harmoniush Zgłoś #1 Napisano 30 Grudnia 2013 (edytowane) Witam. Posiadam Passata B6 z silnikiem 1,6 TDI-CR 105KM CAYC. Od początku po zakupie zauważyłem u niego dziwne zachowanie silnika. Otóż zdarza się, że podczas jazdy i zatrzymaniu (nie używam systemu START/STOP - niemal za każdym razem go wyłączam) przy rozgrzanym silniku - komputer podnosi obroty biegu jałowego tzn. na niecały 1000 obr./min i spalanie ze standardowych 0,5-0,6 l/h spada do 0,3 l/h i czuć wyraźne jakby "telepanie" / "lekkie drgania" / "kołysanie" samochodu oraz nie działa wtedy system start/stop (jeśli jest aktywny) wyświetla mi się przekreślona ikona, ale poza nią żadna z kontrolek się nie zapala. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika obroty są właściwe i spalanie standardowe. Dzieje się to rzadko, ale mimo wszystko denerwuje i zastanawia, co może być tego przyczyną i czy to normalne zachowanie. Dodam, że zapełnienia DPF to około 15/70g (22%). Czy ma ktoś jakiś pomysł? Edytowane 30 Grudnia 2013 przez harmoniush Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2013 Wypala sie DPF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harmoniush Zgłoś #3 Napisano 31 Grudnia 2013 Kolego r1u0d2y skoro jest tak, jak mówisz, co powinienem zrobić, albo czego nie robić podczas tego procesu? Nie gasić go i jeździć, aż się obroty unormują, czy wystarczy go na wolnych zostawić i czekać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 31 Grudnia 2013 Jeździsz normalnie jak jeździłeś....To proces standard. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #5 Napisano 31 Grudnia 2013 Jak nie zakonczy procesu podczas cyklu pracy, to automatycznie uruchomi go po ponownym starcie silnika. Takze bez stresu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harmoniush Zgłoś #6 Napisano 31 Grudnia 2013 Jak nie zakonczy procesu podczas cyklu pracy, to automatycznie uruchomi go po ponownym starcie silnika. Takze bez stresu Zauważyłem właśnie dzisiaj, że jak już w miarę dogrzał silnik to uruchomił znowu ten proces. Wszystkim wielkie dzięki i wszystkiego co najlepsze w 2014r. szczególnie braku kosztownych remontów naszych Passków! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harmoniush Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2014 Witam ponownie. Dzisiaj podczas jazdy po mieście wyskoczyła mi pomarańczowa ikona filtra DPF. Czytałem co nieco na ten temat, ale już zapytam, żeby było razem z poprzednim wątkiem. Czy trasa do Niemiec (1000km autostradami), którą pokonam w Niedzielę mojemu Passkowi wystarczy i ikona sama zniknie, czy muszę jeszcze coś zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 3 Stycznia 2014 Przegoń porządnie a co do innych możliwości to możesz wypalić za pomocą kompa elektronicznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harmoniush Zgłoś #9 Napisano 3 Stycznia 2014 Przegoń porządnie a co do innych możliwości to możesz wypalić za pomocą kompa elektronicznie. Nie mam dostępu do kompa także na razie pozostaje mi przegonić go tak jak mówisz Dzięki za odpowiedź! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harmoniush Zgłoś #10 Napisano 3 Stycznia 2014 Nie mam dostępu do kompa także na razie pozostaje mi przegonić go tak jak mówisz Dzięki za odpowiedź! 50 km autostradą i nie tylko wystarczyło. W pewnym momencie pomarańczowa ikonka zgasła i praca silnika wróciła do normy. W niedzielę 1000 km do Niemiec więc mogę spać spokojnie Pozdrawiam wszystkich! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #11 Napisano 13 Sierpnia 2014 Z tymi obrotami w 1,6tdi to jest chyba normalne. Kiedy auto z pracującym silnikiem dłuzej stoi w bezruchu (powiedzmy kilka sekund) obroty spadają do ok. 890obr/min. Po ponownym ruszeniu i zatrzymaniu pojazdu przez chwile utrzymują sie na poziomie 950obr/min, podobnie jadąc na luzie: również sa podwyższone. Uważam, ze jest to celowy zabieg, żeby np przy ruszaniu nie zaduszać silnika. DPF nie ma tu nic do tego, bo nasz Passat robi trasy autostradowe w 70% i nawet nie domyslam sie kiedy był DPF wypalany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach