Franusss Zgłoś #1 Napisano 28 Stycznia 2014 (edytowane) Witam, Nadal walczę z problemem świateł w moim aucie. Sprawa wygląda tak, kupiłem auto z niedziałającym prawym światłem mijania. Po przekładaniu żarnika i przetwornicy z lewej na prawą okazało się, że w prawej lampie walnęła przetwornica. Kupiłem drugą używaną - ale sprawną. Po kilku dniach znów prawa lampa nie świeci. Tak więc znów zostały przełożone z lewej na prawą przetwornice i bummmm spaliła się przetwornica z lewej lampy. Aktualnie w ogóle nie mam świateł, bo nic nie chce się świecić, są tylko światła postojowe i halogeny itp. świateł mijania nadal niema. Komputer wywalił mi takie błędy: Wtorek,28,Styczen,2014,14:01:07:09694 Wersja VCDS: AKP 10.6.5 Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: AKP\3C0-937-049-30-H.clb Oznaczenie elementu: 3C0 937 049 AL HW: 3C0 937 049 AL Komponent i/lub wersja: Bordnetz-SG H54 2202 Kodowanie: E38A8F0700041A00470A00000F000000000F5D435C000100000000000000 Kod serwisu: WSC 05124 000 00000 Dodatkowe informacje: 3C1955419A Wischer 270208 003 0205 1K0955559AF RLS 090408 046 0204 VCID: 73EE4C5C6B24 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 00978 - żarówka świateł mijania lewego reflektora (M29) 010 - Przerwa / zwarcie z plusem Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101010 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 14 Przebieg: 142019 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2013.12.26 Czas: 13:57:00 Ramka zamrożona: ON Napięcie: 13.90 V ON ON OFF OFF OFF 00979 - żarówka świateł mijania prawego reflektora (M31) 010 - Przerwa / zwarcie z plusem Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101010 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 14 Przebieg: 142019 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2013.12.26 Czas: 13:57:00 Ramka zamrożona: ON Napięcie: 13.85 V ON ON OFF OFF OFF \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Wtorek,28,Styczeń,2014,14:02:29:09694 Wersja VCDS: AKP 10.6.5 Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357-A.lbl Oznaczenie elementu: 5M0 907 357 B HW: 5M0 907 357 B Komponent i/lub wersja: AFS-Steuergeraet X024 Kodowanie: 2311169 Kod serwisu: WSC 05311 000 00000 Dodatkowe informacje: 7L6941329A AFS-Lst.-Modul l 0004 7L6941329A AFS-Lst.-Modul r 0004 VCID: 336E8C5C2BA4 2 - ilość znalezionych Błędów. Oto one: 00979 -żarówka świateł mijania prawego reflektora (M31) 014 - wadliwy Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101110 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 14 Przebieg: 142019 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2013.12.26 Czas: 14:01:21 Ramka zamrożona: Napięcie: 13.63 V Prędkość: 0.0 km/h ABS 1 00978 - żarówka świateł mijania lewego reflektora (M29) 014 - wadliwy Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101110 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 14 Przebieg: 142019 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2013.12.26 Czas: 14:01:21 Ramka zamrożona: Napięcie: 13.49 V Predkość: 0.0 km/h ABS 1 Czy ktoś wie o co w tym wszystkich chodzi ? Lampa była wyciągana, wszystko jest dobrze dociśnięte i podłączone. Bezpieczników nic nie wywala. Jak z tym walczyć ? Edytowane 28 Stycznia 2014 przez Franusss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #2 Napisano 4 Lutego 2014 Jakie masz zarniki? Wrzuc jakies ich foto jesli mozesz, bo mi cos mowi ze zarniki sa nie do konca dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #3 Napisano 5 Lutego 2014 Żarniki są oryginalne - oba. Auto jeździło w firmie i było serwisowane do końca tak wiec nie ma mowy, że ktoś wsadził tam jakąś chińszczyznę. Też brałem własnie pod uwagę, że problem leży w żarnikach, lecz zakupiłem drugi na podmianę i wyszło, że to przetwornica. Teraz jak widać ZERO świateł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #4 Napisano 5 Lutego 2014 Hm, bo wiesz obstawialem zarniki, bo teraz chinskie sa tak fajnie zrobione, ze jesli nie ma sie w reku oryginalu philipsa, to nie pozna sie zamiennika, a nawet niektorzy na zamiennik powiedza ze to jest ori philipsa. A przetwornice te oryginalne lubia sie palic jesli stosuje sie lipne zarniki, dlatego pasowalo by mi to pod zarnik. Ehh chyba bedzie Cie czekala wymiana kompletu, przetwornice i zarniki:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2014 Nie sztuka kupić i wymienić bo znów się spali. Po za tym, na 99% jestem pewny, że żarniki są w porządku tylko przetwornice popalone. Od nowego tygodnia biorę się za to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #6 Napisano 7 Lutego 2014 To ja wiem, ze nie sztuke kupic Tylko ze mi chodzi o to iz najczesciej co widze to wiele osob szuka oryginalnych/markowych przetwornic, a zarniki to juz nie az tak. Chociaz wiele osob patrzy o Philips to wezme bo dobry, tylko ze 80% kupujacych philipsa kupilo podrobke, a po jakims miesiacu pyk, przetwornica spalona. No ale u Ciebie jest wsio ori, to ten trop mozna troche odpuscic.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2014 Byłem już u jednego mechanika - po 3 godzinach poddał się - kazał szukać innego speca . Działam dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #8 Napisano 8 Lutego 2014 Tak z ciekawosci, jakbys mial wyjete zarniki te co sa spalone to moglbys zrobic im zdjecie? Ale zdjecie tak zeby napisy na zarniku byly czytelne:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #9 Napisano 8 Lutego 2014 Tak jak pisałem wcześniej żarniki są w porządku . To przetwornice się prawdopodobnie spaliły lub aktualnie cały sterownik od świateł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #10 Napisano 11 Lutego 2014 A mierzone było napięcie, jakie dociera do reflektora z instalacji? Przetwornica czy żarnik nie może paść sam z siebie, musi być przyczyna po stronie zasilania, o ile nie ma zwarć lub przebić między przetwornicą a palnikiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #11 Napisano 11 Lutego 2014 (edytowane) W jaki sposób to zmierzyć ? To podpowiem mechanikowi ... bo niestety u mnie ciężko o kogoś ogarniętego. Druga sprawa jakie powinno być napięcie te, które dociera do przetwornicy ? ps. czy za pomocą programu do VW - VCDS dam radę jakoś to bardziej dogłębnie zdiagnozować ? Edytowane 11 Lutego 2014 przez Franusss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #12 Napisano 12 Lutego 2014 Miernikiem przy samym reflektorze przy włączaniu świateł. Nie bardzo się teraz kojarzę, czy przód jest zasilany PWM czy nie, ale przy xenonie raczej nie. Uszkodzenie może powstać na skutek skoków napięcia, za wysokiego lub za niskiego napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #13 Napisano 12 Lutego 2014 Umówiłem kolejnego mechanika ale niestety aż na niwy tydzień bo jest zajęty. Jak czegoś się dowiem dam znać. Wdzięczny będę również za jakieś wskazówki jeżeli ktoś by wiedział ocb. Czy programem VCDS dam radę to jakoś głębiej zdiagnozować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #14 Napisano 14 Lutego 2014 Nie dasz rady, tylko i wyłącznie miernik plus pomiary. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #15 Napisano 15 Lutego 2014 Rozumiem ale mi chodzi czy za pomocą VCDS będę mógł jakoś bardziej zdiagnozować problem ze światłami a nie mierzyć napięcia. Czy VCDS jest tylko od tego aby pokazać błąd i koniec ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #16 Napisano 15 Lutego 2014 Nie tylko, ale co do oświetlenia no to bez przesady, aż tak Ci nie pokaże co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #17 Napisano 15 Lutego 2014 Rozumiem, dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #18 Napisano 15 Lutego 2014 Swoją drogą, wypadałoby rozwalić uszkodzoną przetwornicę i zobaczyć, co padło, czy na zasilaniu czy na wyjściu, to dałoby trop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #19 Napisano 15 Lutego 2014 A dlaczego co to za różnica ? i jak otworzyć tą przetwornicę bo mam ta uszkodzoną jedną luzem z poprzedniej wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #20 Napisano 15 Lutego 2014 Taka różnica że może palić ją np. zbyt duże napięcie lub zwarcie na wyjściu na palnik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach