaciskają, czy właśnie się luzują. Jezeli chociaz jedno jest scisniete to dwumasa dostaje wtedy mocno w kosc. Mysle ze dochodzi do swoich granicznych wychylen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach