19benny91 Zgłoś #1 Napisano 1 Lutego 2014 Witam wszystkich. Mam taki problem, podczas podmianki rozrusznika przez przypadek źle podłączyłem + . w aucie zaświeciła się kontrolka czerwonego wykrzyknika (!) co dziwne świeciła nawet bez włączonego zapłonu. Spróbowałem zakręcić zanim ogarnąłem się że kabel + przykręciłem nie do tej śruby co trzeba lecz nie kręcił. Pozmieniałem kable tak jak mają być i rozrusznik zaczął kręcić normalnie lecz mój kochany passek nie chce teraz odpalić, tak jakby spalił się jakiś bezpiecznik czy przekaźnik. Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki są ok. , iskra jest i kostka stacyjki też ok, świece suche słychać pompę paliwa. Czy możliwym jest że spalił się komputer/ sterownik silnika lub któryś z przekaźników ? Gdzie indziej szukać usterki ? Parametry mojego passka: Rocznik 1990 Silnik 1,8 PF 79kW 107 KM Benzyna + lpg sekwencyjny Proszę o pomoc i z góry dziękuję, pozdrawiam Tomek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #2 Napisano 2 Lutego 2014 Witam ,a próbowałeś go na samym gazie odpalić.Może wtrysk poszedł ,odkręć pokrywę wtrysku i sprawdź czy rozpyla paliwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #3 Napisano 2 Lutego 2014 Ciekawe gdzieś podłączył te kable. Wrzuć jakieś foto poglądowe z zaznaczonym miejscem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19benny91 Zgłoś #4 Napisano 2 Lutego 2014 Odpalałem na samym gazie, efekt taki że po długim kręceniu przez sekundę jak by chwytał ale to wszystko. Nie słychać charakterystycznego stukotu wtrysków. podłączyłem w miejsce 2 a powinienem w miejsce 1. Chciałem to na szybko wymienić a wiadomo jak to jest jak się coś szybko robi.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #5 Napisano 2 Lutego 2014 Zobacz jak jest z wtryskiem benzyny ,czy rozpyla. Jak dobrze pamiętam to w moim B3 były jeszcze jakieś bezpieczniki schowane za skrzynką tą z bezpiecznikami w kabinie.Coś było też chyba pod maska chyba w okolicach zbiorniczka wyrównawczego. Najlepiej prześledź kable które źle podłączyłeś, czy są w ich obwodzie jakieś bezpieczniki lub przekaźniki.Do rozrusznika idzie jeszcze taki cienki kabel on włącza elektro włącznik sprawdź jego obwód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #6 Napisano 2 Lutego 2014 Coś mi tu nie gra. Jeżli podłączyłeś pod wejście "2" to od razu po przytknięciu kabla rozrusznik powinien zacząć kręcić nie kręcąc silnikiem. Może Twój "nowy" rozrusznik jest do d.py. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #7 Napisano 2 Lutego 2014 Coś mi tu nie gra. Jeżli podłączyłeś pod wejście "2" to od razu po przytknięciu kabla rozrusznik powinien zacząć kręcić nie kręcąc silnikiem. Może Twój "nowy" rozrusznik jest do d.py. Wychodziło by ,że niema połączenia silnika z masą. Sprawdzić zajarać go na krótko , jak pójdzie to ; kostka stacyjki stacyjka przekaźnik nr 50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DebeGod Zgłoś #8 Napisano 2 Lutego 2014 Coś mi tu nie gra. Jeżli podłączyłeś pod wejście "2" to od razu po przytknięciu kabla rozrusznik powinien zacząć kręcić nie kręcąc silnikiem. Może Twój "nowy" rozrusznik jest do d.py. To prawda. O ile pamiętam to do wejścia 1 powinny być dwa kable podłączone. Coś chyba przeoczyłeś w aucie lub w opisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19benny91 Zgłoś #9 Napisano 2 Lutego 2014 Podłączyłem oba kable pod tą śrubę czyli ten prosto z akumulatora i ten czerwony. Stacyjka i kostka stacyjki ok bo mam zapasową nową i sprawdzałem na niej i jest to samo. Połączenie z masą jest bo kręci normalnie i wszystko działa tylko tak jakby wtryski od benzyny nie działały i co za tym idzie nie działają wtryski od gazy gdyż wtryski od gazu sterowane są komputerem od gazu a ten pobiera dane od komputera silnika. Chyba spróbuję jutro kupić na złomie takiego kompa z możliwością oddania. W jakiej pozycji znajduje się ten przekaźnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 2 Lutego 2014 Jeśli świece są suche to pompa podczas rozruchu nie pracuje. Wsłuchaj się dobrze czy po kręceniu rozrusznikiem słychać przez ułamek sekundy pompę. Sekwencja gazu musi mieć swoje bezpieczniki, odszukaj je. Jeśli padnie przekaźnik sterownika to i tak silnik powinien odpalić, będzie pracował kulawo ale musi odpalić. Jedyne wyjście to sprawdzić wtyczkę sterownika, jak wszystko w niej będzie dobrze to pozostanie sam sterownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19benny91 Zgłoś #11 Napisano 2 Lutego 2014 (edytowane) świece suche słychać pompę paliwa. może po prostu wtryski nie pracują (nie podają paliwa z listwy wtryskowej) mimo tego że pompa pracuje, zauważyłem jeszcze że za listwą wtryskową znajduje się jakiś czujnik z wsuwką na końcu ale brak na nim kabla. Pamiętam że był tam dawniej jakiś brązowy kabelek a teraz go brak. Wydaje mi się że przez złe podłączenie wtyczka sterownika się nie uszkodziła więc pewnie będzie to sterownik.. Edytowane 2 Lutego 2014 przez 19benny91 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 2 Lutego 2014 Sprawdzenie wtyczki to diagnostyka wszystkich napięć i czujników jakie idą na sterownik. Sterownik w tym akurat silniku daje efekt iż pracująca pompa to pracujące wtryski. Nie sugeruj się tym że po przekręceniu na zapłon włącza sie na chwilę pompa. Z tego co mam to PF dostaje napięcie na pin 14 z przekaźnika który jest w górnym rzędzie trzeci od lewej, jakoś dziwne bo innego nie ma albo nie dowidzę, czyli jak by tak było to uwalony przekaźnik i silnik nie odpali. Przekaźnik musi pstryknąć gdy przekręcasz stacyjkę. Siadają w nim luty a sama cewka nie powinna chlasnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DebeGod Zgłoś #13 Napisano 2 Lutego 2014 Z tego co piszesz wnioskuję że masz sekwencję. W sekwencji wtryskiwaczami gazu steruje sterownik silnika. Jezeli on siedzi to na gazie też nie zapali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19benny91 Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2014 Apropo sprawdzania wtyczki sterownika znalazłem w sieci takie informacje, nie jestem tylko pewien czy to konkretnie do mojego sterownika... Opis styków 25-stykowego złącza urządzenia sterującego DIGI I 1 Zasilanie rozruchu z wyłącznika zapłonu 2 Sygnał sondy lambda 3 Sterowanie pompą paliwa (załącza masę przekaźnika pompy) 4 Stukowy pin1 5 CO-pot pin1 6 Masa (switche, CO-pot pin3, Hall pin1, temperatura chłodziwa) 7 Stukowy pin2,3 8 Hall pin3 (Vcc) 9 COpot pin2 10 Temperatura chłodziwa 11 Switch biegu jałowego 12 Wtryskiwacze (-) 13 Masa 14 Zasilanie z głównego przekaźnika+ stabilizator wolnych 15 Switch pełnego otwarcia przepustnicy 16 - 17 - 18 Hall pin2 19 Masa 20 / ECS malfunction 21 - 22 Stabilizator wolnych obrotów 23 Sygnał wyjściowy przekaźnika głównego 24 Tablica rozdzielcza 25 Cewka zapłonowa Czy mogę sprawdzić wyjścia te zwykłym miernikiem cyfrowym ? chodzi mi dokładnie o numer 12 i 14. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #15 Napisano 3 Lutego 2014 (edytowane) A teraz sobie myślę, że skoro wymieniał rozrusznik to odkręcił masę od jednej z śrub go mocujących do silnika. Może zamienił masę z "+". Są podobnej długości. Zresztą samo podłączenie jakie zrobił na początku nie uwali sterownika. Co najwyżej rozrusznik jak tak to zostawi, no chyba że rozładuje wcześniej aku. Edytowane 3 Lutego 2014 przez toku74 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19benny91 Zgłoś #16 Napisano 3 Lutego 2014 Dobra już wiem co jest nie tak. Tak ja myślałem uwaliłem komputer/sterownik. Spalił się konkretnie tranzystor i ścieżka na płycie, jeśli nie uda mi się go naprawić czeka mnie droga naprawa bo na allegro znalazłem 3 te komputery w cenie 430 w górę. Mam takie pytanie czy jest możliwość wymienienia komputera z 037 906 022 AM na powiedzmy 037 906 022 CT lub na CE ? Te z innymi oznaczeniami literowymi są tańsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #17 Napisano 3 Lutego 2014 z innego forum: "do silnika pf pasują: AR, AM, BB, CT, FJ, FX" A tak szczerze mówiąc to najlepiej żeby Ci ktoś w etce sprawdził. Ja niestety na windows 8 jeszcze sobie nie poradziłem sobie z instalacją ETKI, może z racji braku czasu albo chęci.. Niestety nie mam w tym momencie jak Ci pomóc.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19benny91 Zgłoś #18 Napisano 3 Lutego 2014 Wiem że ze schematami tego sterownika jest ciężko ale może ma ktoś zdjęcia środka ? albo opis tranzystorów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19benny91 Zgłoś #19 Napisano 5 Lutego 2014 Problem niestety nie ustąpił. Auto dalej nie odpala. Po bezpośrednim wlaniu benzyny odpaliło na chwilę. Możliwe jest że padła pompa paliwa która znajduje się gdzieś obok prawego koła. Macie jakieś pomysły jak ją zdiagnozować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #20 Napisano 5 Lutego 2014 (edytowane) Pompa jest w zbiorniku, dostaniesz się do niej przez bagażnik, jest tam taka pokrywa odkręć potem dużą nakrętkę i masz pompę.Sprawdzić możesz zdejmując z niej przewody paliwowe , lub lepiej na przewodach idących do listwy wtryskowej.Sprawdź też przekaźnik od pompy może on padł.Radzę też tymczasowo odpiąć zasilanie LPG. Przydało by się też zmierzyć prąd podawany na pompę. Edytowane 5 Lutego 2014 przez gumisiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach